Dette er et IKKE-problem i EMMA-sammenheng, og ser ikke helt hvorfor vi må diskutere akkurat det
Announcement
Collapse
No announcement yet.
EMMA-folk og justeringshuer: Hvordan har dere setet?
Collapse
X
-
Originally posted by Tony View PostDette er et IKKE-problem i EMMA-sammenheng, og ser ikke helt hvorfor vi må diskutere akkurat det"Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."
Comment
-
Originally posted by Tony View PostAll den gnålinga om seteposisjon Ser jo ut som folk er redde for oss strenge EMMA-dommere jo"Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."
Comment
-
Kan vel ikke stemme at reglene er at du ikke kan bøye deg fremover for å nå spilleren? Da sliter så og si alle på den delen!Jonas Tautra
- Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!
Comment
-
hadde ikke noe problem når jeg deltok og jeg sitter omtrent med setet i baksetet + en del lent nedover... Dette er pga lengden min men om dommeren skulle være usikker på om du faktisk kjører slik så er det opp til deg som deltaker å bevise at du faktisk kan kjøre slik over lengre tider
slik har jeg tolka regelen..Tor Martin Ølberg
- Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!
Comment
-
Originally posted by Jonny.B View PostDet er jo så,men uansett så er det noen dommere på EM som er nøye på akkurat det,og de har vel retten på sin side vil jeg tro? Er vel sån att reglene skal være de samme på en Norsk finale som en Europa finale?
Derimot står det at man ikke skal sitte i en posisjon som er til ulempe for lyden i bilen. Dette ser ikke jeg på som noe issue da man uansett har gjort seg opp en mening av det man har hørt før man skal til å skippe til neste spor (eller hva man skal gjøre) og så lytte videre i lytteposisjon.Mvh Tony
- The only road to take is perfection itself
Comment
-
Samer er jo så flinke til så mye annet, noe må disse langbeinte søringene få ha for seg selv! :P
Når Emma er så petimeter på alle mulige ting, er det jo nesten litt rart at man ikke har et nazi-krav til at f.eks. toppen av seteryggen skal ha en standardavstand fra toppen av frontruta ved bedømming. Sånn for å dra alt så langt som overhodet mulig, mener jeg...
Comment
-
Originally posted by Miniboom View PostSamer er jo så flinke til så mye annet, noe må disse langbeinte søringene få ha for seg selv! :P
Når Emma er så petimeter på alle mulige ting, er det jo nesten litt rart at man ikke har et nazi-krav til at f.eks. toppen av seteryggen skal ha en standardavstand fra toppen av frontruta ved bedømming. Sånn for å dra alt så langt som overhodet mulig, mener jeg...Mvh Tony
- The only road to take is perfection itself
Comment
-
Originally posted by Tony View PostVettu hva? Finner ingenting i regelboka som tilsier at hovedenhet MÅ betjenes uten fjernkontroll fra lytteposisjon jeg
Derimot står det at man ikke skal sitte i en posisjon som er til ulempe for lyden i bilen. Dette ser ikke jeg på som noe issue da man uansett har gjort seg opp en mening av det man har hørt før man skal til å skippe til neste spor (eller hva man skal gjøre) og så lytte videre i lytteposisjon.
Uansett ikke ett problem for meg,sete,ratt,pedaler og HU er flyttet imot meg,så jeg rekker akkurat frem til alt..."Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."
Comment
-
Originally posted by Jonny.B View PostNorbert Tyka var iallefall meget klar i sin tale på det området til meg,jeg MÅTTE klare å betjen HU uten fjernkontrol fra lytteposisjon
Uansett ikke ett problem for meg,sete,ratt,pedaler og HU er flyttet imot meg,så jeg rekker akkurat frem til alt...
Det er ikke noe sted det bedømmes "ergonomi" annet enn i master og expert.
Hva sies da om mitt oppsett? Min HU har ingen knapper og må derfor betenes fra fjernisen...[SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
[SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
[SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]
Comment
-
Originally posted by Joakim View PostJa "klare å betjene" men ikke som i at man ikke kan flytte skuldrene fra setet liksom... Hadde du hatt HU i hanskerommet så ville det jo være litt kjelkete.. :P
Det er ikke noe sted det bedømmes "ergonomi" annet enn i master og expert.
Hva sies da om mitt oppsett? Min HU har ingen knapper og må derfor betenes fra fjernisen...
Hva det sies om ditt oppsett vet jeg ikke,du må nesten spørre en EMMA dommer"Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."
Comment
-
Originally posted by Jonny.B View Postmåtte BEVISE det jeg iallefall,men Norbert hadde sikkert slurvet med EMMA boken.
Hva det sies om ditt oppsett vet jeg ikke,du må nesten spørre en EMMA dommer[SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
[SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
[SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]
Comment
Comment