Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger jeg nye kabler?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by GENEXXA View Post
    Korresjon er jo på ingen måte råte.
    Men når det er snakk om kobber, så kaller man det som regel irr.
    Korrosjon --> irr, fortsatt flisespikkeri? Det var vell ikke veldig vanskelig å skjønne hva han mente? Gamle kabler blir gjerne sprø i isolasjonen og misfarget i tilkoblingene.. Irring er forøvrig også en oksidasjonsprosess.

    Originally posted by Stianuno View Post
    Råtne er vel mer en metafor for tvilsome greier, altså legg opp nye for da VET du at alt er i orden, legg de slik at du unngår gnag og slike ufinheter.

    Ja du vil merke forskjell i lyden på å øke tverrsnitt, men kommer helt ant på hvor mye effekt du kjører ut på elementene
    Yeah!
    Last edited by tofter; 01-10-2010, 23:52.
    Bmw e34 520:
    Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

    Comment


    • #17
      Peis på med 8mm2 til høytalerledningene da vel, størst er alltid best er det noe som heter!
      på den andre siden så skader det ikke med store høytalerkabler (mindre resistans) eneste problemet er at du går litt fort tom for plass. Kjør på med 1.5mm-3.0mm2 kabel du så funker det nok knall det skal du se.

      Angående signal kabel så fungerer biltema sin (grønne) kabel fjell, rca kontakten er som nevnt ovenfor litt stram men i mine øyne er dette positivt til tider. (heller det enn for laus)
      Tor Martin Ølberg
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

      Comment


      • #18
        heller akkurat passe tight, det er så jævla kjipt å stå med ytterringen fra forsterkeren fast i kabelen.
        Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

        Comment


        • #19
          Originally posted by omegadti View Post
          heller akkurat passe tight, det er så jævla kjipt å stå med ytterringen fra forsterkeren fast i kabelen.
          Var sånn jeg merket at en Usamps 4-kanaler i XT serien jeg hadde tidligere ikke hadde lodda phonoinnganger.
          Bruker ikke biltema sine lenger for å si det sånn.

          Ground Zero sine er ok, tåler en del også.

          Comment


          • #20
            Originally posted by tofter View Post
            Flisespikkeri? Korrosjon har du hørt om?
            Ja, trodde folk skulle skjønne hva jeg mente med "råtne", altså irring osv.
            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

            Comment


            • #21
              Vel... det ble Zealum 2.5mm2 til 16kr metern og Rockford Fosgate RCA kabler til 140kr stk på bilstereo.no ,så da blir det nok bra

              Pioneer DEH-7200SD, Pioneer GM-D8500M, Polk MM6501, Polk DB501, Polk MM1240DVC, MB Quart ONX4.125

              Comment

              Working...
              X