Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kan jeg få tilbud på komplett anlegg til VW G3?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kan jeg få tilbud på komplett anlegg til VW G3?

Heisann, lydvenner! Og takk til Earthquake på bilforumet som geleidet meg til et annet forum, der jeg kunne få tilbud.

Nå har det seg sånn at jeg har begynt å se på stereo til golfen, og lurte derfor på om det var mulig å få et tilbud fra noen av forhandlerne her på forumet.

Såvidt jeg vet, er det seks høyttalerplasser originalt i bilen.
    To i dashbordet (Diskant?)
    To i framdørene (Mellomtone?)
    To i bakdørene (Mellomtone?)

Fra før har jeg en sub med to stk 10" som skal stå i bagasjerommet.
    Jeg ønsker meg god lyd, og ikke noe skrangling, slik 80% av alle som nylig har fått seg bil bygger anlegg har. Flere av kompisene mine som jeg har sittet på med, har kun lyd bak. Har ikke satt meg noe budsjett.. Ikke fordi jeg har uendelig mye penger, d i bagasjerommet, noe jeg ikke liker spesielt.

(Suben bygde jeg i et skoleprosjekt, og vil bli oppgradert når resten av anlegget er ferdig. Jeg tror selv det er bedre å starte forfra, med mellomtone osv)

Jeg har ikke særlig peiling, så jeg kommer nok til å trenge god hjelp når det eventuelle anlegget skal settes inn. (Kabeltrekking ser forresten kjempelett ut i bilen.)

Så, kom med forslag (med pris, gjerne)

Jeg har egentlig ikkemen nettopp fordi jeg ikke har så innmari mye, og ikke har peiling på hva et anlegg vil komme på.

Så, en oppsummering på hva jeg antar jeg trenger vil bli:
    Headunit
    Diskant
    Mellomtoner til dørene
    Forsterker(e)
    Kabler
    Delefilter? (Aner ikke hva det er for noe)

hvilke subber har du bak?
    VW Golf II Gti 16v

Comment

earthquake på bilforumet kaller seg Installbay på dette forumet og driver installbay.no, der har de mye gode produkter

hvis du vil gjøre det enkelt, kan det være en løsning å montere et 2-veis komponentsett foran (diskant på dash og mellomtone/midbass i dør), samt en forsterker til dette.

evt kan du montere noe sånt i dashen:
      http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=754

og noe sånt i døra framme:
      http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=748

+ en 4 kanals forsterker av f.eks. denne typen:
      http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=845

bare forslag, snakk med forhandler for mer pålitelige tips

Comment

Pål( installbay) eller noen andre kan sikket lage en pakke til deg,men blir def lettere å jobbe utifra et budsjett

Comment

Headunit: Pioneer DEH-P5900MP, kr 2299,-
          Høyttalere front: Hertz HSK 163, kr 3499,-
          Forsterker front: Audison SRx 2S, kr 1999,- tilbud
          Forsterker bass: Audison SRx 1, 1999,- tilbud
          Kabler: Tsunami AMP01BL, kr 1499,-
          Delefilter følger med høyttalerne og til bass bruker du filteret i spilleren.

Dette forslaget er satt opp utifra et ønske om pen lyd, uten at det skal koste skjorta. Det er også kjempetilbud på SRx forsterkerene nå, som kommer godt med.

Alle disse produktene finner du på siden vår, eller du kan ta kontakt med en av våre forhandlere. F.eks EngenAudio
          Last edited by Bilstereosenteret.no; 08-11-2007, 17:50.
          Mvh
          Pål Andréas Bryng
          Bilstereosenteret.no
          Vi forhandler bl.a.:
          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Jeg kom akkurat på at da jeg fjernet emblemet bak på golfen, så stod det også et "Pioneer"emblem der. Jeg åpnet dekselet i dashen, og jaggu, der lå det en diskant langt nedi der. Jeg dro den opp og plasserte den på dashbordet. Det er også en diskant på andre siden.

Har denne pioneer-edition golfen, mye bedre høyttalere enn en vanlig golf?

Høyttalerne i suben er to billige Boxter-elementer.

13 000kr ja Vi får nesten se på dette. Kanskje jeg skal kjøpe en og en del, og heller gjøre dette fra samme forhandler. Hva med en forsterker til å starte med, til å drive de elementene som allerede er der.

Comment

Ingen dum ide å ta litt og litt, bare du har en nøye plan for byggingen, hvis ikke er det lett å spore av. Noe som ofte resulterer i bytting av allerede innkjøpt ustyr osv.

Men spiller, frontsett og forsterker til dette er vel en god begynnelse. Er ikke dumt å dempe dørene litt, når du først har de oppe.
              Mvh
              Pål Andréas Bryng
              Bilstereosenteret.no
              Vi forhandler bl.a.:
              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Husk, plassering av mellomtone er viktig. Mine var montert ganske on-axis, så de ble litt intense ifølge Emma dommer, men noe lavere deling på den så ble det bra Gjerne bytt ut HT25 med Space 1 diskanten, da den er hakket bedre. Ser ut som du skal kjøre passivt, ingen negative ting med det, men man har mye bedre kontroll med aktiv deling. Dvs en spiller med 3-4 veis aktivt delefilter, et alternativ til cd-spiller er Alpine CDA 9855R til 3500,- med 3 veis. Da styrer man all justering fra sitteposisjon, og man får bedre kontroll over justeringene Bare et forslag, men resten av komponentene er knall. Jeg ble iallefall frelst av Hertz etter å ha brukt det EN gang..Enormt godt merke..
                VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

tror jeg kommer til å kjøre mitt 163 sett passivt med ht diskanten, og så heller oppgradere etter en sessong om det blir "for galt"

Pål: du har ikke spiller med aktiv deling du?? f.eks p88rs??

Comment

Jeg har tenkt å kjøpe den Srx 4-kanaleren fra Audison og bruke den på det frontsettet som er i bilen fra før, samt (nå jeg ikke vet går ann, men mener å ha lest det før) brokoble de to andre kanalene og kjøre suben på de intill videre.

Høres det greit ut?
                    (Hvem skal jeg forresten kjøpe forsterkeren av? Installbay har den til 1500, men ikke på lager og EngenAudio har den til 2300 og på lager.)
                    Last edited by KristianG; 10-11-2007, 20:08.

Comment

går bra det vettu

Comment

Jeg kan jo forresten vise hvordan det ser ut der det skal være høyttalere.
                        (Ikke akkurat god kvalitet på bildene, men pytt pytt.)

Hattehyllehøyttaleren

Inni der skal det vel være en sikring? Var der da jeg kjøpte bilen, og går helt bak til bagasjerommet.

Bakdøra

Framdøra

Diskanten, den lå langt nedi dash'en.

Comment

Her blir hatthyllhøyttalerne virkelig påvirket av trykket av subbene..Jeg ville gått for kun frontsett. F.eks et 2 veis sett, om du ikke har plass til 3 veis da..
                          VW/Audi ende-tusi-ast!

Comment

Japp, skal det. Tenkte bare å vise hvordan det ser ut i bilen nå. Men hva er egentlig forskjellen på 1-veis, 2-veis, 3-veis osv sett? Hvor mange veier fins det? Og hva er bare med de forskjellige?

Edit: Vet du forresten om det skal være noen form for sikring i mellom de to røde ledningene? Stefaren min sa noe om det, og at vi skulle dra på Hansen Radio, men de har jo lagt ned.

Comment

tommen, ser jo tydelig på bildene at han har plass til 3-veis da er plass til 4" i dashen og 6,5 i dørene der så bygge diskant i speilhusa ellerno
                              www.eirikaspaas.com

Comment

Working...
                              X