Announcement

Collapse
No announcement yet.

genesis VS Audison VS Hertz VS ????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • genesis VS Audison VS Hertz VS ????

    hvilke forsterker funker best til følgene oppsett:
    Pioneer deh-p88rs
    seas lotus referense
    pioneer type R 10"


    geneseis profil3 5ch
    http://www.mamut.net/dynabel/subdet567.htm

    audison lrx 5,1k
    http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=923

    hertz hp5
    http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=870



    Eller noe annet i samme klasse???

  • #2
    Originally posted by mx_power View Post
    hvilke forsterker funker best til følgene oppsett:
    Pioneer deh-p88rs
    seas lotus referense
    pioneer type R 10"


    geneseis profil3 5ch
    http://www.mamut.net/dynabel/subdet567.htm

    audison lrx 5,1k
    http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=923

    hertz hp5
    http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=870



    Eller noe annet i samme klasse???
    Du skal ha et rimelig trent øre om du skal høre forskjell på noen av disse 3 kvalitetsforsterkerene.
    Den som skiller seg ut er vel Audisonen som har en vanvittig basskanal og litt ekstra effekt til midbassene.
    Jeg har denne forsterkeren selv og kan ikke få snakket varmt nok om den, den låter knallbra, er liten og lett å plassere og masse innstillingsmuligheter.

    Mvh
    Dag Johansen
    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

    Comment


    • #3
      Tror jeg ville gått for Audisonen pga. mer effekt til midbassene. Du vil ha "alt i en boks" antar jeg?

      Comment


      • #4
        jepp.. er snakk om en mx5 som det ikke skal monteres noe i bagsjen så gidd ikkje ha 3forsterkere liggende å flyte..

        Comment


        • #5
          Bruk heller en Alpine PDX4.150 og en PDX.1000, plasseringsvennlige og med bra effekt. Ikke noe å si på lydmessig heller.

          Kan jo stables oppå hverandre også.

          Comment


          • #6
            Siden disse er så og si det samme hva ytelse gjelder, er det opp til deg om hva du tar deg rå til, og hvilken av de du liker best utseendemessig
            Mvh.
            Roy
            Mob: 40 30 99 06

            Comment


            • #7
              de koster jo for litt mer enn 8-9tusen for begge,, elleR=? hvem selger de da?

              Comment


              • #8
                Originally posted by gbraen View Post
                Bruk heller en Alpine PDX4.150 og en PDX.1000, plasseringsvennlige og med bra effekt. Ikke noe å si på lydmessig heller.

                Kan jo stables oppå hverandre også.
                Ekstra flott om du utdyper litt hvorfor han burde velge disse Alpineforsterkerene.
                De bør jo være en god del bedre (kraftigere) og/eller billigere skal de kunne konkurere med hans 3 alternativer.

                Mvh
                Dag Johansen
                "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Dag Johansen View Post
                  Ekstra flott om du utdyper litt hvorfor han burde velge disse Alpineforsterkerene.
                  De bør jo være en god del bedre (kraftigere) og/eller billigere skal de kunne konkurere med hans 3 alternativer.

                  Mvh
                  Dag Johansen
                  Hvorfor er ikke dette er godt forslag. De er jo knøttsmå, leverer effekten og låter bra. 4x150 watt og 1x1000 i 4 ohm er ikke mindre en det de andre leverer. Tviler på at disse vil koste noe serlig mer enn noen av de andre..
                  Prosjekt SQ Audi A3

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by hc_tk View Post
                    Hvorfor er ikke dette er godt forslag. De er jo knøttsmå, leverer effekten og låter bra. 4x150 watt og 1x1000 i 4 ohm er ikke mindre en det de andre leverer. Tviler på at disse vil koste noe serlig mer enn noen av de andre..
                    Volumet av de 2 er litt større enn LRx 5.1k og tillegg koster de kr.5491.- mer, ikke heeelt ubetydelig.
                    Men bevares, det var lekre forsterkere og de spiller sikkert knallbra.

                    Mvh
                    Dag Johansen
                    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                    Comment


                    • #11
                      Genesis Serie III Five Channel leverer iallefall bra med effekt og lydkvalitet..Trodde aldri at de tallene som den er oppgitt til, skulle skyve så utrolig bra! Anbefales på det varmeste. Ikke hørt de 2 andre ampene, så de kan jeg ikke uttale meg om.
                      VW/Audi ende-tusi-ast!

                      Comment


                      • #12
                        Har prøvd Alpine mot Genesis sine forsterkere, og dem er litt lysere i klangen (les skarpere) og gir litt dypere bass faktisk. Kraftige er dem også, har en Genesis Four Channel, og PDX4.150 leverer mye mer kraft, noe den såklart er oppgitt til også da.

                        Den pdx'en leverer mellom 160 og 170 watt pr kanal målt. 1.1000 måler nesten 1200 watt målt. Det er siffre jeg velger å tro på da jeg både har hatt og har PDX'er og prøvd dem direkte mot både JBL og Genesis med noe likelydende data.

                        Dem kan stables oppå hverandre med medfølgende brikker, og da sparer man plass også.

                        Var jo bare ett lite innspill da han spurte etter flere alternativer. Har selv ikke prøvd verken Audison eller Hertz da, men det må da finnes andre gode alternativer i forhold til det da.

                        PDX4.150 kan også brokobles til 2x300 watt, og ifølge Alpine gir dem faktisk ut denne effekten i både 8 og 4 ohm.

                        Comment


                        • #13
                          Har selv Alpine V12 i bruksbilen nå, og meget fornøyd med den. Så Alpine er nok ikke et dumt valg, men ser på Audison som et mer vellydende alternativ med masse kraft.

                          Men en tanke er jo at man heller sjelden kan sammenligne watt på tvers av merker
                          Mvh Tony Bardalen
                          [Installasjon av bilstereo, navigasjon og handsfree]

                          Morel - Sinfoni - JL Audio - Resonant Engineering - US Amps - Alpine - Kinetik

                          Comment


                          • #14
                            Fra Sonic Electronix vil en PDX-4.150 og en PDX-1.1000 komme på 10 200 NOK inkludert frakt (men uten norsk forbrukerkjøpslov!). Kjøper man brukt eller via Ebay kan man kanskje få det billigere.

                            Men fremdeles dyrere enn listeprisen på Audisonen. Til diskantene trenger man ikke så mye som de 60 wattene Audisonen leverer, og ihvertfall ikke de 150 wattene Alpinen gir. Jeg stemmer fremdeles på LRx 5.1

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by epifant View Post
                              Fra Sonic Electronix vil en PDX-4.150 og en PDX-1.1000 komme på 10 200 NOK inkludert frakt (men uten norsk forbrukerkjøpslov!). Kjøper man brukt eller via Ebay kan man kanskje få det billigere.

                              Men fremdeles dyrere enn listeprisen på Audisonen. Til diskantene trenger man ikke så mye som de 60 wattene Audisonen leverer, og ihvertfall ikke de 150 wattene Alpinen gir. Jeg stemmer fremdeles på LRx 5.1
                              Jeg kjøpte på Ebay, men ikke noe jeg går ut og anbefaler, man kan få både moms og tollavgift (posten) på toppen av prisen, og 3 måneder garanti bare.

                              Men separate forsterkere er bedre enn alt-i-ett, sånn har jeg opplevd det ihvertfall. 150 watt til diskantene bør man ha, ihvertfall hvis man skal spille høyt og klart uten forvrengning.

                              Comment

                              Working...
                              X