Announcement

Collapse
No announcement yet.

Powermaster innendørs?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Powermaster innendørs?

    Kan man bruke en Powermaster lader som strømforsyning til en bilforsterker brukt innendørs?

    Frode

  • #2
    sikkert ikke helt sunt for laderen å bli kontinuerlig belastet slik,men ser fler butikker har gele batterier med lader på sine demo rigger

    Comment


    • #3
      Hva med en strømforsyning til pc?
      Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

      Comment


      • #4
        Originally posted by sqwannabe View Post
        Hva med en strømforsyning til pc?
        For svak, leverer vel max 250watt på en kanal, og du kan såvidt jeg vet, ikke borkoble dem.

        En 600watter leverer jo på 5 og 12volt på gjerne 2-3 kanaler.
        Mvh
        Rolf Try Nygård

        Comment


        • #5
          Originally posted by neptyr View Post
          For svak, leverer vel max 250watt på en kanal, og du kan såvidt jeg vet, ikke borkoble dem.

          En 600watter leverer jo på 5 og 12volt på gjerne 2-3 kanaler.
          har du sett inni en strømforsyning til pc? alle ledningene med samme farge kommer fra samme punkt i forsyningen, så er ingenting som heter brokobling der:P det beste du kan gjøre er å kjøpe et gelebatteri å ha stående, helst ventilert da.. jeg hadde et batteri stående utenfor ruta på rommet mitt jeg, med en stor 12v lader som lada det hele tiden.
          MVH, Øivind Sandvik
          sigpic
          www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
          www.sandviksbassogbongel.com

          Comment


          • #6
            Originally posted by neptyr View Post
            For svak, leverer vel max 250watt på en kanal, og du kan såvidt jeg vet, ikke borkoble dem.

            En 600watter leverer jo på 5 og 12volt på gjerne 2-3 kanaler.
            ja, ikke vet jeg.. bare minnes å ha plukket det opp fra talkaudio en vei..
            Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

            Comment


            • #7
              Originally posted by NoZ_87 View Post
              har du sett inni en strømforsyning til pc? alle ledningene med samme farge kommer fra samme punkt i forsyningen, så er ingenting som heter brokobling der:P det beste du kan gjøre er å kjøpe et gelebatteri å ha stående, helst ventilert da.. jeg hadde et batteri stående utenfor ruta på rommet mitt jeg, med en stor 12v lader som lada det hele tiden.
              Klart jeg har sett i en strømforsyning til 200spenn, men har du sett i en til 1200?

              Jeg kan velge om jeg skal kjøre på 1 eller 2 baner på min, alt etter hva jeg laster på den ene sia, og på den andre.

              Men de fleste litt bedre strømforsyninger har separate kretser.

              Og det er forskjellig hva du kan trekke per kanal.
              Mvh
              Rolf Try Nygård

              Comment


              • #8
                Originally posted by neptyr View Post
                Klart jeg har sett i en strømforsyning til 200spenn, men har du sett i en til 1200?

                Jeg kan velge om jeg skal kjøre på 1 eller 2 baner på min, alt etter hva jeg laster på den ene sia, og på den andre.

                Men de fleste litt bedre strømforsyninger har separate kretser.

                Og det er forskjellig hva du kan trekke per kanal.
                Da kan man jo kjøpe billig kraftig strømforsyning og man slipper problemet?
                Jonas Tautra
                - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                Comment


                • #9
                  for dem leverer hva de påstår... JAUDA.

                  Eneste strømforsyning som virkelig leverer varene som jeg har testa, det er Tagan.

                  FY FAEN de leverer
                  Mvh
                  Rolf Try Nygård

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by NoZ_87 View Post
                    det beste du kan gjøre er å kjøpe et gelebatteri å ha stående, helst ventilert da.
                    Ventilert? Er det noe du ikke trenger på et gele/AGM batteri så er det ventilasjon. Disse batteriene gasser ikke ved lading.

                    Og JA, du kan bruke Powermaster som strømforsyning. Vi bruker en 25A lader som strømforsyning i servicebenken vår og det fungerer helt ypperlig. Men er forsterkeren kraftig, ville jeg kombinert det med et Odessey PC925 el.l batteri.
                    Mvh
                    Pål Andréas Bryng
                    Bilstereosenteret.no
                    Vi forhandler bl.a.:
                    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                    Følg oss på Facebook
                    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by InstallBay View Post
                      Og JA, du kan bruke Powermaster som strømforsyning. Vi bruker en 25A lader som strømforsyning i servicebenken vår og det fungerer helt ypperlig. Men er forsterkeren kraftig, ville jeg kombinert det med et Odessey PC925 el.l batteri.
                      Akkurat svaret jeg håpet på! Det er snakk om en Orion HCCA225. Høyttalerene er svært lettdrevne, det er vel snakk om milliwatt for å få ok lyttenivå. Jeg vil tro at en 12A lader skulle gjøre jobben bra.

                      Frode

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by neptyr View Post
                        for dem leverer hva de påstår... JAUDA.

                        Eneste strømforsyning som virkelig leverer varene som jeg har testa, det er Tagan.

                        FY FAEN de leverer
                        Da ha du nok ikke testet mange nyere psuer, for det er mange som leverer det de lover. Jeg har vertfall ikke noe problem med å anbefale Tagan, OCZ, PC P&Q, Silverstone, Seasonic, Mist etcetc.. Hvis du legger i en 2-3000kr, så kan du vel fort ta ut 1000-1500W på 12V.
                        R-Design

                        Comment

                        Working...
                        X