Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anlegg i BMW 520i.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Anlegg i BMW 520i.

Heisann godtfolk, skal bygge stereo i en BMW 520i Sedan.
    Det er ikke min bil, og eieren er veldig glad i denne blien, så det vil bli lagt sterkt vekt på at bilen må se noenlunde orginal ut etter monteringen. Prøver og holde oss mest mulig borte fra og skjære, modde i plast og deksler.. litt regner jeg med må til, men det må se bra og orginalt ut.

Annlegget skal ikke levere et kraftig dunk-dunk lufttrykk.. men skal spille rent, høyt, og bra!
    En SUB må til, men blir nok en lukket kasse.

Det jeg primært lurer på er, hvilket komponentsett vil dere anbefale i denne bilen? Ser det er noen prosjekttråder på denne bilen, hvilket komponentsett kunne dere anbefale?

Bør jeg dempe? Eventuelt hvor og hva?
    Ideer på sub?

Eigeren har hørt mye fint om Focal, og har litt lyst og kjører komplett Focal anlegg i bilen, men har hørt Focal sin ytelse kommer mye ann på monteringen og at det er vanskelig og få riktig uten seriøs modding.

Eksempelpakke
    Focal 165KR - 2-veis komponentsystem
    ACV BMW radioadapter 5 serie (e39) 12/95 > u/computer
    Cadence Xa125.2 Xenith 2x80W, 1x250W
    Cadence Xa400.1 Xenith 1x425W @ 2 Ohm
    Focal 25A1 10" Access 200/400W 4 ohm
    Kenwood KDC6047U CD/Radio/RDS, MP3&WMA, USB
    dynaBel PL0825 High-End Stereo Signalkabel 5m, hvit
    STPlus Vibroplast Silver Ark Butyl Dempematter, 2,2mm - 0,39m2
    Ground Zero GZPK35 35mm2 Kabelsett, 2000W
    Brax Power Detector Voltmeter

+++ dill.. tepper, lim...

Noen som tror denne pakken kan gi fin lyd i en 520i?

Takker for alle inspil, tips og triks for installasjon i denne bilen.
    Blir forresten lukket kasse, funker det bra med dette elementet?

acess serien funker vel best i bassrefleks. polyglass serien funker utmerket i lukket kasse selv om det står den er laget for bassrefleks.(Dag har tittet litt på parameter og 40l lukket kasse på 33V1 ble veldig greit) Hva med en kraftig 4 kanals forsterker istedenfor 2 separate?
    Tror jeg ville lagt på litt og fått noe kraftigere. 200w i 4ohm er litt snaut til de elementene selv om de har høy følsommhet.
    Denne vil være kraftig nok til hele anlegget http://www.judysbilstereo.no/webshop/product/76919
    Send en PM hvis du vil ha ett pakketilbud.
    Last edited by Judys Bilstereo; 10-10-2010, 09:04.
    Ole Petter Holelien
    Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
    Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
    Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Comment

Tror at du vil kunne få et mer konkret svar, hvis du også nevner om det er en E34 /E60 eller hva det nå er.
      I alle fall med tanke på om det i det hele tatt kan lønne seg med lukka kasse og eventuelt hvor den beste plasseringen er.

Hehe, litt trøtt søndagsmorraen her. Men så at det var E39 nå, med litt hjelp fra Tofter....
      Last edited by B2 Audio; 10-10-2010, 12:20.
      Mvh
      J. Holm
      www.b2audio.com
      http://facebook.com/b2audio

Comment

Går ut ifra at det er snakk om e39 pga. spilleradapteret i handlelisten.

Originally posted by iNsane92 View Post
        Eigeren har hørt mye fint om Focal, og har litt lyst og kjører komplett Focal anlegg i bilen, men har hørt Focal sin ytelse kommer mye ann på monteringen og at det er vanskelig og få riktig uten seriøs modding.
        Dette gjelder ikke kun for Focal, montering teller mye uansett merke.
        Bmw e34 520:
        Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

Comment

Er E39 ja.

Comment

Working...
          X