hei jeg skal kjøpe en kicker solo x 18", disse er jo i 2x1 ohm og 2x2 ohm. subben skal drives av 2 dynabel BF750 som linkes sammen. jeg håper noen her er mere stødig på ohm en meg og gidder å hjelpe meg
Announcement
Collapse
No announcement yet.
skal kjøpe kicker solo x og trenger hjelp med ohm
Collapse
X
-
skal kjøpe kicker solo x og trenger hjelp med ohm
Last edited by granada_marius; 22-12-2010, 03:26.volvo 740 med pioneer avic-x1r dvd spiller,prosonic capabat 5 farad kondensator med intigrert 22 ah bateri, ny 100A dynamo, bigg 3, 50mm2 kabler dynabel forsterker på 2500 RMS 2x 15" kicker L5, stinger batteriTags: None
-
Er det den gamle modellen du skal kjøpe??hvis ikke så får du den bare i 2x2 eller 2x4.holder med en 7501 på det elementet.har hatt 2 stk av de i bilen min og det gikk bare 3 uker så var spolene brente og det var med 2500watt på hvert element.det jeg skal frem til er at spolene er altfor dårlige,er ikke tykkere tråd en det er på en Kicker cvr 10 som jeg har som skal ha 400watt.Lasse Bass Tala
Proud to be LOUD!!!
Comment
-
Originally posted by Talaboy View PostEr det den gamle modellen du skal kjøpe??hvis ikke så får du den bare i 2x2 eller 2x4.holder med en 7501 på det elementet.har hatt 2 stk av de i bilen min og det gikk bare 3 uker så var spolene brente og det var med 2500watt på hvert element.det jeg skal frem til er at spolene er altfor dårlige,er ikke tykkere tråd en det er på en Kicker cvr 10 som jeg har som skal ha 400watt.
EDIT:
Men ellers er eg enig med GENEXXA, 4500WRMS 2 ohm.Last edited by JVMyhre; 22-12-2010, 13:07.Mvh
Johnny Myhre
Comment
-
Jeg kan nesten garantere at det elementet ikke kommer til og holde mer enn ett par uker hvis han gir det 4500watt.og grunnen til at de elementene du nevner er brent er jo for at de har fått for Mye effekt.hadde nok heller satset på ett annet element hadde jeg vært trådstarter,og for det andre så spiller det jo ikke musikk.Når elementet har en bevegelig masse på nesten en kilo kan det ikke låte pent,lager bare fæl brumlelyd.men dette er det jeg mener,skal ikke henge meg opp i hva andre skal gjøre.Lasse Bass Tala
Proud to be LOUD!!!
Comment
-
Originally posted by Talaboy View PostEr det den gamle modellen du skal kjøpe??hvis ikke så får du den bare i 2x2 eller 2x4.holder med en 7501 på det elementet.har hatt 2 stk av de i bilen min og det gikk bare 3 uker så var spolene brente og det var med 2500watt på hvert element.det jeg skal frem til er at spolene er altfor dårlige,er ikke tykkere tråd en det er på en Kicker cvr 10 som jeg har som skal ha 400watt.
Max Rec Amplifier Power (WATTS PEAK) 10000
Max Rec Amplifier Power (WATTS RMS) 5000volvo 740 med pioneer avic-x1r dvd spiller,prosonic capabat 5 farad kondensator med intigrert 22 ah bateri, ny 100A dynamo, bigg 3, 50mm2 kabler dynabel forsterker på 2500 RMS 2x 15" kicker L5, stinger batteri
Comment
-
Mener å huske at det var en rimelig smart mann her inne som nevnte at det var greiere og laste forsterkere med høyere impedans for da har du mer å gå på mtp bassslag, altså at forsterkeren ikke ga full pupp hele tiden. Dårlig forklart men du sjønner tegninga...Tor Martin Ølberg
- Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!
Comment
-
Nå må dere åpne huet litt og tenke litt
Om hver monoblokk hadde sett høyere impedans ved linking, så ville de jo plutselig gitt ut 2250w ved 2ohm siden det blir 4500w tilsammen. Men er ikke slik det funker, for å få ut de 4500w må jo hver forsterker lastes lenger ned enn 2 ohm, og da er det poenget helt borte og det er akkurat like gunstig å kjøre en monoblokk per spole..Jonas Tautra
- Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!
Comment
-
Originally posted by granada_marius View Postlike greit å bare kjøre en forsterker da?Lasse Bass Tala
Proud to be LOUD!!!
Comment
Comment