Announcement

Collapse
No announcement yet.

Emma og dbdrag samarbeid?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Emma og dbdrag samarbeid?

Dette er noe vi diskuterte i feil tråd, så jeg fant ut vi kunne lage egen tråd.

Dette er ikke noe jeg har noe med, men jeg ønsker gjerne å se interessen for mine synspunkter, og høre andres synspunkter rundt det.

Jeg syns de skal samkjøre emma og dbdrag, da jeg personlig har intresse for begge deler og vil helst slippe å kjøre flerfoldige kilometer hver helg for å få med meg alt. (bor i kr.sand).

Hvordan det skal organiseres på selve treffene må jo bli en sak mellom emma og dbdrag.

Men fordelene ved dette, som jeg ser er:

1: Får ett mer samlet bilstereo-miljø, der du har begge ytterkanter, og de som er mer midt i.

2: Folk får mulighetene til å konkurrere i begge sjangere mye enklere, de har kansje 2 biler f.eks? en SQ og en SPL.

3: Mindre kjøring for de som intresserer seg i begge deler.

4: Mer rekrutering til begge miljøer da større stevner og meets fører til flere folk.

5: Billigere for begge organsiasjoner da man spleiser på strøm osv. (litt gjetning, men syns det virker logisk.

Om ikke annet, så må det kunne koordineres slik at ting ikke faller på samme helg.

My two Cents
    27
    Ja, kjør stevnene sammen
    66.67%
    18
    Ja, men de trenger ikke være på samme helg
    11.11%
    3
    Nei, fint som det er nå
    22.22%
    6
    Mvh
    Rolf Try Nygård

Bah, ble litt feil på valgene.

"Ja, men de trenger ikke være på samme helg" skal være "Nei, men kjør dem på hver sin helg".

Om en admin kunne være så grei ?
    Mvh
    Rolf Try Nygård

Comment

jeg er litt enig, for til neste år har jeg to biler.. en som jeg gjerne skulle hatt "sjekka" i emma, og dBdrag bil.. dussten er det sikkert jævlig morro å høre på de forskjellige emma bilene..
      www.eirikaspaas.com

Comment

Ser det er noen som stemmer uten å skrive noe, det er litt imot hensikten med tråden, jeg vil vite HVORFOR dere syns det er greit som det er nå.
        Mvh
        Rolf Try Nygård

Comment

Nå vil det kanskje ikke være noe problem for meg da siden jeg bor så langt nord. Men alikevel, det hadde vært bra om alt hadde vært på samme sted, for med det jeg vurderer å sette i bilen, kunne jeg gjort det "rimelig bra" i begge delene. Og jeg ville gjerne ha hatt en måling på hvor høyt subbene spiller, og hvor bra det spiller.

*håper det gav mening*
          [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
          Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

av ren nysgjerrighet, hva skal du ha i bilen?
            www.eirikaspaas.com

Comment

Originally posted by klovnster View Post
              av ren nysgjerrighet, hva skal du ha i bilen?
              Please'a eirik, prøver å ha litt seriøs tråd nå..
              Mvh
              Rolf Try Nygård

Comment

ja, lurer seriøst jeg ta det på pm du Defus
                www.eirikaspaas.com

Comment

Er VELDIG for å ha EMMAog dB-Drag mer samlet! Absolutt! De kan dele på leie av sted å stå, strøm, vann og kloakk om det måtte være...

Folk er velkomne til å komme med hvorfor de IKKE føler at disse to "grenene" av bilstereo ikke burde holdes på samme sted En ting kan være at dB-drag bilene bråker og bare forstyrrer emma, men ser ikke på det som et kjempeproblem egentlig.

Som sagt, jeg ser bare fordeler med å samle dette litt mer. Hvordan er det med de som er aktive i EMMA og dB-drag? Kan dere poste litt om deres meninger her kanskje?
                  Mvh Tony
                  - The only road to take is perfection itself

Comment

Jeg skjønner at det finnes noen som kunne tenkt seg å vært med på begge deler, men har bare sett problem stillingen en gang i sessongen som gikk.
                    Det var Molde når begge var i samme by samme helg, ellers så har det stort sett vært på vær sin kant av norge og valget om hvor du skal reise har ikke vært en problem stilling i mine øyne. (ja jeg velger emma foran db-drag anyday, men hvis jeg ville, kunne jeg fint ha reist på ganske mange db-drag konkuranser)

En ting angående å slå det sammen, hvis det skulle bli aktuelt å slå det sammen ville det nok blitt flere folk og mer bråk. har du prøvd å få lyd demo i en sq bil når sq bilen rister av bassen fra en db bil? unødvendig tid å sitte å vente på at folk skal gå tom for strøm. og rekruteringen til sq du snakker om er oppskrytt av sammenslåing.

EMMA har også noe kalt espl som måler lydtrykk på en helt annen måte enn db-drag. her for også deltager en gjennomgang av bilens installasjon. ville vært kaos å fått til spl målinger her og der og nye deltagere ville bare vært frustrert over hvor de skulle gjort hva.. rulle bilen tilbake eller skal vi ha installasjons bedømming???!!
                    ESPL har i løpet av 2007 sessongen dratt utrolig mange folk og en del har faktisk valgt å komme tilbake da de syns installasjons bedømmingen var lærerik. Er faktisk noen biler som reiser til EM i ESPL nå til neste helg.
                    En del har sikkert valgt å gå til db-drag da de syns sikring på 50mm2 kabel er unødvendig

Jeg vet ikke hvordan det er på db-drag, men har du vært på en emma konkurranse så er det ikke mye tid til overs til eventuelt å kjøre db-drag, så skulle det vært slått sammen måtte ting ha skjedd samtidig. Og det vil i mine øyne bli kaos for besøkende.

Så ja jeg kan være enig at man burde prøve å sammarbeide om å ikke få det på samme helg, spessielt når det er i nærheten av hverandre, men skjønner at det kan bli vanskelig når begge parter er så aktive som de tross alt er
                    sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                    IceAudio - Bilringen AS - inakustik

Comment

jeg er vel en av de som kanskje vil delta på begge deler.. men jeg vil kun delta for å få litt info om hva som kan gjøres bedre.. og da er det billigere og mer lærerikt å slenge en snickers og en cola over til erik andré for at han kanskje kan skru litt på spillern min og si hva som er feil

og som sagt, jeg skulle gjerne ha hørt litt på de andre EMMA bilene, kun fordi endel av de har helt kurrant lyd
                      www.eirikaspaas.com

Comment

Det vil jo også ta en evighet om dem skal ha opplegget slik at alle som er der kan delta på både EMMA og DBdrag.
                        Jeg har en liten anelse om at det fort kan bli mye kaos og krøll.
                        Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

Comment

Er faktisk ikke værre en å teste et par ganger
                          Mvh Tony
                          - The only road to take is perfection itself

Comment

Originally posted by sqwannabe View Post
                            Det vil jo også ta en evighet om dem skal ha opplegget slik at alle som er der kan delta på både EMMA og DBdrag.
                            Jeg har en liten anelse om at det fort kan bli mye kaos og krøll.
                            Der skikkelig organisering går inn.

Og istedet for 123123 treff, der få møter opp per treff, ha litt større treff, med f.eks Emma på fredag/halve lørdag og dbdrag andre halvdel + søndag med premieutdeling på søndagen?

Bedre med litt færre og store stevner, enn mange små.

I mine øyne iallefall.
                            Mvh
                            Rolf Try Nygård

Comment

Så lenge de fortsetter å komme over polarsirkelen er det greit for meg.
                              [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                              Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Working...
                              X