Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 Sw, noe å bygge et stort anlegg i ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hva er det med å være sur og sær da?
    Er ikke skjeldent du anbefaler den bilen og stereokomponentene som Joakim har, tenkte det samme som Ølberg jeg.

Ikke at det er noe galt i det TONY.

Comment

Kanskje jeg har en slik bil selv og har gode stereoerfaringer fra den? Jeg håper det er tillat å komme med forslag som faktisk fungerer og som er prøvd ut i praksis, her på dette forumet

La meg ta et eksempel:
      Tidligere i år monterte jeg Morel Elate 6 i kickpanelene på min E34. Jeg ble overveldet over hva disse klarte å produsere av lyd og trykk i denne bilen! Dette er elementer som ikke videre er kjent for manndig midbassrespons, før jeg dytta de inn i denne bilen. Har hørt disse i flere biler hvor de har vært veldig døde nedover i frekvens.

Synd diskusjonen måtte ta denne retningen! Det er faktisk virkelig synd at gode råd ikke skal komme frem i lyset kun fordi det har blitt nevnt før.

Da gjør jeg bare sånn:
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

Comment

Så vi må for all del ikke dele kunnskap og erfaring med hverandre plutselig?
        Velkommen til jantelov landet igjen! Hvordan skal komme videre med noe som helst om man ikke kan gjøre sli andre gjør og det fungerer?
        Og Tor: Du har selv ODR frontsett nå med kasser i dashen, hva har Jokke? Du har Mcintosh og Mosconi, hva har Jokke? Kan da ikke drive å stjele "hemmelighetene" til hverandre på den måten

Uansett, selv om Joakim fikk til noe bra i sin e34, betyr det jo ikke at alle og enhver som bygger i en e34 får like bra resultat. Så da ser jeg ikke problemet med å bruke samme bil og utstyr som andre, man vil jo helst ha gode muligheter for godlyd i sitt eget bygg. Og når man da får opplyst at e34 faktisk duger bra til dette, blir det da idiotisk å kunne bruke den bilen når noen har "patent" på denne bilen?

Og trådstarter skal vel ikke akkurat bygge noe emmabil uansett, så da blir han nok ikke å kopiere så mye av det som er blitt gjort i joakim sin bil? Eller må han kanskje flytte batteri frem for å ikke gjøre som andre?
        Jonas Tautra
        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Jokke han har bare mosconi han : )) men selvsagt jeg har stjælt en hel haug med ideer fra han som jeg kommer til å bygge inn i golfen, derimot så er det under alt det du ser som gjør forskjellen på hvordan det låter.

Hvis trådstarter ikke skal bygge EMMA bil så hvorfor ikke en punto? eller volvo for den saks skyld? Du beviste jo selv at det gikk rimelig greit an å få til noe sykt i de bilene du og.

Poenget var ikke at joakim har patent på alt det han selv har gjort. Men jeg føler at han får ikke ha noe for seg selv. Snart ruller nok alle rundt med e34 med 10"er i kickpanelet + 18"er i hjulbrønnen.
          Men men, mine 2 cents.

Uansett, trådstarter skulle vel mer eller mindre ha en bil som spilte grisehøyt? I mine øyne så har ikke bilen sååå jævla mye å si (selvsagt har det det, men du jobber med hva du ønsker) snakk med Bassdal han har jo fått til noe jævla sykt i integraen sin. Så alt er mulig er det jeg prøver å si med litt modifisering.

edit: Jonas, selvsagt skal alle få ha hemmeligheter, er ikke noe velferdsordning vi driver med. Vi er trossalt konkurenter så hvorfor skal alle kunne bruker joakim sine egne ideer, erfaring og ting han har strevd med å finne ut av selv? (nesten) Hele gjengen fikk jo nesten alt servert på et sølvfat denne sesong INKLUDERT meg selv. Hvor mange av bilene bli ikke knota med av joakim på konkuranser, utenom og på EM? Var rimelig mange det. Jeg syns det er litt synd at han ikke får noe tilbake for alt strevet. Er det jeg skal fram til.
          Last edited by Tor Ølberg; 14-12-2010, 12:08.
          Tor Martin Ølberg

Comment

Joakim gjør det av ren glede Han har en lidenskap for lyd og prøver vel å få flere til miljøet. Så all ære og takk til Joakim for det. Til trådstarter så kan det bygges brutale anlegg i nesten alle biler, spørs hvor mye man vil modifisere. Men hvis det er av eldre type så får du ikke større enn 5 1/4" høytalere i dørene uten kraftig modifisering, noe jeg ser på som en ulempe hvis du skal ha ett frontsett som skal ha sjans til å følge bassen
            Ole Petter Holelien
            Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
            Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
            Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Comment

Punto og 240 er drittbiler å bygge i, derfor anbefaler jeg ikke de til noen
              Og hva med å tenke som et team? At vi Norge skal slå de i utlandet, istedetfor å kjempe mot hverandre?
              Og om Joakim ville at hans ting var hemmeligheter, ville han neppe lagt det ut på nett! Slik jeg ser på forum er det nettopp dette som er poenget, dele gode ideer som fungerer med hverandre.
              Jonas Tautra

Comment

Originally posted by Tor Ølberg View Post
                Jeg syns det er litt synd at han ikke får noe tilbake for alt strevet. Er det jeg skal fram til.
                Tja, han får jo passe med respekt her på forumet, og må jo være den beste selgeren i manns minne
                Nettopp på grunn av at han helt klart kan mye og får til mye bra med de produktene han bruker.

Ingen får noe igjen for ting de sier til andre på et forum uansett. Jeg forlanger ikke en BJ fra alle som jeg hjelper med kassebygging og andre ting
                Jonas Tautra

Comment

Originally posted by Tony View Post
                  Kanskje jeg har en slik bil selv og har gode stereoerfaringer fra den? Jeg håper det er tillat å komme med forslag som faktisk fungerer og som er prøvd ut i praksis, her på dette forumet

La meg ta et eksempel:
                  Tidligere i år monterte jeg Morel Elate 6 i kickpanelene på min E34. Jeg ble overveldet over hva disse klarte å produsere av lyd og trykk i denne bilen! Dette er elementer som ikke videre er kjent for manndig midbassrespons, før jeg dytta de inn i denne bilen. Har hørt disse i flere biler hvor de har vært veldig døde nedover i frekvens.

Synd diskusjonen måtte ta denne retningen! Det er faktisk virkelig synd at gode råd ikke skal komme frem i lyset kun fordi det har blitt nevnt før.

Da gjør jeg bare sånn:

Er fult klar over at du har den bilen med elate basser i kickpanelet, men det finnes da flere bilmerker en bare BMW som er greie å bygge lyd i

Jeg skrev jo klart og tydelig at det ikke var noe galt i å anbefale noe, skulle kanskje ha markert det med rød skrift.

Siktet mer til den sure komentaren din

Comment

Om man han fikk 1v mindre spenningsfall av 30A mer dynamo så er det noe galt i det anlegget. Eller så er noen andre faktorer forandret. Eller så har du fått feil info...

Tahoe ja, nå vet jeg ikke om mange som har fått så gode resultater i de, men helt klart muligheter for mye i de. God plass til både subkasse og frontsett, og rimelig lett å montere svær dynamo i de uten noe mods
                    For det å bytte dynamo til noe som er litt større føler jeg blir litt rart..
                    Jonas Tautra

Comment

Originally posted by Stianuno View Post
                      Er fult klar over at du har den bilen med elate basser i kickpanelet, men det finnes da flere bilmerker en bare BMW som er greie å bygge lyd i

Jeg skrev jo klart og tydelig at det ikke var noe galt i å anbefale noe, skulle kanskje ha markert det med rød skrift.

Siktet mer til den sure komentaren din
                      Har jeg påstått at BMW er det eneste å bygge lyd i? Show me! Jeg kom kun med et forslag, men tragisk nok greier folk å dra det helt ut av proporsjoner. Hvorfor? Aner ikke...

Og jeg skjønner FORTSATT ikke hva Joakim har noe med noe i denne diskusjonen å gjøre, før han ble dratt fram av Tor. Reason still unknown.

Klart jeg kommer med sure kommentarer når folk er såppas på bærtur som her. Men, jeg kan dra på meg babyface jeg også og si ting som f.eks: Vel, da gidder ikke JEG å poste fler råd

Over og ut fra meg!
                      Mvh Tony
                      - The only road to take is perfection itself

Comment

Originally posted by Hifonic View Post
                        Tahoe ja, nå vet jeg ikke om mange som har fått så gode resultater i den (...)
                        Nå må du tenke deg om da, du har da vært inne og sett på Steve Meade-forumet eller realofexcursion du og?!
                        R-Design

Comment

Jepp, og ikke sett noen imponerende resultater i forhold til utstyr og effekt så langt
                          Jonas Tautra

Comment

Høy score på TL på passelig frekvens = morofaktor
                            Og det med 163 tror jeg ikke noe på før jeg ser det. Han spilte 157-158 før han bytta ut subber og forsterkere, 6 dB opp ved å bytte ut subber og legge til litt effekt skjer ikke. Spesielt med den elendige kassa han har
                            Jonas Tautra

Comment

Nja, poenget jeg skal fram til er at vi alle kan ikke leve av joakims utforskninger noe jeg mener er feil.
                              Selvsagt er e34 per dags dato den som er lettest å bygge i mtp hva som faktisk er mulig med _små_ modifisering. Men alikvel så syns jeg det blir feil å bruke den informasjonen folk har fått gjennom joakim rett og slett fordi joakim ikke klarer selv å begrense hemmelighetene sine. Når skal han få noe for seg selv som gir han en fordel?
                              Jokke han har bare mosconi han : )) men selvsagt jeg har stjælt en hel haug med ideer fra han som jeg kommer til å bygge inn i golfen, derimot så er det under alt det du ser som gjør forskjellen på hvordan det låter.

....

Poenget var ikke at joakim har patent på alt det han selv har gjort. Men jeg føler at han får ikke ha noe for seg selv. Snart ruller nok alle rundt med e34 med 10"er i kickpanelet + 18"er i hjulbrønnen.
                              Men men, mine 2 cents.

----

edit: Jonas, selvsagt skal alle få ha hemmeligheter, er ikke noe velferdsordning vi driver med. Vi er trossalt konkurenter så hvorfor skal alle kunne bruker joakim sine egne ideer, erfaring og ting han har strevd med å finne ut av selv? (nesten) Hele gjengen fikk jo nesten alt servert på et sølvfat denne sesong INKLUDERT meg selv. Hvor mange av bilene bli ikke knota med av joakim på konkuranser, utenom og på EM? Var rimelig mange det. Jeg syns det er litt synd at han ikke får noe tilbake for alt strevet. Er det jeg skal fram til.
                              Jaja, her var det litt av hvert av kommentarer..

Nå må ikke dette konkurransegreiene gå totalt over hodet på deg her, 95% av de som er innpå her driver med lyd i bil kun for egen hygge, og ikke for å være bedre enn alle andre. Siden du ikke driver noe velferdsordning bør du kanskje vudere å avslutte prosjekttråden din, så ikke alle stjeler løsningene dine?

At folk anbefaler E34 som et godt utgangspunkt til lyd er vel både basert på egne erfaringer og ikke minst det faktum at E34 har vært en bilmodell som har vært jevnt i toppen på lydkonkurranser siden tidlig på 90-tallet! Det vil kanskje komme som et lite sjokk for deg, men det er faktisk ikke Joakim ene og alene som har "funnet ut" at dette er en velegnet bil for god lyd. Du får google ordet bmw i sammen men disse navnene, så får du gjerne se endel EM-vinnende biler fra 1995 og opp: Morten Silkebækken, Anders Fleischer, Jonas Søderstjerna, Thomas "swippe" Westman og Bob Hobson bare for å nevne et knippe.

Og den E34'en som kanskje er i topp 5 av de mestvinnende bilstereobilene totalt sett i verden, 540'en til Earl Zausmer, som har ikke 10", men 13" subelement i sparkepanelene, med forskjermen som kasse. Høres det kjent ut kanskje?

Den ble forøvrig ombygget senere til å huse alle elementene fra B&W Nautilus 801 foran i bilen, altså 15" bass i gulvet foran og 6" stående i poder på dashen, uten at det ble så stor suksess integreringsmessig. Men det er altså gjort og utprøvd.

All ære til Joakim for en gjennomført og bra installasjon, et stort steg opp fra da han var på besøk hos meg med den, og den hadde 3x10" pioneer subber i kasse bak seteryggen og en CV stroker i brønnen, men at hver gang noen skal nevne E34 så er det å stjele Joakim sin ide blir jo rett og slett bare for dumt....
                              [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Dæven som folk skal mistolke alt i hytt og vær. Jeg lar det ligge. Kjøp deg en e34 og ha det morro. bakhjulstrekk og donutlykter er aldri og forakte

og Tony, grunne til at jeg drar han med er fordi du ser ut til å foreslå en hel haug som faktisk joakim har gjort før. Derfor jeg er en smule mistenksom. Men jeg orker ikke mer, du vant greit.
                                Last edited by Tor Ølberg; 14-12-2010, 22:50.
                                Tor Martin Ølberg

Comment

Working...
                                X