Announcement

Collapse
No announcement yet.

varme cd spillere.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• varme cd spillere.

hei.

nå har jeg ett veldig godt spørsmål:
    hvor varm blir cdspilleren din i bilen?
    spilleren er kenwood kdc6047u

grunnen til at jeg spør er at jeg var ute å kjørte en tur opp til tynset i dag,(ca 3t kjøring hver vei)
    å på tur nedover så merka jeg at lyden i frontsettet plutselig sank og ble susete(omtrent som når du søker etter radiokanaler) å kom tilbake når jeg skifta sang. suben endret ikke lyd, så da stoppa jeg og tok ut spilleren, å holdt på å brenne fingrene av meg! er detta normalt:S
    spilleren er jo bare 5 dager gammel? men så satte jeg på frisklufta på varmeapparatet og stilte den ned på spilleren, å lot spilleren sitte halvveis ute. men den blir fortsatt varm. men ikke så jeg brenner meg.
    stoppa for spylevæske å dytta spilleren på plass å da var de borte. ikke noe mer problem med lyden.

noen ideer? har ikke lyst til å brenne opp bilen med en ny cdspiller

mvh.
    Lars Ole Spitalen
    bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
    anlegg: DD, mtx, kenwood
    skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

Dette kommer av en kombinasjon av tynne strømkabler, og flere høyttalere koblet direkte til spilleren, og er helt normalt.
    Du kan bytte ut strømledningene med noen tykkere, men det beste er å ha en egen forsterker til høyttalerene, i det minste til fronthøyttalerene. Sånn du har det nå, så vil jeg tro høyttalerene sliter med å holde følge med suben pga alt for svak forsterker i spilleren

Pass på at du ikke har masse ledninger liggendes inntil kjøleribbene på spilleren sånn som du har det nå, evt isoler ledningene med alufolie.

Comment

rart ingen av de andre spillerne mine har hatt de problemene da, å ledningene var ikke varme, kunn chassiet på spilleren...
      Lars Ole Spitalen

Comment

Da kan det jo være en høyere varmeutvikling på den spilleren du har nå da, som ingen av de andre spillerne har hatt?
        Alpine'n i Focus'n min og er glovarm etter et par timer i bil (Tynset-Rena).
        2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

Comment

kan jo være, men trudde slik ble bedre jo nyere de ble:P men men, ordne noe kjøling, eller ikke spille musikk i 5timer uten å skru av spilleren mer enn en halvtime ca:P
          men egentlig bør den jo ikke bli så varm? men men, sjelden jeg kjører så lenge, men ryker spilleren da tar jeg de på garanti:P
          har ikke tungdrevne høytalere heller...
          å pinte ikke anlegget heller, spilte på normalt lyttevolum(ca18 av 36 på volum)

men er ikke kenwood bedre en dette får jeg bare selge den å kjøpe ny..
          Last edited by saab9000; 15-11-2010, 00:15.
          Lars Ole Spitalen

Comment

Working...
          X