Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fjerning av døtrekk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fjerning av døtrekk

    Tjohei !

    Bare "fjerning av dørtrekk" gjør vel at mange av dere skjønner at jeg plages med vindussveiven og handtaket for å åpne døra....

    Noen som har fjernet dørtrekk på hyundai accent? (nei, ikke den bilen man fjerner dørtrekket på hver dag...)

  • #2
    Sveiv er ofte festet mellom sveiva og dørtrekket, dytt inn trekket og prøv å se etter en splint elns som kan dyttes ut..
    Eventuelt et deksel på selve utsiden av sveiva som kan tas av med flat skrutrekker eller lignende og en skrue innenfor.

    Håndtaket er som regel festet med skrue også, se etter et deksel som kan tas av..

    Comment


    • #3
      Er 97% sikker på at det er en sånn klips som ligger på innersiden. Problemet er at jeg har problemer med å komme mellom dørtrekket og sveiva med et lite flatjern... Er !%(&( tett og trangt
      Lurer på at det finnes verktøy for denne jobben?

      Dessuten tør jeg ikke tenke på hvordan dørhåndtaket som man åpner døra skal taes av... det er en skrue på den, men her går jo dørtrekket på innersiden?

      Comment


      • #4
        En stiv ståltrå med en liten krok i enden bruker funke greit. Får du nappet den av...
        Ole Petter Holelien
        Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
        Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
        Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

        Comment


        • #5
          Biltema har klipstenger du kan bruke for å få ut den splinten. Vet den er litt gjemt på hyundaien. Dørhåndtaket er det en skru på. Når du har skrudd ut den skyver du håndtaket fremover så skal den løsne.
          sigpic

          Comment


          • #6
            Originally posted by TheCharger View Post
            Biltema har klipstenger du kan bruke for å få ut den splinten. Vet den er litt gjemt på hyundaien. Dørhåndtaket er det en skru på. Når du har skrudd ut den skyver du håndtaket fremover så skal den løsne.
            Hehe, kom fram til begge dine løsninger før jeg leste svaret ditt =)

            funka hest !

            Comment

            Working...
            X