Announcement

Collapse
No announcement yet.

"best" high-end, dere har prøvd?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by thomasekeli View Post
    Det største "problemet" er at noen har en tendens til å bli imponert over lyden etter at man får vite hvor dyre strøm- eller høyttalerkablene er...
    noe med det å gjøre vel.............

Comment

Tenk å kunne brukt de pengene de tok betalt på strømkablene, til f.eks lage en MYE bedre strømforsyning. Er sikkert bra nok strømforsyninger på dette nivået, men alikevell, er mye annet de pengene kunne bli brukt til, som kanskje til og med hadde blitt merkbart..
      1993 BMW 318is coupe

Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

Comment

Originally posted by bjaa View Post
        Tenk å kunne brukt de pengene de tok betalt på strømkablene, til f.eks lage en MYE bedre strømforsyning. Er sikkert bra nok strømforsyninger på dette nivået, men alikevell, er mye annet de pengene kunne bli brukt til, som kanskje til og med hadde blitt merkbart..
        strømforsyning ja...... haha. til det de krever er det ikke all verden gitt menmen. (Hvertfall ikke utenfor bygget )

Comment

Personlig så tror jeg ikke man hører forksjell på en "god" kabel, og en "jævlig god" kabel.. så lenge tversnittet et bra osv..
          Men han fortalte at den perfekte lengden på signalkabler er akkurat 2 meter(dette var vistnok bevist ) og den perfekte lengden på kabelen (hvis lengden ikke var null da) er så vidt mer enn 4m. Tror det var 4,26 eller noe sånt.. haha. det var visst også bevist

Men høytalerne var jævlig bra da! fikk nesten litt lyst på bånddiskanter i bilen!
          Prosjekt SQ Audi A3

Comment

Originally posted by hc_tk View Post
            Men han fortalte at den perfekte lengden på signalkabler er akkurat 2 meter(dette var vistnok bevist ) og den perfekte lengden på kabelen (hvis lengden ikke var null da) er så vidt mer enn 4m. Tror det var 4,26 eller noe sånt.. haha. det var visst også bevist
            Jonas Tautra
            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Blir litt målløs av sånt jeg...

Comment

cabel

Har fått tilbake melding fra en herre som er "stor / kjent" ang bilstereo i Sverige og han forteller meg at det er like stor forskjell på kablere til bilstereo på samma måten som det er forskjell på bilspillere , høyttalere , forsterkere , etc.....!

Det var det svaret jeg fikk av han , da jeg lurte på ang høyttalere / signalere til mitt stereo oppsett da de gutta hadde brukt det samme oppsettet har i bilen.

Husker en artikel jeg leste på Vg nett.. : http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=172995

Comment

Leste en laaaaaang artikkel om det med lengde på strømkabel og signal kabel. Konklusjonen var at det bare er bullshit. Teori og praksis er to vidt forskjellige begrep. Blir arj når jeg leser om selgere som spytter ut i hytt å gevær.

Edit: Jeg leste også en omfattende blindtest av et sett med meget dyre strømkabler til forsterker og cd spiller. Der ble de testet mot kablene som ble levert sammen med utstyret orginalt. Alle som var med i testen var godt kjennte audiofile som jobbet med slikt til vanlig.

Konklusjon? Ikke en kunne høre forskjell. Testen ble utført flere ganger og de byttet om valgene sine flere ganger. Dvs. i det ene øyeblikket trodde de den dyre var best. Så den billige osv....

Elsker å lese slikt
                  Last edited by Session; 27-10-2007, 16:45.
                  Eirik Gundersen

Comment

Såklart Lasse Svendsen vil si det er forskjell, hvis ikke hadde det vært meningsløst å fortsette med kabeltester i Lyd & Bilde

Når folk mener det ER forskjell på kabler vil jeg si det er grunn nok til å prøve selv. Som regel får man lov å deponere på kabler og prøve dem i sitt eget oppsett. Ingen andre enn deg selv vet hva DU hører.

...og skulle du merke forskjell på lampettledning og en 15.000 kroners kabel garanterer jeg deg at du vil merke en LANGT større forskjell ved å beholde lampettledningen og legge 15.000 ekstra i høyttalerne...

Comment

Originally posted by epifant View Post
                      Ingen andre enn deg selv vet hva DU hører.
                      Sannt nok, men som nevnt tideligere her blir det som en slags placebo effekt. Altså når en får vite prisen før en hører.
                      Eirik Gundersen

Comment

Men nok om kabler :P
                        Noen andre som bare sittet å hørt på et anlegg, og bare tenkt WOW!
                        Satt på dire straits og dro på skikkelig. De 3w2'ene mine spiller f**n meg bra!
                        jeg mangler litt dynamikk i diskanten og øvre mellomtone..hadde jeg hatt penger tror jeg kanskje jeg hadde kjøpt et par mundorf bånd-diskanter og laget en custom festeordning på dem og puttet de inn i a-stolpene.
                        Når jeg hørte på burmester fikk jeg en nesten spirituell oplevelse, når jeg kjente hvert eneste lyse "gitar-plong" i kroppen. det var dynamikk det!
                        Prosjekt SQ Audi A3

Comment

Håper å få en liten WOW effekt med pioneer prs forsterkeren jeg forhåpentligvis snart får..

Men må legge et lite kabel innlegg (beklager)
                          Det er forsjell på høytalerkabler, selvfølgelig har tversnitt mye å si, men noe av det viktigste er vel antall ledere i ledningen.. (tynne tråder) dette har med kontaktflaten på tilkoblingene til forsterker osv å gjøre, og sørger for at det blir god kontakt mellom kabelen og forsterkeren.. vil tro dette er mye viktigere enn at kabelen koster mye..
                          Andre forsjeller er hvor stive kablene er og hvor god issolajon det er.. "viktige" faktorer..

Lydmessig.. tror jeg nok ikke du hører noen forsjell..
                          Pioneer, Mb Q - Q-line og focal k2, min oppskrift på god lyd

Comment

Originally posted by epifant View Post
                            Blir litt målløs av sånt jeg...
                            Blir litt oppgitt av sånt jeg
                            Mvh
                            Pål Andréas Bryng
                            Bilstereosenteret.no
                            Vi forhandler bl.a.:
                            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
                            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

kabelmyten skulle vært testet i MythBusters på Discovery

Hilsen tidligere desillusjonert kabelfetist

Comment

Working...
                              X