Hei lurte på om noen har noen formeninger om hvilken bil det er lettest å få god lyd i? Eller er det ikke store forskjellen bare bilen blir skikkelig dempet og anlegget skikkelig bygd?
Har en forkjærlighet for bmw jeg da.. Er godt skrudd sammen og bra dempet fra fabrikk, så jeg vil tro man får mere igjen ved å tilleggsdempe en bil som allerede er dempet brukbart, enn å måtte teipe sammen noe annet som er skranglete i utgangspunktet.
Sikkert mye annet som fungerer også, men dette er min erfaring..
Kommer vel litt ann på hva du mener med god lyd? SQ eller SPL? Når det gjelder SPL er det jo ikke noe ukjent fenomen at BMW ikke er noe godt valg. Golf 2 har jeg gode erfaringer med da disse ikke er tette en plass.
Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet
Det var i utgangspunktet to forskjellige spørsmål...
Når det gjelder enklest å BYGGE anlegg i, vil jeg påstå at Golf, Polo osv. stiller sterkt. Disse er også veldig enkle å få til å spille mer enn høyt nok
Men disse bilene er ganske enkelt for små til å gi en fordelaktig frekvenskurve for oss som er glade i dypbass, man vil få en bra peak ved over 50 Hz omtrent uansett. Da er det en fordel med stasjonsvogn, da peaken plutselig kommer ca. 10 Hz lavere.
Når det gjelder enklest å få god lyd i, stiller større BMW'er sterkt. Disse skrangler heller ikke på samme måte som mye annet...
I mine øyne ville "beste" bil å bygge anlegg i være enten M5 touring eller RS6 avant
Comment