Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger jeg nye kabler?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger jeg nye kabler?

    Skal montere noen Polk høyttalere i bilen, Polk db401 4" 2 veis i dashbordet og Polk db501 5 1/4" i hattehylla. sammen med en Pioneer DEH7200SD spiller. vil jeg merke noen forskjell i lyd ved å montere nye høyttaler kabler? eller vil de orginale Audi kablene fra 1985 være bra nok? er det verdt å strekke nye?

    og hva med signal kabler til forsterker? her har jeg allerede 3 stk fra Europris, vil lydkvalitetet bli bedre med andre litt dyrere kabler?
    Pioneer DEH-7200SD, Pioneer GM-D8500M, Polk MM6501, Polk DB501, Polk MM1240DVC, MB Quart ONX4.125

  • #2
    jeg ville vertfall ha bytta fra orginalkabler til nye og tjukkere..

    Comment


    • #3
      Ok. tenker jeg går for nye kabler da. både høyttalere og signal.

      Pioneer DEH-7200SD, Pioneer GM-D8500M, Polk MM6501, Polk DB501, Polk MM1240DVC, MB Quart ONX4.125

      Comment


      • #4
        hva bør jeg gå for til disse høyttalerne? (Polk DB401 og DB501) 1.5mm2? 2.5mm2? 3.3mm2?
        Pioneer DEH-7200SD, Pioneer GM-D8500M, Polk MM6501, Polk DB501, Polk MM1240DVC, MB Quart ONX4.125

        Comment


        • #5
          Holder med 1.5mm^2.
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

          Comment


          • #6
            ok. takker for svar
            Pioneer DEH-7200SD, Pioneer GM-D8500M, Polk MM6501, Polk DB501, Polk MM1240DVC, MB Quart ONX4.125

            Comment


            • #7
              Men kan du ikke bare se over de gamle? Du skal jo bare kjøre på spiller, også er det jo ikke akkurat svære mid'er - så hvis de gamle er
              hele og ikke råtne kan du fint bruke dem. Se spesiellt etter ved endene, sjekk om kobberet som er på innsiden av isolasjonen ikke er forråtnet.
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

              Comment


              • #8
                skal kjøre fra en forsterker.. nevnte bare spilleren sånn i samme slengen. hehe
                Pioneer DEH-7200SD, Pioneer GM-D8500M, Polk MM6501, Polk DB501, Polk MM1240DVC, MB Quart ONX4.125

                Comment


                • #9
                  1: om du skal kjøre amp så blir det vel et lite stykke å trekke kablene, så da hadde jeg nok gått for 2mm ish.
                  2: Signalkabler ville jeg kjøpt en god 6RCA til 6RCA som var godt skjermet, Europriskabler er vel så som så... Dog, dem er neppe så dårlig som Evus sine.
                  Har hatt forholdsvis gode erfaringer med biltema sine, men de er vanskelige i RCA'n til tider, EKSTREMT stramme.
                  Mvh
                  Rolf Try Nygård

                  Comment


                  • #10
                    Da kan det være greit ja. Gjerne 2.5mm^2 til midwoofere, men holder nok fint med 1.5mm^2 også
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                    Comment


                    • #11
                      ok, kansje jeg da skal gå for 2.5mm2 til høyttalerne.

                      er disse signalkablene her ok? blir å kjøre 3 par RCA kabler da jeg også har en Polk basser baki.

                      http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736
                      Pioneer DEH-7200SD, Pioneer GM-D8500M, Polk MM6501, Polk DB501, Polk MM1240DVC, MB Quart ONX4.125

                      Comment


                      • #12
                        Jeg liker og ha god størrelse på kablene.
                        Har en vrangforestilling i huet, at jo større jo bedre. Men innerst inne vet jeg at det ikke er tilfelle.

                        Hadde kjørt på med 2.5mm2 jeg da.

                        TTT, hva mener du med at kablen råtner?
                        Sov ganske mye på skolen, men at metaller råtner, er nytt for meg.

                        EDIT: Disse har jeg hatt god erfaring med, til hifi vell og merke.
                        http://www.installbay.no/mab/webshop...ed?p=i&id=2734
                        Last edited by GENEXXA; 01-10-2010, 22:40.
                        Runar E. Olsen ~ Moderator
                        Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                        http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by GENEXXA View Post
                          TTT, hva mener du med at kablen råtner?
                          Sov ganske mye på skolen, men at metaller råtner, er nytt for meg.
                          Flisespikkeri? Korrosjon har du hørt om?
                          Bmw e34 520:
                          Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

                          Comment


                          • #14
                            Korresjon er jo på ingen måte råte.
                            Men når det er snakk om kobber, så kaller man det som regel irr.
                            Runar E. Olsen ~ Moderator
                            Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                            http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                            Comment


                            • #15
                              Råtne er vel mer en metafor for tvilsome greier, altså legg opp nye for da VET du at alt er i orden, legg de slik at du unngår gnag og slike ufinheter.

                              Ja du vil merke forskjell i lyden på å øke tverrsnitt, men kommer helt ant på hvor mye effekt du kjører ut på elementene

                              Comment

                              Working...
                              X