Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Beste" bil å bygge anlegg i?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• "Beste" bil å bygge anlegg i?

Hei lurte på om noen har noen formeninger om hvilken bil det er lettest å få god lyd i? Eller er det ikke store forskjellen bare bilen blir skikkelig dempet og anlegget skikkelig bygd?

Stig--

Har en forkjærlighet for bmw jeg da.. Er godt skrudd sammen og bra dempet fra fabrikk, så jeg vil tro man får mere igjen ved å tilleggsdempe en bil som allerede er dempet brukbart, enn å måtte teipe sammen noe annet som er skranglete i utgangspunktet.
    Sikkert mye annet som fungerer også, men dette er min erfaring..
    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

så var det problemet med å få lyden fram fra trønken på en bmw...

(stasjonvogn teller ikke )
      Mvh
      Rolf Try Nygård

Comment

Golf kansje??
        Alpine 9855r
        x2 Dynabel BF2252
        Seas Lotus Reference

Comment

http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=519

der står en del info
          Jonas Tautra
          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Kommer vel litt ann på hva du mener med god lyd? SQ eller SPL? Når det gjelder SPL er det jo ikke noe ukjent fenomen at BMW ikke er noe godt valg. Golf 2 har jeg gode erfaringer med da disse ikke er tette en plass.
            Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

Pioneer
            EarthQuake
            Hertz
            Evus
            Kinetik

Comment

når det gjelder SPL er jo diskusjonen for LENGST avslutta.. panda vant
              www.eirikaspaas.com

Comment

Ja men så skal det vel kanskje være en bil som "går ann" å kjøre rundt i og da?
                Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

Pioneer
                EarthQuake
                Hertz
                Evus
                Kinetik

Comment

hehe, regna med det
                  www.eirikaspaas.com

Comment

Det var i utgangspunktet to forskjellige spørsmål...

Når det gjelder enklest å BYGGE anlegg i, vil jeg påstå at Golf, Polo osv. stiller sterkt. Disse er også veldig enkle å få til å spille mer enn høyt nok
                    Men disse bilene er ganske enkelt for små til å gi en fordelaktig frekvenskurve for oss som er glade i dypbass, man vil få en bra peak ved over 50 Hz omtrent uansett. Da er det en fordel med stasjonsvogn, da peaken plutselig kommer ca. 10 Hz lavere.

Når det gjelder enklest å få god lyd i, stiller større BMW'er sterkt. Disse skrangler heller ikke på samme måte som mye annet...

I mine øyne ville "beste" bil å bygge anlegg i være enten M5 touring eller RS6 avant

Comment

kommer vel en go del på hvordan man bygger selve stereoen å plassering av høytalere, å vinkling
                      Focal
                      Mosconi
                      Pioneer

Comment

Jeg syns i alle fall i bygge i merc`a C180 er grei sak... Lett å demontere panelere , dash osv..

Det tar bare 30 min i demontere dash`n i disse bilene... Og like lett å sette på plass igjen...hehe

Lett å få tak i dash hos høggeren oxo..

Men det er min person mening..

Comment

Working...
                        X