Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dempe matriell

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dempe matriell

    Hei, jeg lurer på noe når det gjelder demping av bil. Det er jo sånn at det kan kjøpes flere plasser, bilxtra, biltema etc. Åsså har mann jo det som selges i bilstereo sjapper. Mange sier at det mann får på biltema er nesten det samme som det som selge til en Langt høyere pris på bilstereo forretninger. Jeg lurer på hva dere mener.? Er det stor forskjell på biltema mattene og foreksempel B-Quiet sine dempe matter.?
    It`s the silence between the notes that makes the music

  • #2
    Nå har jeg ikke jobbet så mye med B-Quiet sine matter, men de er sannsynligvis laget av et materiale som er dyrere og som demper bedre enn vanlig bitumen matter. Utover det, så har du aluminumskiktet som sørger for at vibrasjonene blir "forseglet".
    Slik at aluminiumen virker som en hinne. At mattene veier en god del mindre en vanlige bitumen er kun et pluss, samtidig med at hefteevnen pleier å være bedre og at de ikke stivner eller smelter pga temperaturpåvirkninger.
    Mvh
    J. Holm
    www.b2audio.com
    http://facebook.com/b2audio

    Comment


    • #3
      Takk, da blei jeg litt klokere =)
      It`s the silence between the notes that makes the music

      Comment


      • #4
        Det er flere faktorer som forteller deg hva som skiller en god fra en mindre god matte.

        Bl.a:
        Materialt matten er laget av
        Vekt pr kvadrat, i kontrast til tykkelsen
        hefte egenskaper
        evne til å holde seg myk over tid
        tykkelsen på aluminiumsbelegget (letter påføringen om det er litt tykkere)


        4m2 Silent Coat er nå på tilbud til 899,-
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #5
          Og jeg kan i alle fall skrive under på at den Silent Coat-matten er enkel å påføre! Helt problemfritt uten bruk av varmepistol med utetemp nede i 8-9 grader

          Comment


          • #6
            Litt off-topic, men det er relatert til trådstarters behov. Hvor mye dempermateriale må man påberegne to dører, og et bagasjerom? (Ikke stasjonsvogn)
            Ford Mondeo '04
            B2 Audio Mono - B2 Audio AC12 - Hertz MLK2 - Cadence Z4000 - Pioneer 7200SD

            Comment


            • #7
              I golfen brukte jeg ca 4 pakker av 0.8 kvm2. Så har du en mellomklasse bil ville jeg sagt 5 pakker. Så da bestiller du en bulk pakke som ikke koster noe mer så¨har du litt ekstra
              Ole Petter Holelien
              Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
              Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
              Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

              Comment


              • #8
                Jeg dempet en Golf 3 med 4 m2, og hadde 3 ark igjen (á 37,5x26,5 cm) etter å ha dempet begge dørene foran skikkelig, dørken (ikke bagasjerommet) litt spredt og littegrann i bakluka. Så det går med mer enn man tror...

                Comment

                Working...
                X