Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spørsmål om demping

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spørsmål om demping

    Hvor mye er det egentlig en bil blir dempet når man legger i dempemateriale? Skjønner at det er forskjell på hvilke typer man kjøper og hvor det puttes. Men tenkte litt mer generelt...

  • #2
    Det er ikke lett å svare på hvor mye de generelt blir dempet. Men jeg kan garantere deg at du vil merke stor forskjell om du legger litt jobb i dempingen. Men dører, torpedovegg, hjulhus og bagasjerom er de viktigste stedene etter min erfaring. Skal du ta den helt ut så demper du tak og gulv også.

    Med en bulkpakke med Vibroplast M1 og noen ark med Splen 3008 kommer du veldig langt.
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      Kan fortelle min lille historie om min første dempejobb

      Hadde et relativt billig 2-veis frontsystem i bilen min, rett på cd-spiller. Dempet et lag med BrownBread i dørene foran... DAMN! lyden ble mye bedre "bare" av det! Mye bedre midbass med en gang

      Etje så møe som ska te'
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

      Comment


      • #4
        Kanskje enda vanskeligere å svare på men hvor stor forskjell er det på "platene" (tenker på de med alufronter som er selvklebende man får i ulike tykkelser) som Biltema selger kontra Vibroplast eller andre?

        Comment


        • #5
          hmm.. vil tippe ca enormt stor forskjell? :P i tillegg vil de "platene" fra biltema trekke til seg fuktighet og danne rust..
          www.eirikaspaas.com

          Comment


          • #6
            Originally posted by Kim80 View Post
            Kanskje enda vanskeligere å svare på men hvor stor forskjell er det på "platene" (tenker på de med alufronter som er selvklebende man får i ulike tykkelser) som Biltema selger kontra Vibroplast eller andre?
            platene du tenker på, er beregnet for å dempe en annen type støy enn vibroplast. Vibroplast skal dempe ressonanser og store vibrasjoner i bilen, mens slike du tenker på er til noe av samme formål som f.eks SPLEN. Når det er sagt, så er det mange som sier biltema sine suger vann og får ting til å ruste meget fort.

            Edit: klovnen kom meg i forkjøpet
            Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

            Comment


            • #7
              Originally posted by sqwannabe View Post
              platene du tenker på, er beregnet for å dempe en annen type støy enn vibroplast. Vibroplast skal dempe ressonanser og store vibrasjoner i bilen, mens slike du tenker på er til noe av samme formål som f.eks SPLEN. Når det er sagt, så er det mange som sier biltema sine suger vann og får ting til å ruste meget fort.

              Edit: klovnen kom meg i forkjøpet
              Okay, Men da vil jeg komme med et spm. Hva er da forskjellen på innholdet i disse dyrere mattene, i forhold til biltema sine? Siden de tiltrekker seg så mye mer vann i forhold tenker jeg på... Klart, biltema har MYE dritt tho

              Comment


              • #8
                De er laget av et skumgummimateriale som suger til seg vann. STP sine er laget for å IKKE gjøre det... De er derfor av et annet materiale!
                Mvh Tony
                - The only road to take is perfection itself

                Comment


                • #9
                  Hva er da pointet med å i det hele tatt lage disse mattene, når de kun er til skade for bilen? Veldig sjelden man støter på en bil der vannet ikke lirker seg mellom kriker og kroker.. hehe

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Henning- View Post
                    Hva er da pointet med å i det hele tatt lage disse mattene, når de kun er til skade for bilen? Veldig sjelden man støter på en bil der vannet ikke lirker seg mellom kriker og kroker.. hehe
                    Kan ha de i taket og litt sånn da... men jeg skal ikke ha det i bilen min vet jeg...
                    Mvh Tony
                    - The only road to take is perfection itself

                    Comment


                    • #11
                      du HAR det i bilen da *mobbe*
                      www.eirikaspaas.com

                      Comment


                      • #12
                        eh. Har ikke ei jævla dempematte i bilen min, SÅ DET SÅ Men har veldig store planer om å dempe gitt ! Eller. eh. jeg har no asfaltmatter i hattehylla...

                        Comment


                        • #13
                          var kanskje ment til typhon?
                          www.eirikaspaas.com

                          Comment


                          • #14
                            Blooper (10 tegn)

                            Comment


                            • #15
                              Haha... no blooper... Jeg HADDE
                              Mvh Tony
                              - The only road to take is perfection itself

                              Comment

                              Working...
                              X