Announcement

Collapse
No announcement yet.

high end mid og tweeter

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• high end mid og tweeter

Jeg har en liten diskusjon med meg selv, siden jeg vil på emma har jeg nå vurdert å bygge mid i dash.

Jeg har for tiden utopa BE twettere og 3" mid.

Dette skal drives av mosconi 4.100 sammen med Pioneer DEX P90 med Deq p90

Men spørsmålet er, siden jeg kommer til å legge ned en del jobb i dette. Vil jeg virkelig kjøre utopia eller skal jeg tenke nytt?

Nå er lyden forskjellig fra person til person. Men er det noen som har noen anbefallinger til alternativ? Og da mener jeg ikke tang band fulltone ol. Det må være noe som ligger i klassen utopa, odr osv. Så det er veldig greit at dere begrunner litt hvorfor, ikke bare skriv ett merke.
    Ole Martin
    Primera P11 2000 comfort
    Focal Utopia, Pioneer, Audio System, Mosconi, Supra, Tang Band

Kan gi deg en veldig god pris på Eton 3-401 / MGS 75, hvis du har lyst til å teste de ut. Og ikke la deg lure av den lave prisen. Disse er priset ekstremt agresivt.

http://www.installbay.no/webshop/?p=i&id=4711
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Originally posted by oledeg View Post
      Nå er lyden forskjellig fra person til person. Men er det noen som har noen anbefallinger til alternativ? Og da mener jeg ikke tang band fulltone ol. Det må være noe som ligger i klassen utopa, odr osv. Så det er veldig greit at dere begrunner litt hvorfor, ikke bare skriv ett merke.
      Vel, da kan jeg bare fortelle deg at TangBand ikke er oe dårlig alternativ til ODR eller Utopia - tross prisen Og ja, har selv hørt det

Eton, som Pål kommer med, har jeg personlig aldri hørt men det virker veldig lovende
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

Comment

Originally posted by Tony View Post
        Vel, da kan jeg bare fortelle deg at TangBand ikke er oe dårlig alternativ til ODR eller Utopia - tross prisen Og ja, har selv hørt det

Eton, som Pål kommer med, har jeg personlig aldri hørt men det virker veldig lovende
        Ja satt å så litt på disse nå. De var pene og hadde passet i dash. De er jo billig priset. Så det er jo bare montere se om jeg liker det og bestemme meg da. Dessuten trenger jo sikkert dama noe i bilen uansett. Pål, er det noen som har slike montert i Norge for tiden ?

Nei nei, mente ikke klage på tang band, har hørt Joakim sin bil. Den låter meget jo bra, men hvis jeg skulle valgt fritt mellom tang band sine fulltoner og utopiaen jeg har hadde jeg nok valgt Utopia. Så det var ikke dårlig mot Tang band, men jeg sikter litt annerledes hvis du skjønner. Jeg har jo Tang band w6 i dørene selv og er kjempe fornøyd. Spiller pent og høyt helt ned til 20hz i dørene mine
        Ole Martin
        Primera P11 2000 comfort

Comment

Hvordan "anderledes" sikter du da Ole? Og Hvis du synes utopia-mellomtonen låter bedre (velger å tolke det dithen), hvorfor bytte?
          Mvh Tony

Comment

Nei, ingen som har Eton, så langt jeg vet.
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Originally posted by Tony View Post
              Hvordan "anderledes" sikter du da Ole? Og Hvis du synes utopia-mellomtonen låter bedre (velger å tolke det dithen), hvorfor bytte?
              Hehe jeg som er litt dårlig til å forklare.

Jeg liker utopia mid og jeg elsker tweeteren, men jeg vil gjøre litt grunnarbeid for å bli 100% fornøyd med lyden. Så påenget var egentlig at jeg må ikke bytte, men hvis jeg finner noe jeg liker bedre så hvorfor ikke sjekke skikkelig før istede for å angre etter. Det var egentlig påenget.

Skal montere tang band i lilebror sin arb bil så imponert ja.

Kan legge til enda en ting som jeg tengte over. Jeg bygget jo de nederste dørpanelene på døra til seas, og la en del jobb inn i det for så å bestemme meg for å kjøre TB. Kjedelig å gjøre alt mange ganger for å få et resultat jeg kunne funnet ut av ganske fort
              Last edited by oledeg; 30-09-2010, 21:09.
              Ole Martin
              Primera P11 2000 comfort

Comment

Men Tony, nå må ikke du bli lurt heller.... TangBand er et merke som er flott hvis du kan bruke det ja men det gir deg ikke nødvendigvis god lyd med en gang. Jeg syns det blir feil og anbefale Tang Band til en som faktisk ønsker og bruke penger på top notch utstyr.

Når det kommer til den saken ville jeg gått for ODR diskantene, 1. fordi de låter rimelig bra 2. de ser jævla tøffe ut.

Hvis du ikke ønsker å bruke sååå mye penger er Scan Speak en god kandidat også, låter ikke så hakkanes gale det heller.
                Tor Martin Ølberg
                - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Originally posted by Tor Ølberg View Post
                  Men Tony, nå må ikke du bli lurt heller.... TangBand er et merke som er flott hvis du kan bruke det ja men det gir deg ikke nødvendigvis god lyd med en gang. Jeg syns det blir feil og anbefale Tang Band til en som faktisk ønsker og bruke penger på top notch utstyr.

Når det kommer til den saken ville jeg gått for ODR diskantene, 1. fordi de låter rimelig bra 2. de ser jævla tøffe ut.

Hvis du ikke ønsker å bruke sååå mye penger er Scan Speak en god kandidat også, låter ikke så hakkanes gale det heller.
                  Det gjelder alt, uansett Også Pioneer ODR, Focal Utopia e.t.c... Men det var igrunn ikke poenget. Poenget var at de koster jo NADA, og bedre mellomtone til den prisen tror jeg man skal lete lenge etter (næææærmest uansett pris også, men skal ikke stå for bastant på den).

PS: Jeg snakker kun om produkter som mer eller mindre er tilgjengelig på det Norske marked, ikke produkter man kan kjøpe fra over dammen
                  Mvh Tony

Comment

Alikevel så mener jeg ODR diskantene låter bedre enn en Tang band fulltone, de vil de fleste si og men hvis du tar pris inn i diskusjonen så er jo saken anderledes men nå spurte ikke trådstarter etter billig valg. Han har penger han har lyst og bruke og han vil ha det beste av det beste. Da er det jo enten ODR, F1 Status eller Utopia som gjelder med mindre jeg har glemt noe. Tang band er en god erstatter til de som har lyst på god lyd men ikke har penger. Derimot så syns jeg tang band kan virkelig låte ræææva med mindre du stiller det riktig inn, noe Joakim gjør. Har hørt en del tang band biler og er ikke blitt overbevist. Joakim sin bil er unntaket.
                    Tor Martin Ølberg
                    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Har lest mange gode ord om ScanSpeak Revelator elementer.
                      Har aldri hørt de selv, men det har helt sikkert en av disse EMMA dommerne her.
                      https://www.madisound.com/store/prod...roducts_id=917
                      Dynabel selger jo ScanSpeak, om de ikke har den, tar de helt sikkert de inn.

Selv så jeg senest i går på de ETON middene, og de ser jo top notch ut. Og Eton er jo kjent for gode SQ produkter.

Et annet merke jeg har siklet på, er HAT (Hybrid Audio Technology). De har L3 (3.7") og L4 (4.65") som kan passe dine behov.
                      Legatia på forumet har prøvd de mener jeg og huske.

Hadde jeg vært i din situasjon, hadde jeg først og fremst prøvd de Eton middene Pål selger.

EDIT
                      Litt lesestoff: http://www.diymobileaudio.com/forum/...annel-use.html
                      Last edited by GENEXXA; 30-09-2010, 22:59.
                      Runar E. Olsen ~ Moderator
                      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Jeg har en liten diskusjon med meg selv, siden jeg vil på emma har jeg nå vurdert å bygge mid i dash.

Jeg har for tiden utopa BE twettere og 3" mid.

Dette skal drives av mosconi 4.100 sammen med Pioneer DEX P90 med Deq p90

Men spørsmålet er, siden jeg kommer til å legge ned en del jobb i dette. Vil jeg virkelig kjøre utopia eller skal jeg tenke nytt?

Tenkte du å fortsette med 3"? Eller har du plass til noe litt større?
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Originally posted by TakeTheTime View Post
                          Tenkte du å fortsette med 3"? Eller har du plass til noe litt større?
                          Har egentlig ikke tengt så mye på størrelse. Men er det ikke plass til det jeg finner lager jeg plass
                          Ole Martin
                          Primera P11 2000 comfort

Comment

Originally posted by Tor Ølberg View Post
                            Alikevel så mener jeg ODR diskantene låter bedre enn en Tang band fulltone, de vil de fleste si og men hvis du tar pris inn i diskusjonen så er jo saken anderledes men nå spurte ikke trådstarter etter billig valg. Han har penger han har lyst og bruke og han vil ha det beste av det beste. Da er det jo enten ODR, F1 Status eller Utopia som gjelder med mindre jeg har glemt noe. Tang band er en god erstatter til de som har lyst på god lyd men ikke har penger. Derimot så syns jeg tang band kan virkelig låte ræææva med mindre du stiller det riktig inn, noe Joakim gjør. Har hørt en del tang band biler og er ikke blitt overbevist. Joakim sin bil er unntaket.
                            My bad, skulle presisert: som mellomtone. Det med diskant er jeg veldig enig med deg i

Har egentlig ikke tengt så mye på størrelse. Men er det ikke plass til det jeg finner lager jeg plass
                            Rette innstillinga det
                            Mvh Tony

Comment

Jeg har hvertfall Polk Audio's high end sett, SR5250 (5"), liggende her. Send meg en PM om interessert.
                              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Working...
                              X