Announcement

Collapse
No announcement yet.

overgang til audi a6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • overgang til audi a6

    kjøpt meg en audi a6 99mod sedan, med en chorus kassett spiller. forsto det slik at det var originalt stereoanlegg og integrert sub?

    kunne også tenkt meg å bruke min cd-spiller(1din) i denne, samtidig å fremdeles kunne bruke det originale anlegget i bilen. finnes det noen overgang til det?

    spilleren passer jo heller ikke inn i det originale hullet, så lurte på om det finnes ei ramme eller noe til å ha rundt der.
    mvh Sindre Carlsen

  • #2
    Hvis du går til nettbutikken min, velger bilspesifike adaptere og audi, så får du opp det meste.

    Du trenger:
    SOS 40.090 spillerramme
    70-1787 (hvis det er Bose hel- eller delaktivt anlegg i bilen, og den nye spilleren din har 2 linjeutganger)
    1501-03 antenneadapter med phantom power
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      spilleren min er en fusion spiller med 3 linjeutganger så da er vel det greit! tror også det er bose anlegg, men er ikke helt sikker.
      mvh Sindre Carlsen

      Comment


      • #4
        Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
        Hvis du går til nettbutikken min, velger bilspesifike adaptere og audi, så får du opp det meste.

        Du trenger:
        SOS 40.090 spillerramme
        70-1787 (hvis det er Bose hel- eller delaktivt anlegg i bilen, og den nye spilleren din har 2 linjeutganger)
        1501-03 antenneadapter med phantom power
        fant ikke 70-1787, sikker på du ikke mener SOS 30.569? den øverste
        mvh Sindre Carlsen

        Comment


        • #5
          Jo, du kan bruke SOS 30.569 også. Men anbefaler deg heller å bruke 70-1787 på aktivt system. Da kobles orginal forsterker til spillerens linjeutganger. Isteden for å bruke høyttalerledninger og adapter. Resultatet blir bedre.
          Noen ganger kan du oppleve støy, spesielt ved sporskift, når du bruker 70-1787 el.l kabel. Det løser du ved å koble til ground-loop isolator på linjeutgangene på spilleren. Ground loop isolator har varenummer AGL610. Bestill de også, hvis du går for 70-1787, så kan du heller returnere de hvis du ikke får støyproblemer.

          70-1787 er den nederste på siden.

          Du ser om du har Bose ved å se på høyttalergrillene. Står det Bose på de?

          Har du aktivt system, så har du en ISO kontakt til strøm, og en bred rød kontakt til høyttalere. Hvis du har halvaktivt, så har du ISO til høyttalere + den brede røde kontakten.
          Mvh
          Pål Andréas Bryng
          Bilstereosenteret.no
          Vi forhandler bl.a.:
          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


          Følg oss på Facebook
          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

          Comment


          • #6
            takk for hjelpa må bare få bilen tilbake fra lakkering, så begynner jeg!
            mvh Sindre Carlsen

            Comment


            • #7
              det står ikke bose på grillene nei...
              skjønner lite tysk, så klarer ikke lese meg til noe særlig heller
              har instruksjonsboka for anlegget, det heter audi chorus.

              har serienr og slikt hvis det hjelper noe.
              geräte-name: chorus
              serien-nr.: auz1z2w6253694
              mvh Sindre Carlsen

              Comment


              • #8
                Tipper den du har orginalt ser slik ut?
                Audi Chorus

                Og er ikke dermed sagt at du har bose-anlegg, selv om du har integret bass i systemet ditt. Da jeg vet at mange av den typen bil kom med orginal-forsterker og Bang & Olufsen-system.

                Er det noen blanke ringer rundt høytaller-dekslene?
                Last edited by TDK; 31-10-2010, 13:23.
                - 94' VW Passat 1,9TDK
                (Sony Xplod CDX-GT430U, Fusion EN-SW15 (250wrms), Fusion RE-AM45020 (2x90w (brokoblet til 1x250w), 4x Fusion EN-FR6530 (2-veis 6,5" - 55wrms)
                På utkikk etter nytt!

                Comment


                • #9
                  blei bare sagt at det var integrert anlegg i den
                  men er en sub i hjulhuset på høyresia bak, så noe må det jo være:P

                  er heller ikke noen ringer rundt gitterne, så er nok ikke BO heller...
                  mvh Sindre Carlsen

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by sicarlse View Post
                    blei bare sagt at det var integrert anlegg i den
                    men er en sub i hjulhuset på høyresia bak, så noe må det jo være:P

                    er heller ikke noen ringer rundt gitterne, så er nok ikke BO heller...
                    BO finnes vel først å fremst i A8. Det du har er ett helt vanlig chorus anlegg med noe aktivt. Chorus anlegget kan du få i tre versoner, Ikke aktivt (alt kommer fra spiller), med aktiv sub (front og bak høytalere kommer fra spiller) og aktiv sub og bakhøyttalere. Å siden du ikke har noe Bose merke så har du alternativ to eller tre. Send pm hvis du trenger koblingsskjema.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Nils View Post
                      BO finnes vel først å fremst i A8. Det du har er ett helt vanlig chorus anlegg med noe aktivt. Chorus anlegget kan du få i tre versoner, Ikke aktivt (alt kommer fra spiller), med aktiv sub (front og bak høytalere kommer fra spiller) og aktiv sub og bakhøyttalere. Å siden du ikke har noe Bose merke så har du alternativ to eller tre. Send pm hvis du trenger koblingsskjema.
                      BO kom i så og si i alle audi sine A og S biler...
                      - 94' VW Passat 1,9TDK
                      (Sony Xplod CDX-GT430U, Fusion EN-SW15 (250wrms), Fusion RE-AM45020 (2x90w (brokoblet til 1x250w), 4x Fusion EN-FR6530 (2-veis 6,5" - 55wrms)
                      På utkikk etter nytt!

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by TDK View Post
                        BO kom i så og si i alle audi sine A og S biler...
                        Nå er vel dette ikke så relevant i denne sammenhengen da det er kun siste generasjons Audi vi da snakker om. Føre dette så var det Q7, A6/S6. og føre dette så var det A8/S8 og A8L/S8L som hadde det privilegiet til å kunne utstyres med BO. Føre dette så har det vært Bose som "hi end anlegg" Og siden bilen til trådstarter er i tids epoken med Bose så er det nok ikke noe BO her i gården

                        Comment


                        • #13
                          skal få tatt bilde av koblingene bak spilleren etterpå
                          jeg må jo nesten vite det så jeg får kjøpt riktig overgang
                          mvh Sindre Carlsen

                          Comment

                          Working...
                          X