Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva syntes dere om dette oppsettet:

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hva syntes dere om dette oppsettet:

Hva syntes dere om dette oppsettet:

Spiller:
    Alpine CDA-9887R

Frontsett:
    Focal Utopia Beryllium N.6 Active

Sub:
    JL Audi W6

Forsterker for Frontsett:
    Mosconi 4x100W

Forsterker for Sub:
    Mosconi 2x200W

Oppgradere The big Three. 50Kvadrat fra Batteri og bak. Bør jeg legge - også fra batteri eller går det greit fra beltespenne?

Hørres instresant ut. Mulig jeg er sær men ville prøvd med en annen sub, for morro skyld da vel og merke men er en viss person her inne som har gjort det bra med den subben hvis jeg ikke husker helt feil
    Tor Martin Ølberg
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Suben er jeg fornøyd med så den beholdes

Jeg så jo på Helix da jeg startet med bilstereo i A3'en men endte med Hertz grunnet budsjett. ser at mange anbefaler Mosconi.

Da er spørsmålet mitt?

Mosconi vs Helix

Comment

Mosconi... Har hørt litt av det og er rimelig imponert fram til nå.

Er en EM mester med det og en EM mester som bytter fra Genesis til Mosconi sier vel egentlig sitt.
        Tor Martin Ølberg
        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Originally posted by Tor Ølberg View Post
          Mosconi... Har hørt litt av det og er rimelig imponert fram til nå.

Er en EM mester med det og en EM mester som bytter fra Genesis til Mosconi sier vel egentlig sitt.
          Du sier noe der, men måtte bare spørre for det, trenger synspunktene til alle som vil dele. Når jeg først nå skal bruke mer penger på stereo vil jeg bruke dem riktig

TTT har jo også byttet fra Genesis til Mosconi, fikk test av dem for et par dager siden.

Comment

Har trua på det oppsettet jeg Azhar! Flotte forsterkere, og god sub. Er ikke mange her som har den, bare jeg som jeg vet om.
            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Originally posted by TakeTheTime View Post
              Har trua på det oppsettet jeg Azhar! Flotte forsterkere, og god sub. Er ikke mange her som har den, bare jeg som jeg vet om.
              Jeg har en W6! Dog litt eldre årgang.

Ser ingen grunn til å bytte subben. Og oppsettet ser jo lovende ut, monteringen og instillinger som setter grenser vil jeg tro.
              Bmw e34 520:
              Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

Comment

Hva er viktig å tenke på ved montering?

Comment

Originally posted by gooner87 View Post
                  Hva er viktig å tenke på ved montering?
                  Kan jeg si alt?

Du vet; plasseringen bør være hensiktsmessig, demping og alt det der..
                  Bmw e34 520:
                  Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

Comment

Ja, du kan godt si alt, men lover ikke å si at jeg skjønner hva du mener med alt

ja, jeg skjønner jo noe av det.

Bagasjerommet er godt dempet.
                    Basskassen er tunet og bygd av Dag Johansen.

Det er mere foran jeg tenker. Jeg har jo tenkt å flytte diskantene opp og peke dem oppover midt over setene. Men hva med midbassen, feste den bedre slik at den sitter som støpt. Dempe dørene bedre og selve dørtrekket også. Plastsveise på fester på dørtrekkene som er knekt slik at dørtrekket ikke hopper når midbassen slår. Noe Mer jeg må tenke på?

Comment

Burde egentlig hatt mellomtone/midbass høyere opp, men du nekter å felle de nedi den flate og fine dash'en din?
                      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Hvis du bare skal kjøre 2 veis er det en fordel å vinkle melomtone/midbass mot øre...
                        Ole Petter Holelien
                        Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                        Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                        Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Comment

Originally posted by Judys Bilstereo View Post
                          Hvis du bare skal kjøre 2 veis er det en fordel å vinkle melomtone/midbass mot øre...
                          Hvordan vinkler jeg dem? Eller hvor mye skal dem vinkles? Hvordan gjør man det på på passasjersiden?

Nå ser det sånn ut:

Nå peker jo dem bare rett ut.

Nei, TTT, har ingen planer om å bygge om dashen.
                          Last edited by gooner87; 25-12-2010, 21:42.

Comment

Hvis du må ha 2 veis foran, hvorfor ikke han en fulltone på dasjen, du kan dele diskanutgangen på den spilleren ned til 20hz

Comment

Originally posted by Judys Bilstereo View Post
                              På høyre side kan man jo få til det ganske greit, men hva med venstre side? Har jo ikke sjans i havet
                              å få det på langt nær like mye vinkla mot huet der. Og tror ikke det er så gunstig å ha en mid helt on-axis...

Er mer for Stian sitt forslag, men kjipt å bytte ut en så dyr diskant med en fulltone til 150 spenn.
                              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Working...
                              X