Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tang Band en gang for alle.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Nå må du rulle inn Tor Martin, hvis Joakim hadde sagt at Fence Audio låt bra så hadde han ikke vært "lydguru" så lenge. Jeg er veldig enig med trådstarter, men jeg er også enig med Miniboom sinn post. Hva er poenget med en egen tråd om Tangband? Og når først tråden er startet er jeg helt enig med Joakim

I steden for å sitte her å prøve å skrive mer om en hype pga Joakim så sett sammen et frontsett til 2000 som spiller bedre enn dette Tangband frontsettet så har Joakim satt seg villig til å være med på test. Så sier jeg meg villig til å kontroll dømme.

Og hvis du mener det du skriver om at siden Joakim er lydguru og at hvis han sier ting er bra så er det en hype så kan jo han jo bare slutte å selge ting som har med lyd å gjøre. Så du mener at folk som har peil på lyd skal slutte å selge stereo produkter? Det er ikke sånn det fungerer og det veit du.
    sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
    IceAudio - Bilringen AS - inakustik

Comment

Jeg vil bare ha all tang band humpinga i en post, så kan folk si akkurat hva dem vil om det her.

Begynner diskusjonen i andre poster så blirre bråk!
      Mvh
      Rolf Try Nygård

Comment

Faen er det med folk å missforstå alt jeg sier? Erik Andre, du av alle mennesker burde være enig av at en som er på forumet her men ikke sjønner dritten hadde gått for det joakim sier er bra uansett om han har hørt det eller ei.

Det jeg prøver å si er at folk bryr seg om hva joakim mener fordi han vet hva han driver med. Han har også en rimelig sikker mening på det han snakker, uansett hva det gjelder. Jeg mener Tang band er BLITT en hype rett og slett fordi Joakim har fått det til så JÆVLA BRA i bilen sin. Hvor mange andre biler får til det samme som Joakim? Null, ingen. Hvertfall ikke som jeg har hørt. Hvis det enda ikke er forstått så prøver jeg å få fram at Tang band ikke gir deg magisk god lyd, samtidig så det har sine begrensinger uansett hvor mye du vrir og vender på det. Har du en spiller UTEN justeringsmuligheter så skal jeg tørre og påstå at et komponensett (alla seas, alpine osv osv) kan låte like bra som tang band. Derimot om lydbilde blir der det skal er en annen sak, jeg snakker tonalt sett.

Jeg sier ikke at Tang band er dårlig men når folk anbefaler det som high end tweeter... kjøss meg i ræva.
        Ref. Han duden som spurte etter diskanter som lurte om Focal Beryllium, ODR, eller F1 var noe å gå for men fikk Tang band av bl.a TTT og Tony... Mulig jeg har missforstått High End i såfall

og som jeg har presisert før, jeg tar ikke med pris i ligningen for da kommer Tang band ut best uansett hva du sammenligner det mot.

Rimelig rotetet post men ser jo ut som alle missforstår meg gang på gang på gang på gang på gang... Bokmål språket + formuleringen min er visst på nivå som norsklereren mente jeg var på...
        Last edited by Tor Ølberg; 03-11-2010, 16:01.
        Tor Martin Ølberg
        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Men se hva Joakim selv skriver da?

Jeg har ikke og prøver heller ikke å påstå at TB spiller bedre enn ODR eller noe annet i samme prisklasse om begge får bra montering og skikkelig justering, men det er jaggu ikke langt unna! I reservebilen min har jeg et TB frontsett til den nette sum av 2000 kr. I den andre bilen et ODR frontsett til 57000 kr... Seff spiller den andre bilen bedre, men ikke 55000kr bedre!!
          Og den reservebilen har jaggu spilt bedre enn mitt Utopia frontsett, om det gjør det nå som alt har kommet på stell i bilen min har ikke vært testet. Tviler litt på det gitt..

Og ja vi er enige om at det ikke er high end, men at det er en hype... Hertz var en hype.. solgt som high end menneskers våte drøm og låt skit uansett hvem som prøvde å justere det. Mens TB er billig greier som faktisk nesten kommer helt opp.. NEI IKKE helt, men NESTEN

Om du har hørt TB biler som låter skit, ja det kan nok stemme.. folks generelle innstillings ferdigheter er ganske dårlige, samme om de monterer Focal frontsett, Pioneer frontsett eller TB. Hvem har ikke hørt at focal låter skarpt? Er nok en del som har montert og justert det feil!

Jeg er enig med deg at High End er en feil benevnelse på TB, men er ikke enig i at det er en HYPE.. At det har vært så mye snakk om TB at jeg selv er DRITTLEI skal jeg ikke si meg uenig i. Men at det er good shit for en rimelig penge er ikke til å komme bort ifra!
          sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
          IceAudio - Bilringen AS - inakustik

Comment

Good shit for en rimelig penge!
            Joakim, der har du nye slagordet for tang band.
            (og få nå henta inn mer av dillet demmes, de har jo uhorvelig mye morro som jeg vil teste.)
            Mvh
            Rolf Try Nygård

Comment

Det JEG synes er kjipt med TB-hypen er at folk ikke får opp øynene og tør å prøve gode produkter før et visst antall "ledersauer" har turt, forsøkt og skrytt av tingene. Produktene har jo vært de samme hele tia, de har ikke blitt noe bedre bare fordi dynaBel begynte å selge dem eller Joakim begynte å fikle med dem.

Det kryr av "good shit til en rimelig penge" og generelt spennende saker der ute, men...

Hmm, alternativt frontsett til 2000,-? Kunne vært moro å sett hvordan en alternativ fulltone/midbass-kombo hadde fungert, mest for å finne ut av om det er TB-elementene som er så bra eller om det er kombinasjonen fulltone/midbass som er fordelaktig kontra den mer vanlige diskant/mid. Peerless P830986 + Exclusive 180 til 1860,- for eksempel?

Comment

Originally posted by epifant View Post
                Det JEG synes er kjipt med TB-hypen er at folk ikke får opp øynene og tør å prøve gode produkter før et visst antall "ledersauer" har turt, forsøkt og skrytt av tingene. Produktene har jo vært de samme hele tia, de har ikke blitt noe bedre bare fordi dynaBel begynte å selge dem eller Joakim begynte å fikle med dem.

Det kryr av "good shit til en rimelig penge" og generelt spennende saker der ute, men...
                Men... Du må somregel handle dem fra utlandet, og det hiver av 75-80%.

Og somregel er det en HORRIBEL frakt på ting.
                Mvh
                Rolf Try Nygård

Comment

Føler for å chime inn med ett poeng som jeg føler er oversett i denne tråden.
                  Det geniale i reservebilen til Joakim er ikke bare det at det er Tangband, det er at all lyden fra 60Hz - 20kHz blir gjengitt av ett element (jada kranglefanter, jeg vet at det er to!)
                  Hvilke andre frontsett gjør det?
                  Samme om det koster 2 eller 20 lapper, hele oppsettet er genialt!
                  Noen ulemper med et sånt oppsett?
                  Selvfølgelig, jeg synes ikke at den aller øverste diskanten klinger ikke like bra som en skikkelig god dome.

Jeg har ingen problemer med å kalle elementene for High End, bare ikke i alle kategorier.

Jeg har lært en utrolig viktig ting av Joakim og det er at man må tørre å prøve og teste ut nye løsninger med et åpent sinn.

Gjengivelse av hermetisk musikk handler om avveielser og at man ikke kan få i pose og sekk.
                  Så er det opp til hver enkelt å finne ut av hva som er viktig.

Til slutt et lite hjertesukk, please ikke vær så avstumpet og tro at èn produsent lager gull og at andre lager dritt.
                  Alle produsenter gjør avveininger og tro meg; det handler ikke bare om lyden!

Mvh
                  Dag Johansen
                  "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

Da sier jeg takk for diskusjonen og over og ut.
                    Tang band you won ;-)
                    Tor Martin Ølberg
                    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Et element er bygd på samme måte som fra 1924. (Den elektrodynamiske høyttaleren)
                      Greit, er utviklet litt, men er bygd opp av akkurat de samme delene....

Derimot har det vel skjedd litt mer på signalsida.....
                      Øyvind Kalbækken

Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

Comment

Originally posted by Dag Johansen View Post
                        Det geniale i reservebilen til Joakim er ikke bare det at det er Tangband, det er at all lyden fra 60Hz - 20kHz blir gjengitt av ett element (jada kranglefanter, jeg vet at det er to!)
                        Hvilke andre frontsett gjør det?
                        Kunne vært moro å sett hvordan en alternativ fulltone/midbass-kombo hadde fungert, mest for å finne ut av om det er TB-elementene som er så bra eller om det er kombinasjonen fulltone/midbass som er fordelaktig kontra den mer vanlige diskant/mid. Peerless P830986 + Exclusive 180 til 1860,- for eksempel?

Men spiller fulltonene til Joakim helt ned til 60 hz? Innrømmer nok glatt at det kan bli tråkig med P830986, men det blir vel omtrent like tråkig med Tang Band...?

Comment

Men spiller fulltonene til Joakim helt ned til 60 hz? Innrømmer nok glatt at det kan bli tråkig med P830986, men det blir vel omtrent like tråkig med Tang Band...?
                          Ja, de er delt ved 63hz/-12dB og tåler det! De spiller faktisk helt ned i 40hz, men seff med en god avrulling. 4" har riktig nivå ved 63hz, men har selvfølgelig ikke like mye energi som et større element, så for å spe på med litt energi oppover så er 6"erne foran delt fra 31,5hz/-6dB - 63hz/-6dB. Den slakke delingen gjør at "tonene" kommer fra 4"eren, mens 6"eren hjelper til med å tilføre den rette energien. De 4 6"erne bak er delt fra 20hz/-18dB - 63hz/-18dB, sånn for de som finner det interessant...
                          Joakim Skovlund
                          dynaBel Tønsberg
                          Mobil: 943 55 200 - Epost:joakim@skovlund.no
                          www.dynabel.no -
                          dynaBel Tønsberg på Facebook

Comment

Med en slik deling, kan du spille høyt da? Det vil ikke vrenge seg da?
                            Runar E. Olsen ~ Moderator
                            Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                            http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Originally posted by GENEXXA View Post
                              Med en slik deling, kan du spille høyt da? Det vil ikke vrenge seg da?
                              Kan spille høyt så det holder og litt til. Nok effekt og kontroll er nøkkelen her.

Om jeg skal spille grisehøyt, så setter jeg delingen til 100hz på 4"eren...
                              Joakim Skovlund
                              dynaBel Tønsberg
                              Mobil: 943 55 200 - Epost:joakim@skovlund.no
                              www.dynabel.no -
                              dynaBel Tønsberg på Facebook

Comment

Du glemmer en sak Joakim,

Høyt er jo et meget relativt adjektiv i dag. Særlig blant basshuer.

Men er enig med deg.
                                Mvh
                                J. Holm
                                www.b2audio.com
                                http://facebook.com/b2audio

Comment

Working...
                                X