hei.
Jeg har en focal monoblokk som pluttselig brant alle 3sikringene, som satt på. De var 30Amper pr stk.
Det første jeg gjorde da, var å gå gjennom hele anlegget i bilen, for å se etter kortsluttninger/åpenbare feil, men jeg klarte ikke finne noe som helst.
Da tok jeg av minus på batteriet, byttet ut sikringene med nye sikringer.
Satt på minus igjen, da kom det røyk fra forsterkeren. Har ikke prøvd den etter det, men regner vell med at den er død da.
Det er ikke mer enn 4-5mnder siden jeg kjøpte hele anlegget fra installbay, alt har fungert knirkefritt til nå.
Hva kan ha forårsaket dette? Kortsluttning inne i forsterkeren?
Anlegget mitt har to forsterkere, begge har samme jordingspunkt og får strøm fra samme splittblokk(1x50kvm delt til 2x25kvm)
Den andre forsterkeren virker helt fint, ingen problemer.
Er dette noe som kan være garanti?
Evt pris for å få noen til å fikse problemet?
Haster!
Musikk uten bass, er som sex med kondom!
Jeg har en focal monoblokk som pluttselig brant alle 3sikringene, som satt på. De var 30Amper pr stk.
Det første jeg gjorde da, var å gå gjennom hele anlegget i bilen, for å se etter kortsluttninger/åpenbare feil, men jeg klarte ikke finne noe som helst.
Da tok jeg av minus på batteriet, byttet ut sikringene med nye sikringer.
Satt på minus igjen, da kom det røyk fra forsterkeren. Har ikke prøvd den etter det, men regner vell med at den er død da.
Det er ikke mer enn 4-5mnder siden jeg kjøpte hele anlegget fra installbay, alt har fungert knirkefritt til nå.
Hva kan ha forårsaket dette? Kortsluttning inne i forsterkeren?
Anlegget mitt har to forsterkere, begge har samme jordingspunkt og får strøm fra samme splittblokk(1x50kvm delt til 2x25kvm)
Den andre forsterkeren virker helt fint, ingen problemer.
Er dette noe som kan være garanti?
Evt pris for å få noen til å fikse problemet?
Haster!
Musikk uten bass, er som sex med kondom!
Comment