Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips til forsterker?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tips til forsterker?

Hei!

Jeg lurte på hvilket merke. Eventuelt hvilken forsterker jeg bør gå for. Hvis jeg er ute etter en 4 kanaler til å drive høytalerne mine? :-)

Har et Focal komp. sett forran, mens høytalerne bak ennå ikke er innkjøpt! Forslag? :-)

Jeg er ute etter god lyd til en rimelig penge, som mange andre tror jeg :-)
    Skal ikke bruke flere tusen på en 4 kanaler... Er helst bare for å forbedre anlegget et hakk, fra å bare drive høytalerne av spilleren...

Kan/bør jeg gå for en 5-kanaler forresten? Drive alt gjennom en slik en?

MVH Jan-Erik Bjorvatn

hva legger du i flere tusen? 2000kr el 5000kr?
    Ole Petter Holelien
    Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
    Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
    Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Comment

Du bør skrive her hvilken elementer du har, evt ta et bilde av dem hvis du ikke vet fordi Focal produserer komp sett fra 60W til 100W rms.
      Mvh. Damir

Comment

Og har du sub baki, så burde du ikke ha høyttalere i hatthylla.

Comment

Det er dette settet:
          http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736

Nei ikke over 2 k tenkte jeg. Vil bare forbedre lyden i anlegget litt Så lurte jeg på om det var mulig til denne prisen. Eller om jeg bare skal fortsette å kjøre de på spilleren? Hadde jeg hatt penger hadde jeg såklart invistert! Men studentlivet er ikke det rikeste...

Har ikke høytalerne i hattehylla bak heller, men takk for tips, skal ikke sette dem der :-)

Takk for alle svar :-)

Comment

nå vet ikke jeg hva slags bil du har men tenker du på 6x9 bak? kan sikkert lage ett pakketilbud hvis du har tenkt ut hva slags høytalere du skal ha bak?
            Ole Petter Holelien

Comment

Originally posted by Judys Bilstereo View Post
              nå vet ikke jeg hva slags bil du har men tenker du på 6x9 bak? kan sikkert lage ett pakketilbud hvis du har tenkt ut hva slags høytalere du skal ha bak?
              Det står noen pioneer 6*9 høytalere der fra før (ikke koblet til) Men vet ikke om de duger, eller funker fremdeles.
              Jeg er interessert i høytalere av merker somf. eks Focal, Alpine eller Pioneer :-)

Men har du 4-kanaler tips?/råd? :-)

Denne så fristende ut!

http://www.judysbilstereo.no/webshop/product/87126/8983

Men tenker litt... Å kjøpe den, istedenfor å kjøpe en 4-kanaler ADS forsterker på Torshov til 900 eller noe, som også er 80*4 watt... Er det verdt alle lappene ekstra...? :S
              Last edited by Borkisgutt; 15-11-2010, 20:17.

Comment

Ja det er det absolutt verdt. Lydkvaliteten kan ikke sammenlignes i det hele tatt. Og effekt skal man ta med en klype salt. Du har jo ett ganske så godt frontsett og vil få enda mer ut av det med en god forsterker.
                Kan gi deg ett godt tilbud på denne http://www.judysbilstereo.no/webshop/product/76910
                2998 inkl. frakt
                Last edited by Judys Bilstereo; 15-11-2010, 20:33.
                Ole Petter Holelien

Comment

Hmm, er nok et godt tilbud, men bevilgningene strekker nok ikke til for så mye, er ute etter noe en del billigere. Ikke kjent med merket heller. Må jo spare noe av pengene til sub og blokk! hehe :-)

Men har selv testet noen "billigforsterkere" Man kunne spille vesentlig høyere. men en bedre forsterker vil være såå mye bedre der igjen altså? klasseforskjeller på forsterkere AB og D, forskjellen på det ? :-)

Comment

Den Audison forsterkeren er noe av det bedre du får tak i, bare så det er sagt....
                    Skal du ha noe billig og greit, så kjøper du en dynabel BF0804.

Skal du ha sub senere, så bør du unngå høyttalere i hatthylla som sagt, for disse vil påvirkes av trykket fra suben, men før du får inn sub så kan du jo prøve de 6x9 som sitter der nå

Hvis du i tilegg får inn litt demping i dørene foran, og har skikkelig innfesting til focal settet, så skal du se det blir go`lyd i det settet.....

Comment

Vil du ha lyd bakfra, kan du jo lage egne kasser til hatthøytalerene. Da påvirkes de ikke av subben bak.
                      Mener Dynabel eller Installbay selger sånne glassfiberkasser til det bruket.
                      Runar E. Olsen ~ Moderator
                      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Okei jeg skjønner angående forsterkerene! :-)

Har 6*9 høytalerne i "døra" faktisk, eller der det skulle vært dør bak, er en Probe Virker som om det kommer til å bli bra å bygge anlegg i den :-)

Tenker på å kjøpe meg kicker sub og blokk. Det gir den lyden jeg liker, mens Focal er det som har fanget oppmerksomheten min når det gjelder høytalere :-)

Kommer til å bruke lang tid på å bestemme meg hvordan det blir, 4-kanaler, 5-kanaler, osv.

Har til nå Alpine spilleren CDA 117RI og det overnevnte Focal settet. Resten av anlegget blir kanskje ikke av samme klasse som disse, men lyd skal det bli

Comment

Au da, kicker sammen med focal??? Da bør du jobbe med å få til en skikkelig kasse til kicker elementene, og ikke tyne dem, for de låter ikke bra når du presser dem litt.... Jeg ville valgt noe litt mere hi-fi sammen med focal settet.

Comment

Originally posted by cossiemk1 View Post
                            Au da, kicker sammen med focal??? Da bør du jobbe med å få til en skikkelig kasse til kicker elementene, og ikke tyne dem, for de låter ikke bra når du presser dem litt.... Jeg ville valgt noe litt mere hi-fi sammen med focal settet.
                            Jeg skønner hva du mener... Men jeg føler ikke at kicker'ne spiller så galt når det kommer til lydkvalitet heller, (men finnes sikkert mye bedre!? kom med forslag, har ikke bassen og forsterken enda :-) Men føler kicker har den gromme bassen føler jeg! Og de kan spille høyt hehe... neeeida, jeg er ikke bare ute etter dunk, dunk... selvom det kan virke sånn... Men forslag til basspakke ? i billigklassen! ;-)

Comment

Working...
                            X