Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvem reparerer forsterkere? (Focal Monoblokk 1x800w)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvem reparerer forsterkere? (Focal Monoblokk 1x800w)

    hei.
    Jeg har en focal monoblokk som pluttselig brant alle 3sikringene, som satt på. De var 30Amper pr stk.
    Det første jeg gjorde da, var å gå gjennom hele anlegget i bilen, for å se etter kortsluttninger/åpenbare feil, men jeg klarte ikke finne noe som helst.
    Da tok jeg av minus på batteriet, byttet ut sikringene med nye sikringer.
    Satt på minus igjen, da kom det røyk fra forsterkeren. Har ikke prøvd den etter det, men regner vell med at den er død da.
    Det er ikke mer enn 4-5mnder siden jeg kjøpte hele anlegget fra installbay, alt har fungert knirkefritt til nå.
    Hva kan ha forårsaket dette? Kortsluttning inne i forsterkeren?

    Anlegget mitt har to forsterkere, begge har samme jordingspunkt og får strøm fra samme splittblokk(1x50kvm delt til 2x25kvm)
    Den andre forsterkeren virker helt fint, ingen problemer.


    Er dette noe som kan være garanti?
    Evt pris for å få noen til å fikse problemet?


    Haster!
    Musikk uten bass, er som sex med kondom!

  • #2
    Hør med James aka. matador, han er flink på sånt og gir 'garanti' på reperasjonene sine om det er noe som må repareres.
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

    Comment


    • #3
      Hva med å ringe Pål? Enten ser han på det el så må du sende den til Ice for reprasjon. Kan fort være det får på garantien og.
      Ole Petter Holelien
      Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
      Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
      Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

      Comment


      • #4
        Har Internett gjort oss stokk dumme.. når noe går i stykker leverer man utstyret der man kjøpte det til reparasjon. Sånn man har gjort det i så lenge jeg kan huske det. Man trenger ikke spørre på et forum for noe så enkelt.. gjør man?

        Har du kjøpt den privat så ser du på kvitteringen som fulgte med hvor den var kjøpt, du kan også levere den til en annen forhandler av focal.. forhandler liste finner du på www.iceaudio.no

        Har du rappa forsterkeren så du ikke har noe kvittering så gå å skyt deg selv!
        sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
        IceAudio - Bilringen AS - inakustik

        Comment


        • #5
          Eller hvis du har kjøpt den uten kvittering, som er ikke så uvanlig det heller. (ikke alle tar vare på alt sammen) Så er det bare å ta kontakt med Focal sine fornadlere i Norge og se om de vil fikse den, evt ta kontakt med folk som Matador som kan ta en titt på den for deg.

          Og kanskje greit å forsikre seg at det er ikke brukerfeil, så slipper man å krangle med en forhandler.
          Mvh. Damir

          Comment


          • #6
            Om man har kjøpt den av forhandler har nok han en kopi av kvitteringen også Men begynn med å ringe Pål du
            Ole Petter Holelien
            Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
            Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
            Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

            Comment


            • #7
              Altså den er så pass nytt og innenfor garanti tiden at jeg også anbefaler å kontakte Pål, og så langt jeg vet så er Pål ganske rettferdig faktisk , synes det er greit å nevne det og man trenger forresten ikke kvittering en gang da serie nr er også registrert hos leverandøren men kvitteringen er absolut nødvendig om leverandøren krever det.

              Ellers om det skulle visse seg en annen utfall kan jeg self ta på meg oppdraget. Men i store trekk utifra det du beskriver høres ut som power supply er defekt.

              Føler at du gjør også like rett i å spørre i forumet ang. noe du lurer da det ikke finnes direkte indisier på det som har eller kunne forårsake feilen. Nå vet du hva de fleste anbefaler deg å gjøre eller ville gjørt i samme tilfelle
              --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
              -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

              Comment


              • #8
                Synes dette forumet har nådd nye høyder hva angår idioter som vanker her..

                Jeg har hele tiden tenkt å ringe pål hos installbay, men saken er at han er en jevlig dårlig selger. Har veldig dårlig erfaring med han, jeg fikk aldri noe kvittering på det jeg kjøpte av han, det var greier til nesten 20000. Lovde å sende det til meg, sammen med noe dempematter osv som ejg bestilte i etterkant, det kom aldri.
                Jeg hadde problemer med ene høyttaleren jeg fikk av han, prøvde å få hjelp av han, men det måtte jeg fikse selv. Ringte til iceaudio og de gutta der er veldig greie å ha med å gjøre.
                Han hadde også glemt å bestille alt fra iceaudio når jeg hadde betalt han, så jeg måtte vente unødiglenge før jeg fikk det, måtte faktisk da også ringe til iceaudio å høre om de hadde fått inn bestilling. Det hadde de fått, men de hadde ikke fått beskjed om hvordan de skulle levere det.

                Bestillingen han hadde lagt inn, var også feil, da han "glemte" å bestille et coaxialsett jeg skulle ha. Nokk engang ryddet iiceaudioo opp etter han..


                Takk de som har kommet med konstruktive tilbakmeldinger.
                Skal ringe iceaudio på mandag, dropper å ringe pål, han hjelper ikke noe uansett.
                Om det ikke er garanti, så ringer jeg deg matador.
                Hva er normalt prisen for å bytte strømforsyningen?

                Comment


                • #9
                  Jeg tror nok du må sende med kjøpskvitteringen og.
                  Ole Petter Holelien
                  Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                  Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                  Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by stiffmast View Post
                    Synes dette forumet har nådd nye høyder hva angår idioter som vanker her..

                    Jeg har hele tiden tenkt å ringe pål hos installbay, men saken er at han er en jevlig dårlig selger. Har veldig dårlig erfaring med han, jeg fikk aldri noe kvittering på det jeg kjøpte av han, det var greier til nesten 20000. Lovde å sende det til meg, sammen med noe dempematter osv som ejg bestilte i etterkant, det kom aldri.
                    Jeg hadde problemer med ene høyttaleren jeg fikk av han, prøvde å få hjelp av han, men det måtte jeg fikse selv. Ringte til iceaudio og de gutta der er veldig greie å ha med å gjøre.
                    Han hadde også glemt å bestille alt fra iceaudio når jeg hadde betalt han, så jeg måtte vente unødiglenge før jeg fikk det, måtte faktisk da også ringe til iceaudio å høre om de hadde fått inn bestilling. Det hadde de fått, men de hadde ikke fått beskjed om hvordan de skulle levere det.

                    Bestillingen han hadde lagt inn, var også feil, da han "glemte" å bestille et coaxialsett jeg skulle ha. Nokk engang ryddet iiceaudioo opp etter han..


                    Takk de som har kommet med konstruktive tilbakmeldinger.
                    Skal ringe iceaudio på mandag, dropper å ringe pål, han hjelper ikke noe uansett.
                    Om det ikke er garanti, så ringer jeg deg matador.
                    Hva er normalt prisen for å bytte strømforsyningen?
                    Hvorfor spør du her istedet for og ringe Ice audio, hvis det er løsningen på alt?
                    Har du pratet med Pål ang. at du er missfornøyd? Tror det er smart før du legger ut slik..

                    Jeg har handlet av Pål mange ganger, aldri vært noe tull..
                    Bmw e34 520:
                    Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

                    Comment


                    • #11
                      Fordi jeg ønsker å vite om det kanskje var noe jeg kunne løse selv, så slipper jeg sende avgårde forsterkeren.

                      Comment


                      • #12
                        Du kan løse det selv. Men så fort noen andre åpner den utgår all garanti.
                        Ole Petter Holelien
                        Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                        Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                        Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

                        Comment

                        Working...
                        X