Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valg av 6*9?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Valg av 6*9?

Jeg har nettop kvittet meg med mine gamle 6*9 og har tenkt å kjøpe et nytt par! Da lurer jeg på om noen har erfaringer med et bra sett som de ambefaler? pris ca 800-1300kr,-

Ps: dette er ikke et spm om jeg skal ha det eller ikke!

Mvh
    william
    Audi A6 Avant 2.5tdi Quattro

Var det noe du ikke likte ved de gamle? Eller noe du ønsker at de nye gjør bedre? Skal de monteres i friluft? I kasse? Har du sub i bagasjerommet fra før? Og ikke minst, hva slags lyd er du ute etter? Morel Pulse og JBL 595 Decade er jo f.eks. gode alternativer begge to, men låter ikke akkurat likt...

Comment

De skal monteres i hatte hylle uten noe kasse, det er 2stk 12" i bagarsjerommet! jeg hadde dynabell 6*9 tidligere men jeg synest det var for lite trøkk i de!
      jeg ønsker mer "lyd", en klarere diskant!
      hvist du skjønner?

Comment

Morel er et godt alternativ, ja

Men uansett hva du går for, bygg kasse til de!
        Mvh Tony Bardalen
        [Installasjon av bilstereo, navigasjon og handsfree]

Morel - Sinfoni - JL Audio - Resonant Engineering - US Amps - Alpine - Kinetik

Comment

Velg noe som står i stil mod front høyttalerene dine... regner med du har noe BRA der, siden du nå skal ha 6x9, hvis ikke så starter du i feil ende

Comment

Originally posted by cossiemk1 View Post
            Velg noe som står i stil mod front høyttalerene dine... regner med du har noe BRA der, siden du nå skal ha 6x9, hvis ikke så starter du i feil ende
            har rainbow fronsett, men det er ikke montert enda!

Comment

Drit i 6X9. du vil aldri få no "Trøkk" fra de når du sitter foran uansett, med 2x12" baki... Bare de bak som får vondt i øra Montèr det frontsettet

Comment

Originally posted by Henning- View Post
                Drit i 6X9. du vil aldri få no "Trøkk" fra de når du sitter foran uansett, med 2x12" baki... Bare de bak som får vondt i øra Montèr det frontsettet
                litt dumt å drite i det når det er to store hull i hattehylla!

Comment

Originally posted by audi80 View Post
                  Legg litt grilltrekk under davel
                  evt. trekk om hele hattehylla med høyttalerkassetrekk fra biltema, da kommer bassen bedre inn i kupeen i tillegg til at du slipper å bruke penger på 6x9 som ødelegger lydbildet
                  Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

Comment

Originally posted by audi80 View Post
                    Ja, eller så gjør du det så lettvint, at du lar de 6x9 som du har fra før sitte der! Trenger ikke bruke de

Edit: Leste akkurat at du har kvitta deg med dem...

Comment

Noen andre som har et merke/model de vill ambefale?

Comment

Har du 2x12" i bagasjen og 6x9 i hattehylla, så MÅ du bruke kasse på 6x9, uansett hvordan bil du har. Hvis ikke risikerer du at de går ut av sitt gode skinn pga trykket fra basskassa. Trenger ikke være så komplisert, kjøp ferdige kasser å skru fast på undersiden av hattehylla.

Foslag:
                        Fusion PP-FR693 trykker veldig bra til en bra pris.

Ta kontakt med EngenAudio.com, så kanskje du får et godt tilbud på et par, han selger de fleste merker.
                        Mvh
                        Pål Andréas Bryng
                        Bilstereosenteret.no
                        Vi forhandler bl.a.:
                        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
                        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Working...
                        X