Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ide-tråden :-)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ide-tråden :-)

    Jeg har lenge tenkt på å opprette en slik tråd som dette, men har aldri kommet meg så langt.. tanken bak tråden, er å slenge inn ideer til ting man kan gjøre med stereoen i bilen, men som man kanskje ikke kan/vil/har tid til å gjøre i sin egen bil. :-) skal komme med forslag senere, nå må jeg sove litt. :-)
    Sture Vedal

  • #2
    Oki, f.eks en ide jeg har hatt, som jeg selv ikke klarer å sette ut i livet, er følgende. Ta å fjern alt av deksel og brytere som er rundt der stereoen er,erstatt dette med en pc-skjerm som er stor nok til å dekke området som nå er blitt rensket. Erstatt brytere med I/O panel som kan kjøres inn på com-porten på en PC, for deretter å kunne styre alt via pc-skjermen. Når så pc'en startes opp fra dvalemodus, så vil det kun ta kort tid fra start, til du har full tilgang til alle kontrollerne i bilen. En rimelig komplisert oppgave vil jeg forestille meg, og jeg vet ikke engang om det lar seg gjøre. Jeg har ingen "gamle" skyvebrytere/relee'er i min bil, så for min del så vil det gå veldig bra med en slik løsning som jeg skisserer her.
    Sture Vedal

    Comment


    • #3
      Det går helt fint, Sture:

      http://www.autoblog.com/2008/09/11/f...ate-car-puter/

      Tror det ligger noen timer bak prosjektet, men... Hehe.

      Comment


      • #4
        Denne tråden døde jo fan så fort ut.. Er det ingen som vil dele sine mer eller mindre "gale" ideer, eller vil dere tviholde på dem selv?
        Sture Vedal

        Comment


        • #5
          Vet nu ikke helt selv hva som skjer med den bilen jeg kjøpte nå, men tenkte å sette opp brytere til forsterker, lysrørene og taklyset i ett hjemmelagd panel under cd-spillern slik at jeg kan skru av og på alt i bilen slik jeg selv vil.
          har jo per idag mange etniske koblinger på stereoanlegget, som koblet delefilter til 4"coax og satt in to diskanter fremme, slik at 4" kun spiller mellomtone, alt er koblet i fullfart for å få klarere lyd forran, og orket ikke strekke ny remotekabel da den gamle røk så satt en kabelstump fra +på forsterkern til remoteinngangen
          i "nybilen" så SKAL alt integreres i dash/midtkonsoll eller generellt der det er plass.
          har ferdig frontplate til 15"sub som skal plasseres helt inntil seteryggen og port opp gjennom hattehylle og helt tett rundt, er lei av en stor kasse midt i bagasjerommet som tar plass, får se hvillket element som skal monteres der.
          har 4stk 4"coax, 2stk magnat 5,25" og 4stk 6,5" MDS som bare ligger å slenger, i tillegg til en 12" PG og diverse koblingsutstyr i tillegg til det som er i gamlebilen, noen ideer til hva man skal gjøre med alt?
          Ørjan Nicolaisen
          Volvo V70 -Mosconi - JBL - Alpine

          Comment


          • #6
            Originally posted by Toyo2K View Post
            ..har 4stk 4"coax, 2stk magnat 5,25" og 4stk 6,5" MDS som bare ligger å slenger, i tillegg til en 12" PG og diverse koblingsutstyr i tillegg til det som er i gamlebilen, noen ideer til hva man skal gjøre med alt?
            Prøve å selge det?
            Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
            [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
            Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

            Comment


            • #7
              Originally posted by ugn View Post
              Prøve å selge det?
              Ikke like gøy det da
              får se hva som skjer med dem, hadde tanker om å sette alt i Carinaen
              Ørjan Nicolaisen
              Volvo V70 -Mosconi - JBL - Alpine

              Comment


              • #8
                Originally posted by Toyo2K View Post
                Ikke like gøy det da
                får se hva som skjer med dem, hadde tanker om å sette alt i Carinaen
                ja det var en god IDE

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Fasefeil kjo og hei View Post
                  ja det var en god IDE
                  er ikke så god på ironi, så skjønnte ikke helt tanken din nu
                  Ørjan Nicolaisen
                  Volvo V70 -Mosconi - JBL - Alpine

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Toyo2K View Post
                    er ikke så god på ironi, så skjønnte ikke helt tanken din nu
                    nei var ikke noe viktigt ,var bare at dette var en ide tråd:P,men gjør som du vil du

                    Comment

                    Working...
                    X