Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stereo i MB 190 W201

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Stereo i MB 190 W201

    Heisann sveisann!

    Siden jeg ikke får noe svar på bilforumet, poster jeg her også

    Jeg tenkte å oppgradere stereoen i min W201 190D, men vet ikke om det er verdt å legge noe penger ned i bilen. Den er helt orginal utenom spilleren og jeg vill helst beholde den slik... utseendemessig i hvertfal :P Er det mulig å få pressa ned noen 5,25" i dashen? Vet det er 4" orginalt, men syns det spiller så fislete så jeg vil helt ha noe større. En annen grunn er at jeg har et parr Alpine ettellerannet 5,25" liggende.
    Det var spørsmål nummer 1.

    Nummer 2... Hvis jeg hiver inn subben jeg har liggende (en litt eldre 12" RF), vil det bli noe trykk inn i coupèen?

    - Ole
    Bilstereonoob, men er her for å lære

  • #2
    Du kan sette nedi 5.25" men da får du de ikke helt nedi: Ergo: Du får ikke på orginaldekslene. Orginalhøyttalerene er noe sånnt som 4.5"-4.75" , det beste alternativet er å sette inn en brukbar 4" høyttaler. Noe på en rundt 30w RMS holder hvis du skal drive den med spilleren.

    Nummer 2: Du vil knapt høre suben om du ikke skjærer hull i hatthylla.

    Comment


    • #3
      Det gjelder ikke BARE Mercedes, men det gjelder stort sett for alle biler som har bensintanken mellom seteryggen og bagasjerommet, slik som W201 har. Når hattehylla i tillegg er helt tett, så er det ingen vei for lyden å komme inn i kupeen.
      [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

      Comment


      • #4
        mener du kan ta ut det rommet der førstehjelpsskrinet ligger? er ikke helt sikker men mener de skal gå bra bør få plass til en 6" port der
        Lars Ole Spitalen
        bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
        anlegg: DD, mtx, kenwood
        skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

        Comment


        • #5
          Originally posted by saab9000 View Post
          mener du kan ta ut det rommet der førstehjelpsskrinet ligger? er ikke helt sikker men mener de skal gå bra bør få plass til en 6" port der
          får plass til en 10" port der om det skulle være saken.

          Beste tipset er bandpass kasse og port opp i hattehylla
          ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
          Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

          Comment


          • #6
            Endelig svar!

            Ja, har konstantert at man kan ta ut førstehjelpsskrinet Har noen 5,25" Aline SPG 13C2 liggende, så de blir da kasta inn i dashen. Ang. subben, så ligger den i en porta kasse. Prøver først og bare putte den i bagasjen for å høre hvordan det blir. Er ikke så altfor erfaren når det kommer til kassebygging... Dvs. har aldri gjort det før. Men om det trengs, noe som mest sannsynlig blir saken, kommer jeg tilbake til det

            Peder'n fra MP btw? :P
            Bilstereonoob, men er her for å lære

            Comment


            • #7
              Noen har vært inne og sletta innlegg i tråden her da, iallfall de fra Jørgen.. Så innlegget mitt over makes no sense siden spørsmålet det er svar på er sletta.
              [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

              Comment


              • #8
                Originally posted by Haakon O View Post
                Noen har vært inne og sletta innlegg i tråden her da, iallfall de fra Jørgen.. Så innlegget mitt over makes no sense siden spørsmålet det er svar på er sletta.
                Jeg så hva du skrev, så det gir mening for meg... noe jeg tenker er litt av poenget

                edit: men har lest litt rundt om bandpass kasser... de virker veldig kompliserte! Altså, ikke lette å bygge og at ikke alle elemter liker slike kasser.
                Det jeg er ute etter er SQ, sånn btw... ja! jeg har nå skjønt at dette ikke er bilen å bygge i, men har ikke akkuratt EMMA planer :P
                Last edited by morpheus; 19-12-2010, 04:07.
                Bilstereonoob, men er her for å lære

                Comment


                • #9
                  Jeg ble selv norgesmester i en EMMA klasse med en slik bil, så å si at det ikke er den rette bilen å bygge i er jeg ikke helt enig i...
                  Pioneer PRS

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by morpheus View Post
                    har lest litt rundt om bandpass kasser... de virker veldig kompliserte! Altså, ikke lette å bygge og at ikke alle elemter liker slike kasser.
                    Det jeg er ute etter er SQ, sånn btw... ja!
                    Det vil si at du enten har valget mellom å snekre sammen en lukket eller portet kasse som spiller midt på treet pga bagasjerom/hattehylle/bensintank-problematikken, eller å betale litt penger for å få dimensjonert og kanskje også bygget en langt mer optimal båndpasskasse. Jeg ville ikke vært i tvil

                    Comment


                    • #11
                      jeg har akkurat putta en jbl 12" i lukka fabrikkkasse i min 190e, jeg ble meget skuffet over resultatet.. jeg har ikke samme problematikken med tanken i seteryggen da min bil er faceliftutgaven, men er i liten tvil om at her skal det bygges en bandpasskasse
                      Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

                      Comment

                      Working...
                      X