Announcement

Collapse
No announcement yet.

high end mid og tweeter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Nå syns jeg dette Tangband greiene tar litt vel av. Er for all del meget godt alternativ hvis du har litt kunnskaper til å justere greiene. Mellomtonen har en fordel når den blir brukt som fulltone da den slipper å bruke delefilter opp til diskant. Diskanten i elementet er kjempebra, men ikke noe spesielt og langt fra High End. Og skal du ha delefilter på Tangband elementet for å få bedre diskant så skjer det samme som med alle andre elementer.

    Så før Tangband blir anbefalt som et high end element så burde det kanskje prøves i andre oppsett enn Joakim sinn reservebil som antageligvis spiller bedre enn mye annet som er mye dyrere, men så har Joakim en kunnskaps på å justere bil som, jeg tør påstå, ingen andre har.

    Jeg påstår ikke at Tangband er dårlig, men å mene at det er bedre enn ODR og Utopia er tull... seriøst!!
    sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
    IceAudio - Bilringen AS - inakustik

    Comment


    • #17
      Originally posted by GENEXXA View Post
      Et annet merke jeg har siklet på, er HAT (Hybrid Audio Technology). De har L3 (3.7") og L4 (4.65") som kan passe dine behov.
      Legatia på forumet har prøvd de mener jeg og huske.
      Legatia Pro L1 1" Tweeter Special Edition var jo gromme.
      Sammen med Legatia L4 4.65" Cone Midrange Driver.

      Det er jo også et alternativ. + de var sinnsykt pene
      Ole Martin
      Primera P11 2000 comfort
      Focal Utopia, Pioneer, Audio System, Mosconi, Supra, Tang Band

      Comment


      • #18
        Scan speak discovery serien da?
        De har også fått veldig gode tilbakemeldinger så vidt jeg har sett og koster mindre enn revelator.
        http://scan-speak.dk/datasheet/pdf/10f-4424g00.pdf
        Prosjekt SQ Audi A3

        Comment


        • #19
          Må si meg enig med erik andrè her.

          Diskantene du har låter vel etter det jeg husker temmelig bra, vet ikke om det er så mye å tjene på å bytte dem ut.
          Mellomtonen hadde jeg kanskje vurdert å bytte, hybrid audio sine mellomtoner er et veldig bra alternativ.
          Evt. så kan du saumfarte ebay og se om du kommer over et par Audax HM130Z0, det er rå saker som garantert ingen andre til lands har i bilen.
          Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

          Comment

          Working...
          X