Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forsterker 2500W RMS +

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Forsterker 2500W RMS +

Skal ha en forsterker på elementet mitt, Emphaser SPL x-4 og lurer da på om noen har noen gode forslag til forsterker? Prisen starter på 0, helst ikke over 10000 men kan strekke meg. Litt info om elementet:

Effekt (Maks) 5000 Watt
    Effekt RMS 2500 Watt
    Impedanse 2x2 ohm
    Følsomhet 84.2 db
    Frekvensområde 20 Hz - 100 Hz
    Last edited by Erling1993; 26-11-2010, 12:50.

Prisklasse er vesentlig, ellers er det jo sykt mye å velge i. Gjør et søk på SonicElectronix.com, Woofersetc.com, og eBay, så vil du få mange tips.

Comment

Originally posted by Miniboom View Post
      Prisklasse er vesentlig, ellers er det jo sykt mye å velge i. Gjør et søk på SonicElectronix.com, Woofersetc.com, og eBay, så vil du få mange tips.
      Vert og sett der men har noen andre og men fiksa på topic nå

Comment

se salgsanonnsen min ligger en Soundstream på 2500watt rms i 1 ohm til salgs hos meg kjører den stabilt i 0.5ohm nå
        MVH, Øivind Sandvik
        sigpic
        www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
        www.sandviksbassogbongel.com

Comment

I den prisklassen som du har satt opp, så finner du mye snacks.
          Kanskje du kunne vært interessert i denne

M1s
          Mvh
          J. Holm
          www.b2audio.com
          http://facebook.com/b2audio

Comment

Noen spesielle elementer den skal brukes til?

F.eks SPL Dynamics ICE-3500D leverer godt i 0.5ohm

Comment

Noen som har forslag til fremkomstmiddel i prisklassen 5000-15000 ?! .. blir like lett å svare på det spørsmålet.

Hva er målet ditt, hva skal du bruke den til?
              Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
              [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
              Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Originally posted by Erling1993 View Post
                lurer litt på forsterkere der ute som leverer brukbart.. kom med forslag Pris ant. 5000-15000
                Dette er sykt billig. Koster noe mere enn budsjett maksprisen din på 15000,- men dette er allikavel et kanon kjøp. blir på 19300,- ferdig inn til norge. Men den koster jo sånn ca 60.000,- til vanlig denne her:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/KICKE...-/290501973515
                Mvh
                Ole Heen

Link til kjøp og salg feedback tråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15926

Comment

Originally posted by Johan View Post
                  Noen spesielle elementer den skal brukes til?

F.eks SPL Dynamics ICE-3500D leverer godt i 0.5ohm
                  Den skal brukes på ett Emphaser spl-x4 er ikke så veldig mange som har brukt det

Comment

Originally posted by ugn View Post
                    Noen som har forslag til fremkomstmiddel i prisklassen 5000-15000 ?! .. blir like lett å svare på det spørsmålet.

Hva er målet ditt, hva skal du bruke den til?
                    Saken er den att jeg ville høre hva folk hadde og "si" om forsterker rundt den pris klassen, ikke noe mer!

Den skal brukes til og dra 1 basser, en Emphaser spl-x4...

Comment

Så du skal spille MUSIKK? Hva FAEN skal du da med 2500 watt i en klasse D forsterker?
                      Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                      [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                      Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Ikke at jeg har sansen for banning, men endelig noen som sier i fra!

Trådstarter: du har et greit element som kommer til å fungere bra i riktig kasse, hva med å spørre etter en god forsterker?
                        Hvor kommer ideen om 2,5 kilowatt fra liksom?

Mvh
                        Dag Johansen
                        "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

Eneste er att jeg elementet er jo på 2500W rms, det var det eneste tenkte jeg skulle komme så nærmest som mulig oppunder 2kw...

Comment

Originally posted by ugn View Post
                            Så du skal spille MUSIKK? Hva FAEN skal du da med 2500 watt i en klasse D forsterker?
                            Omformulerer spørsmålet litt jeg Isteden for å være så krass kan man heller fortelle han at man trenger ikke 2500w RMS hvis det kun skal brukes til musikk Også kan man spørre hva han har tilgjengelig av strøm da ei blokk på 2500w RMS begynner å kreve litt strøm. Ikke uten grunn Dynabel har sluttet å selge de store monoblokkene. Alt for mange som ikke hadde kunnskap nok for ikke å rævkjøre dem med en gang.
                            Hvis ikke han "må" ha 2500w er Mosconi AS 300.2 ett glimrende alternativ med godt med krefter.
                            http://www.judysbilstereo.no/webshop/product/67407/8897
                            Ole Petter Holelien
                            Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                            Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                            Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Comment

Originally posted by Judys Bilstereo View Post
                              Omformulerer spørsmålet litt jeg Isteden for å være så krass kan man heller fortelle han at man trenger ikke 2500w RMS hvis det kun skal brukes til musikk Også kan man spørre hva han har tilgjengelig av strøm da ei blokk på 2500w RMS begynner å kreve litt strøm. Ikke uten grunn Dynabel har sluttet å selge de store monoblokkene. Alt for mange som ikke hadde kunnskap nok for ikke å rævkjøre dem med en gang.
                              Hvis ikke han "må" ha 2500w er Mosconi AS 300.2 ett glimrende alternativ med godt med krefter.
                              http://www.judysbilstereo.no/webshop/product/67407/8897
                              endelig en jeg forstod, men vist man skal spille "høyt" eller høyere da har vell forsterker litt og si, strøm er ikke noe problem. Skal ha egen dynamo fordi bilen har 2 fester til dynamo i samma feste så kjører jeg 110amp bare til batteriet til forstrkeren er vell ikke akk. dette noe problem. Kassa ble designa her inne på forum av dammed. Tenkte jeg skulle prøve og lage noe som spilte litt.. menmen

Comment

Working...
                              X