Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kor stor forsterkar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kor stor forsterkar?

    Hei,

    Skal ha Focal 165KRX3 framme og Focal 165KRX2 bak i bilen min, og lurer på kor stor forsterkar eg treng til desse!

    Eg skal ha forsterkar av merket Rockford Fosgate og Power serien.


    Så det står mellom:

    - RF T400-4
    - RF T600-4
    - RF T1000-4


    Kven burde eg velja?

  • #2
    Originally posted by Lars-Oddvar View Post
    Hei,

    Skal ha Focal 165KRX3 framme og Focal 165KRX2 bak i bilen min, og lurer på kor stor forsterkar eg treng til desse!

    Eg skal ha forsterkar av merket Rockford Fosgate og Power serien.


    Så det står mellom:

    - RF T400-4
    - RF T600-4
    - RF T1000-4


    Kven burde eg velja?
    Det skal jo holde med RF T600-4. Den gir jo 4x100w rms i 4 ohm. Men med de gode settene du skal ha i bilen kan du jo gå for det beste alternativet RF T1000-4. Den gir vel rundt 4x150 w rms i 4 ohm og da får du jo full kontroll over høyttalerene.
    Mvh
    Ole Heen

    Link til kjøp og salg feedback tråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15926

    Comment


    • #3
      Er ganske så stor prisforskjell på T600-4 og T1000-4. Sistnemnte er over dobbelt så dyr som T600-4.

      Er det slik å forstå at T600-4 fint klarar å drive komponentsetta, eller er det veldig stor fordel med T1000-4?

      Comment


      • #4
        Hvorfor rockford? Mye annet som er bedre til billigere penge

        Comment


        • #5
          Originally posted by Lars-Oddvar View Post
          Er ganske så stor prisforskjell på T600-4 og T1000-4. Sistnemnte er over dobbelt så dyr som T600-4.

          Er det slik å forstå at T600-4 fint klarar å drive komponentsetta, eller er det veldig stor fordel med T1000-4?
          T600-4 klarer fint og drive komposetta dine. Du må ikke ha større forsterker enn dette. Hadde fått litt mere kontroll med den største. Men fryktlig stor prisforskjell på de to.

          Har du plass hadde jeg heller kjøpt 2 stk 2 kanalere. Blir billigere og bedre egentlig.

          T600-2 koster 5495,- og er på 2x200w rms i 4 ohm til fronsettet.
          T400-2 koster 3595,- og er på 2x120w rms i 4 ohm til baksettet.
          Totalt: 9090,- blir jo 2900,- mindre enn for en stk T1000-4
          Mvh
          Ole Heen

          Link til kjøp og salg feedback tråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15926

          Comment


          • #6
            Originally posted by halseth View Post
            Hvorfor rockford? Mye annet som er bedre til billigere penge

            Fordi eg har Rockford Fosgate T2 subwooferar og skal kjøpe RF T2500-1bdCP monoblokk.
            Vil gjerne ha alt i bagasjerommet i same design.



            Slik sett hadde det eigentleg vore best med T1000-4, men når den er så mykje dyrare enn T600-4, så..

            Originally posted by Heen Audio View Post
            T600-4 klarer fint og drive komposetta dine. Du må ikke ha større forsterker enn dette. Hadde fått litt mere kontroll med den største. Men fryktlig stor prisforskjell på de to.

            Har du plass hadde jeg heller kjøpt 2 stk 2 kanalere. Blir billigere og bedre egentlig.

            T600-2 koster 5495,- og er på 2x200w rms i 4 ohm til fronsettet.
            T400-2 koster 3595,- og er på 2x120w rms i 4 ohm til baksettet.
            Totalt: 9090,- blir jo 2900,- mindre enn for en stk T1000-4

            Okei, kan hende eg faktisk går for den, får sjå på det.
            Veit eg har plass til ein T600-4, er eigentleg litt usikker på T1000-4, så to stk 2-kanalarar blir det vel trongt til. Eller så går det jo å bygge den eine skjult..

            Kor har du henta prisar ifrå?
            Har sett på Autohifi.no og der ligg T1000-4 til 13.995,-


            Takk for gode svar forresten, Heen Audio!
            Last edited by GENEXXA; 23-11-2010, 16:26. Reason: Bruk redigerings knappen!

            Comment


            • #7
              Originally posted by Lars-Oddvar
              Okei, kan hende eg faktisk går for den, får sjå på det.
              Veit eg har plass til ein T600-4, er eigentleg litt usikker på T1000-4, så to stk 2-kanalarar blir det vel trongt til. Eller så går det jo å bygge den eine skjult..

              Kor har du henta prisar ifrå?
              Har sett på Autohifi.no og der ligg T1000-4 til 13.995,-


              Takk for gode svar forresten, Heen Audio!
              Bare hyggelig det Lars-Oddvar
              Gå inn på bilradiospesialistens nettsider, det er der jeg har henta prisene i fra på alle forsterkerene.

              http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736
              Mvh
              Ole Heen

              Link til kjøp og salg feedback tråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15926

              Comment

              Working...
              X