Announcement

Collapse
No announcement yet.

En trasig bestilling!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• En trasig bestilling!

Juppjupp! Gikk spent å venta på pakken som lå i posten....

Fikk den, og eska så ut som den hadde hatt en tøff tur!
    Tenkte ikke mer over det, da det ikke er eska som skal gi lyd fra seg.
    Men selvsagt var den ene tweeteren i komponentsettet (130A1) ødelagt!
    Dessuten var den sorte jordingskabelen jeg bestilte plutselig blitt rød....-,-

Kjedelig! Men dessuten var høyttalerne for store! Må ha 10cm/ 4".

Noen som har gode anbefalinger her ?

Dessverre, så har du signert på utleveringen på posten, uten å sjekke innholdet først. En erfaring rikere der, håper jeg.

Når det er sagt, så kan du alltids ta kontakt med posten og sende en klage på det som har skjedd, det er mulig.. Ta kontakt med postkontoret der du hentet den.

Når det kommer til 4" vs 5", så er det bare å ta kontakt med der du kjøpte utstyret, å høre om det lar seg gjøre å bytte. Man har jo 14 dagers returrett fra man mottar pakken, så det bør ikke være umulig.

Lykke til videre.
    Sture Vedal

Comment

Tja.

Du krever ny diskant fra der du kjøpte kompsettet.
      Sjekk om du ved en feiltakelse bestilte rød kabel, kjøp en rull med sort elteip og problemet er løst, eller send den i retur.

Angående for store høyttalere, gjør en bedre jobb når du måler diameteren på hullet!

Regner med at du får bytta inn det som er feil, men da må du nesten snakke med butikken.
      Også taper du endel penger på frakt, men slik er det bare.

Comment

Dessverre, så har du signert på utleveringen på posten, uten å sjekke innholdet først. En erfaring rikere der, håper jeg.
        hvordan skal man få sjekket innholdet uten og få utlevert pakken først?posten har ikke lov til og la kunden sjekke innholdet før pakken er utlevert.

ettersom pakken var skadet,så burde du ha åpnet pakken på posthuset,og tatt det opp med dem,men om pakken var pakket for dårlig,så er det avsenderen sitt ansvar.
        volvo s60
        vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
        Member of VW Audi Club Norwegen

Comment

Nå skal det sies at den ytre esken var i perfekt stand, og derfor tok jeg imot pakken uten videre.

Og når det gjelder diameter på hullet: Selvsagt, men litt vanskelig da jeg bestillte høyttaleren 4 dager før jeg fikk bilen:P bestillte på "jeg tror"-erfaringer.

Har sendt mail til butikken om skaden, og at jeg ønsker å bytte til mindre dimmensjon. Det burde ikke være noe som helst problem dersom nettbutikken er litt seriøs

Comment

Har du bestilt over nettet, har du 14 (eller 10?) dagers full angrerett uansett i følge loven, så den delen skal nok gå greit.
            [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Originally posted by Haakon O View Post
              Har du bestilt over nettet, har du 14 (eller 10?) dagers full angrerett uansett i følge loven, så den delen skal nok gå greit.
              Stemmer nok det
              I mitt tilfelle har jeg faktisk bra mye lengre tid (husker ikke nøyaktig), da nettbutikken ikke la med skjema med informasjon om returrett osv.

Begynner å bli en stund siden jeg gikk på skole for å lære slikt, gitt :P

Comment

Originally posted by phoenix gold View Post
                hvordan skal man få sjekket innholdet uten og få utlevert pakken først?posten har ikke lov til og la kunden sjekke innholdet før pakken er utlevert.

ettersom pakken var skadet,så burde du ha åpnet pakken på posthuset,og tatt det opp med dem,men om pakken var pakket for dårlig,så er det avsenderen sitt ansvar.
                Man må signere på pakken, men under oppsyn av en ansatt i posten, åpner man pakken og sjekker innholdet, om det er skadet eller ikke. Hvis det viser seg at det er skadet, dokumenteres skaden på stedet, med vitne tilstedet, og sendes en klage på det. I allefall de to gangene jeg har mottatt skadet gods..

Men nå er jo heldigvis ikke det saken i dette tilfellet.

Når det kommer til resten, ta kontakt med salgsstedet og få tilsendt/returnert defekt vare.
                Sture Vedal

Comment

Working...
                X