Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemer med strøm

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Problemer med strøm

Har en civic Coupe, som jeg nettop har oppgradert til 165A dynamo.Videre Så har jeg oppgradret jord i motor rommet til 25 kvadrat(20-30cm lengder). Og har et kinetic 600 batteri.
    Fosterkeren er en Kenwood KAC-9104D Subben er en pioneer TS-W3002D4

Men fremdeles blinker lysene og jeg kjenner bilen trekker tungt.Ifølge Spilleren min pioneer 9800bt så går volten ned til 13,5-6v.(i 1-2sec) Har jeg for lite jording eller noe annent?

Noen som veit om Kinetic batteriene tåler kulde godt?
    Prøver å lære mer og mer

Regn med en del leifer da.....

Kinetic batteriene tåler mye kulde før de tar kvelden. Har hatt Kinetic selv og vært meget godt fornøyd med de. Men ville ha hatt kortere og tykkere jording om jeg var deg. anbefaler minst 35mm2 mellom dynamo og batteriet og minimum 50mm2 mellom batteri og godset på bilen. Strømkabelen fra batteri til forsterkeren bør være på 50mm2 og heller delene den opp i en fordelingsblokk bak ved forsterkeren din så den passer til inngangen på forsterkeren. Og husk at jordingskabelen må være lik til strømkablen og max 40 cm lang.

Ole Heen

Link til kjøp og salg feedback tråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15926

Comment

Tror jeg ville gått over ALLE koblinger nøye. Fjern lakk der det er jordet i karosseri, sjekk at det er jordet i fastsveiste deler i karosseri og ikke pålimte deler som f.eks. reservehjulsbrønn kan være. Sjekk at jordforbindelsen ble god til motor/dynamo etter bytte?

Må være noe dårlig forbindelse der en plass, for det bør ikke blinke mye med den forsterkeren der - med mindre det er dårlig forbindelse på + eller -, eller batteriet er for dårlig/nær døden.

HC600 er vel det aller minste batteriet til Kinetik? Vet ikke hvordan det er å bruke det alene. Har ikke prøvd.

Edit: Glemte å legge til at du kan ha så stor dynamo du vil, og du vil fortsatt få blinkende lys når bassen slår hvis batteriet eller koblingene er dårlig. For dynamoen klarer ikke regulerer strømmen så fort som bassen slår, den er laget for kontinuerlige strømtrekk...
      Last edited by Miniboom; 17-11-2010, 19:32.

Comment

Originally posted by Heen Audio View Post
        Kinetic batteriene tåler mye kulde før de tar kvelden. Har hatt Kinetic selv og vært meget godt fornøyd med de. Men ville ha hatt kortere og tykkere jording om jeg var deg. anbefaler minst 35mm2 mellom dynamo og batteriet og minimum 50mm2 mellom batteri og godset på bilen. Strømkabelen fra batteri til forsterkeren bør være på 50mm2 og heller delene den opp i en fordelingsblokk bak ved forsterkeren din så den passer til inngangen på forsterkeren. Og husk at jordingskabelen må være lik til strømkablen og max 40 cm lang.

Mitt ryker hvertfall ut nå til fordel for et Stinger SPV69

Kanskje på tide med et nytt? Det 600-batteriet er jo tross alt et motorsykkelbatteri
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

Comment

Originally posted by Tony View Post
          Ja KinetiK er fint det, så lenge det funker. Cirka alle batterier som har blitt solgt av det merket her i landet har tatt kvelden før eller siden. Synd, men sånn det er...

Mitt ryker hvertfall ut nå til fordel for et Stinger SPV69

Kanskje på tide med et nytt? Det 600-batteriet er jo tross alt et motorsykkelbatteri
          Helt riktig det Tony sier her. Har selv gått over til 2 stk Odyssey PC2250 og de funker knallbra
          Mvh
          Ole Heen

Link til kjøp og salg feedback tråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15926

Comment

Batteriet er jo bare på 20ah..
            Tror nok det kan være en ide å få noe større i bilen.

Comment

Gå over jordinger som nevnt ovenfor, også kjøp deg yellowtop,stinger,odyssey
              Må bare Beklage skrivefeil her og der, men jeg har faktisk lese og skrivevansker[/SIZE]

Comment

Eventuelt et fritidsbatteri fra batterinett.no (AGM til billig penge)..

Comment

Working...
                X