Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen her som har et forslag til en 15" sub på 1500wrms i 1ohm ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Veldig gode erfaringer med Transmedia selv, men da VAR jeg selvklart klar over at enkelte produkter tar tid å få.

Monacor er et av merkene som er mer kjent i andre land enn Norge, anbefales av meg ihvertfall (men nå har jeg ikke testet det aller billigste fra merket så f.eks mellomtoner til 199kr aner jeg ingenting om)..

Men det er veldig synd at det ikke selges Rainbow Audio der lenger

(EDIT: og priser der er veiledende, med litt e-post så er det ikke vanskelig å få ganske gode priser på mange av produktene)
    Last edited by Johan; 19-11-2010, 19:26.

Comment

Originally posted by Miniboom View Post
      Har du kjøpt enda?

Jeg har jo en RE XXX-18 som er dobbel 2 ohm. Tåler 2000W også, iflg. specs.
      Har ikke handlet enda nei, får ikke lønning før 1 desember. Lenge og vente, men shit heller. Den som venter på noe godt venter jo som sagt ikke forgjeves

Tror 18" blir akkurat litt for stort desverre, men skal skal ikke si sikkert før jeg har målt helt nøyaktig. Kommer tilbake til deg i morra igjen med svar
      Mvh
      Ole Heen

Link til kjøp og salg feedback tråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15926

Comment

Jeg har en rf hx2 18", trenger bare 140 liters kasse porta. Det er mye bang for the bucks.
        Mvh Even S. Jensen
        Tlf 41091189
        Digital Designs, nothing is even close!

Comment

Hmm, hvis høyden er problemet så kan du jo vinkle frontplata. 18" i samme produkt seie som en 15" gir som regel mye dypere bass.

Og angående Transmedia så er jeg helt enig, skulle møte han flere ganger for å handle noen greier. Og han møtte aldri opp, tok heller ikke telefonen, når folk er så useriøse så sier det veldig mye om butikken.

Vet om mange fine subber fra USA hvis du er intr i å importere?
          Mvh. Damir

Comment

Den skal ha ca 100 liter lukka står det på hjemmesiden
            90 liter og litt glava går fint xD

Fått bud på 1500 så langt.
            Mvh Even S. Jensen
            Tlf 41091189
            Digital Designs, nothing is even close!

Comment

Originally posted by evensvee View Post
              Den skal ha ca 100 liter lukka står det på hjemmesiden
              90 liter og litt glava går fint xD

Fått bud på 1500 så langt.
              Okay takker for info
              Spiller ikke så stor rolle om det er 10 - 15 liter mindre en anbefalt så lenge det er snakk om en trykkammerkasse. Så jeg kan bruke denne subben. Kommer tilbake til deg angående bud seinere. Bestemmer meg ikke i dag.
              Mvh
              Ole Heen

Link til kjøp og salg feedback tråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15926

Comment

Hadde ikke brukt glava da det har noen egenskaper i utpakket form som ikke er helt bra. Da er det bedre å bruke litt ekstra penger og kjøpe akustilux eller et tilsvarende produkt.

Vet at DynaBel forhandler slike produkter.
                Mvh
                J. Holm
                www.b2audio.com
                http://facebook.com/b2audio

Comment

mm små partikler kan løsne og fly inn i elementet eller bilen. Polyester Fiber Fill får man tak i overalt, mye på butikker som selger sy utstyr o.l. Blir brukt i alt fra puter, til kosebamser.
                  Mvh. Damir

Comment

Da har jeg valgt ut 10 subbere som det står mellom. Har laget en meningsmåling som dere kan delta på alle sammen.
                    På forhånd takk for hjelpen
                    Mvh
                    Ole Heen

Comment

XXX-18 på tilbud fra meg. Jeg har nevnt det før, men ikke i denne tråden, at det er den eneste XXX-18 som finnes med kvittering fra norsk forhandler. Litt ekstra spesiell da. :P

Comment

XXX-18 på tilbud fra meg. Jeg har nevnt det før, men ikke i denne tråden, at det er den eneste XXX-18 som finnes med kvittering fra norsk forhandler. Litt ekstra spesiell da. :P
                        Ja stemmer det. Men den er fryktelig dyr her hjemme den subben, koster vel rundt 18000,-
                        Hvis det blir denne subben så hadde jeg egentlig tenkt og handle denne i fra utlandet selv om det skjærer litt i skjelen og gjøre akkurat det da men. Får den jo helt ny hjem for kun 6375,- med alt betalt. Det kan jeg godt betale for en helt ny en av disse.

Hva selger du din for da ?

Fant anonnsen din nå Miniboom
                        8000,- er jo ikke galt det da.
                        Får se seinere om du fortsatt har den til salgs når meningsmålingen er ferdig og jeg har bestemt meg.
                        Last edited by Heen Audio; 30-11-2010, 18:06.
                        Mvh
                        Ole Heen

Comment

Originally posted by Heen Audio View Post
                          Ja stemmer det. Men den er fryktelig dyr her hjemme den subben, koster vel rundt 18000,-
                          Hvis det blir denne subben så hadde jeg egentlig tenkt og handle denne i fra utlandet selv om det skjærer litt i skjelen og gjøre akkurat det da men. Får den jo helt ny hjem for kun 6375,- med alt betalt. Det kan jeg godt betale for en helt ny en av disse.

Hva selger du din for da ?

Ja, villedende utsalgspris var hårreisende.

Min har ikke stått i en bil, men har stått i demoracket hos forhandler/importør på Hønefoss. Den er strøken og ligger i originalforpakningen sin. Jeg vurderte å importere en slik lenge, men så kom den på tilbud fordi han sluttet med RE, og da slo jeg til. Jeg importerer gladelig mye annet rart til egen bruk og glede, men syns det er i overkant gjerrig å forkaste reklamasjonsrettigheter for å spare 20%.

Jeg ga 8000,-, og mener det er realistisk å få det igjen for den også, i alle fall ikke tape mye på den. Da kan jeg heller tvinge den inn i bilen min med brekkjern.

Det er flere grunner til at jeg lufter å selge den, hovedgrunnen er vel i grunn størrelsen på beistet versus bilen jeg skal ha den i. Den er en ryggbrekker og hestekraft-spiser med sine 34-35 kilo, og i tillegg er den nesten 40cm dyp. Hehe...

JA, jeg burde tenkt på det tidligere, men man klarer ikke helt å forestille seg hvor svær den er, før man står der med den i henda. Hmm. Litt som følelsen jeg får hver gang jeg skal pisse.

Comment

Min har ikke stått i en bil, men har stått i demoracket hos forhandler/importør på Hønefoss. Den er strøken og ligger i originalforpakningen sin. Jeg vurderte å importere en slik lenge, men så kom den på tilbud fordi han sluttet med RE, og da slo jeg til. Jeg importerer gladelig mye annet rart til egen bruk og glede, men syns det er i overkant gjerrig å forkaste reklamasjonsrettigheter for å spare 20%.

Jeg ga 8000,-, og mener det er realistisk å få det igjen for den også, i alle fall ikke tape mye på den. Da kan jeg heller tvinge den inn i bilen min med brekkjern.

Det er flere grunner til at jeg lufter å selge den, hovedgrunnen er vel i grunn størrelsen på beistet versus bilen jeg skal ha den i. Den er en ryggbrekker og hestekraft-spiser med sine 34-35 kilo, og i tillegg er den nesten 40cm dyp. Hehe...

JA, jeg burde tenkt på det tidligere, men man klarer ikke helt å forestille seg hvor svær den er, før man står der med den i henda. Hmm. Litt som følelsen jeg får hver gang jeg skal pisse.
                            Æsj, jeg har seriøst lyst på det elementet, ikke fordi det er så bra, men fordi det er en skulptur.
                            Jeg har 12 tommeren til broren din i kjelleren her..... går å kikker litt på den og stryker på den... ja sågar koser litt med den...

Mvh
                            Dag johansen
                            "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

Okay, den er bare blitt demobrukt. Det er jo helt greit det da.
                              Du får nok rundt 8000,- for den ville jeg tro. Og sant som du sier angående reklamasjonbiten.
                              Kan tenke meg den er vanvittig stor ja

Originally posted by GENEXXA
                              Til forsterskern du har, ville jeg har tatt SX18.
                              Går du for XXX18, så er nok den RF blokka noe for svak.
                              Er enig med deg der ja. SX 18 er rimelig perfekt til T-1500.1BD'en.
                              Den kan fort bli endel for liten til monsterbassen XXX18. Jeg har også alltid hatt større forsterkere en det elementet skal tåle over tid "rms". Man har jo mye bedre kontroll og finere dynamikk i elementet med stor forsterker.
                              Mvh
                              Ole Heen

Comment

Jeg hadde vel en viss forhåpning om at det kanskje skulle bli mer verdt med årene, for det er noe for seg selv, ja... Dessuten er det jo en pokker så flott brevvekt frem til man finner det rette prosjektet å bruke den til. Hehe.

Skjønner godt at du koser med tolv'ern! Hehe. Designet innbyr liksom til litt øm nærkontakt. Audiofili av ypperste klasse. Hehe!

Comment

Working...
                                X