Hei lurer på om noen vil hjelpe meg med og "lage" kasse? jeg kan veldig lite med kasse tuning og vet ikke hvordan mål jeg må ha, vil noen hjelpe meg litt her inne?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kassebygging
Collapse
X
-
Fant ikke mye data på dette sånn helt umiddelbart, men det er iallefall tre forslag til kasse her: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736
Comment
-
Originally posted by freddie View PostFor å regne liter i en vanlig firkantet kasse er det lettvint å regne i 10 cm.
En kasse på 30 x 40 x 50 cm er for eksempel 3 x 4 x 5 = 60 liter.If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
Comment
-
Utregninga er uansett barneskolematematikk, men når man regner i desimeter får man svaret direkte i kubikkdesimeter. Altså liter. Lettere, men fremdeles ikke så veldig vanskelig å flytte komma et hakk mot venstre når man har fått svaret etter å ha regnet med centimeter
Comment
-
Originally posted by epifant View PostUtregninga er uansett barneskolematematikk, men når man regner i desimeter får man svaret direkte i kubikkdesimeter. Altså liter. Lettere, men fremdeles ikke så veldig vanskelig å flytte komma et hakk mot venstre når man har fått svaret etter å ha regnet med centimeter
10cm*10cm*10cm=1000cm^3=1dm^3Olav L.
Volvo 740 GLT -90
Comment
-
-
Det er jo noe med å ha en liten feeling på hvor stor kassa blir også, burde ikke være så vanskelig å sette kommaet på rett plass om man bygger kasse til feks en Opel Astra: 8579 > 8,57 liter? 85,7 liter? 857 liter?
Mvh
Dag Johansen"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"
Comment
-
Bra hvertfall det blir retta på , men har noen noe godt forslag? kassa skal være 60L med 1bass port på 10x25, men noen sier da HZ i kassa bare blir dritt? jeg orker ikke masse prrogram med stasj som jeg ikke skjønner en dritt av. Jeg skal spille for det meste god gammel Techno noen som har litt peil? skal sitte i en 740 STV så har goood plass
Comment
-
Originally posted by freddie View PostFant ikke mye data på dette sånn helt umiddelbart, men det er iallefall tre forslag til kasse her: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736
Comment
-
Med feil HZ i kassa, så mener de tuning. Som bestemmes ut av porten og volumet på kassen. Søk så finner du masse info om det.
Det du trenger å vite er 2 ting, hvor stort volum og hvilken tuning det elementet foretrekker? Og hva er måla på bagasjerommet ditt?
Finner du ut av det, så kan jeg sikkert ordne deg et kasseforslag for det elementet.Mvh. Damir
Comment
Comment