Announcement

Collapse
No announcement yet.

spørsmål ang oppkobling av alpine lyd prosseror

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • spørsmål ang oppkobling av alpine lyd prosseror

    Hei
    har nå kjøpt meg en Alpine PXE-H650 lydprossesor jeg fant på tilbud
    lurte på litt angående oppkobling og justering, planen var og kjøre aktiv deling av frontsett som jeg har forstått denne har mulighet til, er iallefall 2 utganger til front
    skal kun ha frontsett og basskasse baki og på sikt var planen og ha to stk mid basser foran i kick plater
    det jeg da lurte på er hvordan jeg skal koble det opp,
    er kun en inngang på prossesoren, har en kenwood dnx 7200 spiller
    er jo egen utgang til front, rear og sub på spiller, hvem skal jeg koble til lyd prosseror?

  • #2
    Enten front eller rear skal du koble på. Sub kan gi noe uønsket lyd i værste fall
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      så jeg bør koble sub på sub utgang på spiller?

      Comment


      • #4
        Nei, du har vel egen utgang til dette på prosessoren?
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

        Comment


        • #5
          ja, så sub vil få riktig frekvenser fordi om jeg bare får kobla på front utgang fra spiller?

          Comment


          • #6
            Kun om du justerer riktig Hehe... Er jo lydprosessoren som gjør arbeidet, logisk nok.
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

            Comment


            • #7
              Det Tony mener her, for å utbrodere litt, er at signalet som sendes fra front på spilleren din, blir delt opp i to til tre signaler i prosessoren din. Fra denne har du helt sikkert to utganger til front videre bakover til forsterker(e) og en utgang til sub. Når du så stiller inn dette på spilleren din, så vil det være relativt greit å dele sub fra f.eks 50hz og nedover og front fra 50 og oppover. Det kan bli litt hardt for nåværende midbasser å ta hele spekteret fra 50 og oppover mot 800 der diskanten bør ligge sånn ca. Trenger sikkert ikke så veldig bratt deling oppover på midbassene.

              Håper dette hjalp litt.
              Sture Vedal

              Comment


              • #8
                Takk for utbrodering, men i og med at han faktisk har skaffet seg en lydprosessor vil jeg anta at han også vet hva det er forno rart. Men er kanskje bare meg

                Men hvorfor mener du at 800hz er en passende delefrekvens for diskanter generelt? Deler man veldig bratt så kan det gå, men da får man ikke dratt på noe særlig. Og om 50hz er hardt for nåværende midbasser vet vi ingenting om - vi vet ikke hva slags utstyr han har nemlig.

                Så TS: Hva har du egentlig av utstyr?
                Mvh Tony
                - The only road to take is perfection itself

                Comment


                • #9
                  På bakgrunn av at man ikke vet noe særlig mer, så er det litt generelle frekvenser jeg har listet opp bare.. Det er jo så klart individuelt hvor man deler hen, men som du sier Tony. Får håpe trådstarter vet hva han har mellom fingrene for noe.
                  Sture Vedal

                  Comment


                  • #10
                    takker for gode svar
                    da satser jeg på at oppkobling går glatt

                    Comment


                    • #11
                      Nå kjenner jeg ikke til PXE-H650 i det hele tatt, men kan man justere delefrekvenser, bratthet, EQ osv?
                      Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                      [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                      Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                      Comment

                      Working...
                      X