Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til kjøp av forsterker og høyttalere.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp til kjøp av forsterker og høyttalere.

    Heisann! Driver for tiden og bygger et lite anlegg. Ikke det største og heftigste, men noe med ok lyd i.
    Har en sub og to 6x9'ere fra før (og en forsterker naturligvis). Alt levert fra JBL.


    Det jeg ser etter nå, er fronter. Har sett på følgende:
    -
    Jbl Gto504 forsterker
    Polk Audio Db-521 høyttalere
    -

    Noen som har erfaring med disse? Eventuellt andre produkter i samme prisklasse å anbefale?
    Ellers tips?

    Edit : Er det forresten noen som har veldig store meninger om jeg burde ha fulltone eller komponent?

    Kristian
    Last edited by Kristian!; 09-10-2010, 22:58. Reason: Tillegg

  • #2
    En pirketing i tillegg:

    Noen som har en god løsning på å skru fast kabler i skruterminalene på forsterkeren?

    Skal montere forsterkeren på en kasse, og da er jeg avhengig av at kabelen går ut fra forsterkeren, og 90 grader rett ned. Altså er jeg ute etter en løsning på å gjøre dette uten at kontakten mellom forsterkeren og kabelen blir dårlig. Vet det finnes 90graders bend til rca osv, men skulle gjerne hatt en lik løsning med strøm og jording.


    Anyone ?

    Comment


    • #3
      Siden du har 6x9" fra før, så tipper jeg du har de i hatthylla, og at du har suben baki bagasjen, rett under hatthylla ca... Dette er ingen god løsning, da 6x9" vil påvirkes av trykket fra suben.
      Så mitt forslag blir å selge 6x9" og kjøpe et skikkelig komponentsett til å ha foran i bilen. Monterer du kompsettet skikkelig, så har du lyd til hele bilen
      Polk er generelt bra, samme med focal og morel.

      Når det gjelder 90 graders koblingen din, så vil jeg tro det skal gå bra med skikkelig kabelsko som du bøyer 90 grader...

      Comment


      • #4
        Originally posted by cossiemk1 View Post
        Siden du har 6x9" fra før, så tipper jeg du har de i hatthylla, og at du har suben baki bagasjen, rett under hatthylla ca... Dette er ingen god løsning, da 6x9" vil påvirkes av trykket fra suben.
        Så mitt forslag blir å selge 6x9" og kjøpe et skikkelig komponentsett til å ha foran i bilen. Monterer du kompsettet skikkelig, så har du lyd til hele bilen
        Polk er generelt bra, samme med focal og morel.

        Når det gjelder 90 graders koblingen din, så vil jeg tro det skal gå bra med skikkelig kabelsko som du bøyer 90 grader...


        Stemmer nok det. Er klar over situasjonen ang. det, men da det var to svære høl til 6x9 når jeg fikk bilen, så ble det sånn. Orka ikke å styre med ny hattehylle. 6x9'erne skal riktig nok ikke brukes så mye da... Er derfor jeg nå skal legge litt penger i et godt frontsett.

        Noen som har hørt på akkurat dette polk-settet ?


        Kabelsko ja...Tenker du da en ringkabelsko som jeg bare bøyer til å passe inn i skruterminalen?

        Comment


        • #5
          Gaffelsko

          Comment


          • #6
            Skal gi det et forsøk



            Så var det fulltone kontra komponent da ?

            Comment


            • #7
              Tenker du på ren fulltone, eller coax? Er en viss forskjell.
              Runar E. Olsen ~ Moderator
              Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
              http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

              Comment


              • #8
                Var vel i utgangspunktet koax..


                Men tror jeg går for komponenter. Sitter og leser litt om focal 130a1, og de ser jo ikke så værst ut !

                Comment


                • #9
                  Åssen bil har du??
                  Hvis du har mulighet for 6" foran, så burde du se på dynabel sine Tang Band sett

                  Comment


                  • #10
                    5,25 er max størrelse... tro meg
                    hvertfall uten seriøøse ombygginger :P

                    Comment

                    Working...
                    X