Jeg prøver å finne alternative plasseringer for sub. Så da lurer jeg på følgende, er det påbudt å ha nakkestøtter i baksetet? Fra hvilket årstall i tilfelle?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Er nakkestøtter påbudt?
Collapse
X
-
Det heter ikke Nakkestøtte MEN Hodestøtte!!
en viss forskjell ute å går, for du støtter ikke nakken(vell jeg jør nå ikke det) men hodet! blir du påkjørt bakfra så er det store muligheter for at den som ikke har hodestøtte kan pådra seg whiplash skader/ evt knekke nakken.
er du gla for sikkerheten i biln din, så lar du dem stå!
så valget er opp til deg
Edit for skriveleifLast edited by HomeFunk; 09-12-2010, 10:20.
Comment
-
Når jeg tenker meg om, er det ikke nakkestøtte i midten. Dette er jo såpass gammel bil at det ikke er 3-punktsseler i midten heller.
Tenker ikke så mye over det siden det er veldig sjelden det er mer enn 2 i bilen, men skulle uhellet være ute så hjelper det ikke at det er en sjelden gang... Men ja, får prøve å få plass til dem!R-Design
Comment
-
Lurer egentlig mer på designplanen enn lovligheten... Prøver å visualisere det at det blir et problem at plassen nakkestøttene tar kommer i veien for en subkasse, eller at de 2(?) literene med volum de opptar gjør at de må fjernes for at basskassen skal stå der?[URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]
Comment
-
Hehe, blir akkurat med plass ja.. Ikke volumet som er problemet, men lengden mellom baksetene og bakruta rett og slett - så egentlig er det festene og ikke støttene i seg selv som er problemet. Så jeg tenker det skal være mulig å finne en løsning.
Planen er noe sånt som dette:
R-Design
Comment
-
Originally posted by HomeFunk View PostDet heter ikke Nakkestøtte MEN Hodestøtte!!
en viss forskjell ute å går, for du støtter ikke nakken(vell jeg jør nå ikke det) men hodet! blir du påkjørt bakfra så er det store muligheter for at den som ikke har nakkestøtte kan pådra seg whiplash skader/ evt knekke nakken. (...)
Comment
Comment