Announcement

Collapse
No announcement yet.

14v batterier?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 14v batterier?

God kveld!

Kikka litt på 14v batterier, men hvordan blir det egentlig? Burde jeg ha bare 14v batterier da? Eller fungerer det om jeg bare har hovedbatteriet som 14v og resten 12v? Stiller vel dynamoen til 15,5v hvis jeg kjøper 14v batteri, men hvordan blir det for 12v batteriene? Kan vel ikke være såå farlig? orginal dynamoen har lada 15v i ett halvt år på gamle biltema batteriet, og det fungerte helt fint :P

Hva mener dere man skal gjøre med resten av batteriene hvis man skal handle 14v batteri som XS power D1400?

Takker for svar
    Last edited by Calamares; 12-12-2010, 01:29.
    -Sondre

Burde vel hindre spenningsfall endel
    Last edited by Calamares; 12-12-2010, 01:54.
    -Sondre

Comment

14v batter? hvor har du funnet det?
      Mvh
      Pål Andréas Bryng
      Bilstereosenteret.no
      Vi forhandler bl.a.:
      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Overalt xD XS Power selger visst to stykker som jeg finner på halvparten av sidene jeg kommer over xd

Ene heter "XS Power D1400"
        Andre heter "XS Power S1400"

Bare google det så finner du nok en del ^^
        -Sondre

Comment

Er dette batterier med hvilepuls 14V?

Vennligst legg noen linker her
          ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
          Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

Comment

Bla litt nedover her til du kommer til 14 Volt og 16 Volt batterier

Er visst hvilepuls på 14v ja, imed att 80% av de andre batteriene ligger under 12v seksjonen dems :P

http://4xspower.com/products/agm/
            -Sondre

Comment

S3400

Weight Lbs. - 49.49
              Weight Kgs. - 22.45

Length - 10.28 in
              Height - 7.24 in
              Width - 6.75 in

MAX Amps - 3300
              RC - 135min.
              CA - 1000A
              Great for Outlaw 8.5 and Outlaw Grudge!

Likte dette jeg

Men både 14V og 16V hadde like lav Ca verdi, og hvor bra det i en bilstereo sammenheng.
              Har jeg lest at det er negativ effekt.

Men 0 erfaring bare det jeg har lest
              ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
              Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

Comment

Mechman sin mening: http://www.youtube.com/watch?v=9TNpK3e-m5Q
                -Sondre

Comment

Hvilespenning heter det, gutta. Ikke hvilepuls

Du kan glemme å lade et vanlig bilbatteri med over 14 volt. Du kommer til å sulfatere batteriet iløpet av no-time. Mao, du kan ikke kjøre ett vanlig og ett av disse 14v batteriene i samme bilen, uten å ta to dynamoer. Eller spenningsregulator med to utganger, gjerne justerbare.
                  Mvh
                  Pål Andréas Bryng
                  Bilstereosenteret.no
                  Vi forhandler bl.a.:

Følg oss på Facebook

Comment

220 amp dynamo med regulator så jeg kan stille ladespenningen fra 14-19v er på vei, så hvis jeg kjøper tre D1400 batterier og fyrer dynamoen på 15,8v.. Da burde det vel fungere greit?
                    -Sondre

Comment

Mulig pærer og dritt ryker på bilen etter en uke eller to, men jeg har da vel lommelykt i bilen! :P Tror den skal takle 15,8v grett nokk.
                      -Sondre

Comment

Håper ikke dette er en moderne bil, for da kan du virkelig gjøre det stort ved å mate på med spenning.

Og når du driver med slikt som dette, så bør du ikke tro, men vite. Det kan bli veldig dyrt å feile her.

Lykke til.
                        Mvh
                        Pål Andréas Bryng
                        Bilstereosenteret.no
                        Vi forhandler bl.a.:

Følg oss på Facebook

Comment

Detta er en 1994 modell honda accord. Enkel, grei, vanlig god 90talls bil Har alt av deler også... Har nok ikke sansen for nye biler serru
                          -Sondre

Comment

Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
                            Og når du driver med slikt som dette, så bør du ikke tro, men vite. Det kan bli veldig dyrt å feile her.

Lykke til.

Man kan ikke VITE noe som helst Bare være veldig sikker
                            Dessuten er det den beryktende First Price Wagen det er snakk om, og den tåler alt!!!!!!
                            Neida.. Men er veldig sikker på att det skal gå grett. Kan si ifra om det går dass :P

Takker
                            -Sondre

Comment

Så må du ikke klage om forsterkerne dine ikke er så glade i 16v da, for er nemlig mange forsterkere som har krets som slåt av forsterkerne når spenningen går over 15,5v f.eks.
                              Og den lommelykta hjelper vel lite når lysene på bilen går? Tror du det hjelper å lyde med lommelykt gjennom frontruta?
                              Jonas Tautra
                              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Working...
                              X