Hvor mye er det egentlig en bil blir dempet når man legger i dempemateriale? Skjønner at det er forskjell på hvilke typer man kjøper og hvor det puttes. Men tenkte litt mer generelt...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Spørsmål om demping
Collapse
X
-
Det er ikke lett å svare på hvor mye de generelt blir dempet. Men jeg kan garantere deg at du vil merke stor forskjell om du legger litt jobb i dempingen. Men dører, torpedovegg, hjulhus og bagasjerom er de viktigste stedene etter min erfaring. Skal du ta den helt ut så demper du tak og gulv også.
Med en bulkpakke med Vibroplast M1 og noen ark med Splen 3008 kommer du veldig langt.Mvh
Pål Andréas Bryng
Bilstereosenteret.no
Vi forhandler bl.a.:
Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX
Følg oss på Facebook
Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!
Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!
-
Kan fortelle min lille historie om min første dempejobb
Hadde et relativt billig 2-veis frontsystem i bilen min, rett på cd-spiller. Dempet et lag med BrownBread i dørene foran... DAMN! lyden ble mye bedre "bare" av det! Mye bedre midbass med en gang
Etje så møe som ska te'Mvh Tony
- The only road to take is perfection itself
Comment
-
Originally posted by Kim80 View PostKanskje enda vanskeligere å svare på men hvor stor forskjell er det på "platene" (tenker på de med alufronter som er selvklebende man får i ulike tykkelser) som Biltema selger kontra Vibroplast eller andre?
Edit: klovnen kom meg i forkjøpetSom kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]
Comment
-
Originally posted by sqwannabe View Postplatene du tenker på, er beregnet for å dempe en annen type støy enn vibroplast. Vibroplast skal dempe ressonanser og store vibrasjoner i bilen, mens slike du tenker på er til noe av samme formål som f.eks SPLEN. Når det er sagt, så er det mange som sier biltema sine suger vann og får ting til å ruste meget fort.
Edit: klovnen kom meg i forkjøpet
Comment
-
Originally posted by Henning- View PostHva er da pointet med å i det hele tatt lage disse mattene, når de kun er til skade for bilen? Veldig sjelden man støter på en bil der vannet ikke lirker seg mellom kriker og kroker.. heheMvh Tony
- The only road to take is perfection itself
Comment
Comment