Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp ang. bestilling av bilstereo fra statene.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hjelp ang. bestilling av bilstereo fra statene.

Heisann hoppsan! Sitter her å vurderer om jeg skal bestille bilstereo fra USA, da jeg kom over siden Onlinecarstereo.com.

Har satt opp en liten handleliste, som ser omentrent slik ut;

Edit; endret forsterkeren til JL Audio 500/1v2

Da lurer jeg på følgende;
    Er dette et godt oppsett?, Burde jeg hatt en kondensator til dette?
    Evt. andre forslag til oppsett? trenger ikke være JL Audio.

Anlegget skal sitte i en VW Polo 86c, derfor bare 3 1/2" i front.
    Makspris er ca 14-15000,-

/Blz

Er langt i fra noe ekspert, men ikke dumt valg med JL w10v2 vet ikke hvordan frontsettet og 6/9" spiller. kansje noen andre kan svare deg på dette.

andre alternativer: litt greit og vite

Hva er det du er ute etter mest mulig lydtrykk eller litt kvalitet i musikken/bassen?
    Hva musikk hører du mest på ? (hip/hop, metal, live)
    Og max pris ? si 15 000 du må regne med det går litt i kabler og koblingsutstyr og.

da får du kansje noen bedre svar

kan være lurt og sjekke opp litt, noen nettbutikker tømmer lageret sitt for gamle modeller nå ser jeg kan gjøre noen gode kjøp der, ligger mye bra brukt utsyr på nettet og, jeg har aldri fått svi for det

lykke til

Comment

86c er fete biler, veier jo såvidt mer enn minien jeg har her! Senk den litt, så ligger den som limt! Jeg hadde en slik, bare i G40-utgaven, og den var jaggu grom i svingene - og uansett hvor hardt man kjørte den, nektet den å bruke mer enn 0,8 på mila.

On topic:

Du vil legge opptil 14-15.000,- i bilstereoen, hvorav bare 350,- er til høyttalerne du vil høre mest på? Jeg ville omprioritert litt.

Jeg ville vurdert en firekanals forsterker som kan brukes til å dele aktivt. Om du legger litt mer i firekanaleren, kan du gå for 300/4v2, som matcher subforsterkeren du byttet til, har justerbare delefilter opptil 5kHz. Deretter ville jeg sett på noen 3"-4" og et par ålreite diskanter fra Parts Express (eller Dynabel). Det står mål på høyttalerne på PE, så du kan finne noen som passer i dashen. Beregn $100-200 totalt på elementene til frontsettet, tipper jeg. Pluss frakt osv. Vil begrunne det ovenfor med at du ikke skal ha noen større høyttalere foran, og da er det greit å kunne dele mellomtonene du kjøper lavest mulig. Har dessuten hatt/hørt et par 3,5-toms coaxialer for bilbruk (Soundstream, Pioneer, Infinity, Alpine), og det har ikke vært veldig mye å skryte av.

6"x9" kan du dra med spilleren, eller aller helst kanskje kutte ut. Jeg syns det er litt "tullete" å kjøpe ordentlig utstyr, og så fucke opp lydbildet med høyttalere bak. Hadde det vært noe rask du fikk med i en bruktpakke fra Finn.no, og du ville spille høyest mulig og bruke maks 2000,- på hele anlegget, hadde det vært noe annet...

For øvrig mistenker jeg at du bør kunne klare å lete frem et par dørpaneler som gir mulighet for montering av 6,5" i dørene foran. Da er du nærmere "mål". Sjekk eBay.de osv?

Comment

har en anbefaling, betal med mastercard, da har du enn viss forsikring, kommer ikke tingene dine, kan du bare ringe og pengene skal komme tilbake ganske kjapt
        | Audi A3 Sb 09 | Pioneer Avh-4200dvd | B2audio Ac 12wc | Focal 165V30|

Comment

har ikke paypal noe lignende?
          [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
          Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Har grublet lenge over dette nå, og tror jeg har kommet frem til den endelige avgjørelsen.
            - Skippet de 6x9 høyttalerne, og gikk for et dyrere komponent-sett fra JL Audio.

Handlelisten ser omtrent slik ut:

Da dette er min første orntlige bilstereo jeg bestiller ønsker jeg gjerne kommentarer/tilbakemeldinger.
            Noen innvendinger til listen? ris, ros eller pointers?

Comment

bruk jetcarier som fraktselskap www.jetcarrier.no
              trur du kan spare litt på de
              og bruk paypal
              Last edited by saab9000; 16-12-2010, 08:21.
              Lars Ole Spitalen
              bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
              anlegg: DD, mtx, kenwood
              skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

Comment

Working...
              X