Heisann, lydvenner! Og takk til Earthquake på bilforumet som geleidet meg til et annet forum, der jeg kunne få tilbud.
Nå har det seg sånn at jeg har begynt å se på stereo til golfen, og lurte derfor på om det var mulig å få et tilbud fra noen av forhandlerne her på forumet.
Såvidt jeg vet, er det seks høyttalerplasser originalt i bilen.
To i dashbordet (Diskant?)
To i framdørene (Mellomtone?)
To i bakdørene (Mellomtone?)
Fra før har jeg en sub med to stk 10" som skal stå i bagasjerommet.
Jeg ønsker meg god lyd, og ikke noe skrangling, slik 80% av alle som nylig har fått seg bil bygger anlegg har. Flere av kompisene mine som jeg har sittet på med, har kun lyd bak. Har ikke satt meg noe budsjett.. Ikke fordi jeg har uendelig mye penger, d i bagasjerommet, noe jeg ikke liker spesielt.
(Suben bygde jeg i et skoleprosjekt, og vil bli oppgradert når resten av anlegget er ferdig. Jeg tror selv det er bedre å starte forfra, med mellomtone osv)
Jeg har ikke særlig peiling, så jeg kommer nok til å trenge god hjelp når det eventuelle anlegget skal settes inn. (Kabeltrekking ser forresten kjempelett ut i bilen.)
Så, kom med forslag (med pris, gjerne)
Jeg har egentlig ikkemen nettopp fordi jeg ikke har så innmari mye, og ikke har peiling på hva et anlegg vil komme på.
Så, en oppsummering på hva jeg antar jeg trenger vil bli:
Headunit
Diskant
Mellomtoner til dørene
Forsterker(e)
Kabler
Delefilter? (Aner ikke hva det er for noe)
Nå har det seg sånn at jeg har begynt å se på stereo til golfen, og lurte derfor på om det var mulig å få et tilbud fra noen av forhandlerne her på forumet.
Såvidt jeg vet, er det seks høyttalerplasser originalt i bilen.
To i dashbordet (Diskant?)
To i framdørene (Mellomtone?)
To i bakdørene (Mellomtone?)
Fra før har jeg en sub med to stk 10" som skal stå i bagasjerommet.
Jeg ønsker meg god lyd, og ikke noe skrangling, slik 80% av alle som nylig har fått seg bil bygger anlegg har. Flere av kompisene mine som jeg har sittet på med, har kun lyd bak. Har ikke satt meg noe budsjett.. Ikke fordi jeg har uendelig mye penger, d i bagasjerommet, noe jeg ikke liker spesielt.
(Suben bygde jeg i et skoleprosjekt, og vil bli oppgradert når resten av anlegget er ferdig. Jeg tror selv det er bedre å starte forfra, med mellomtone osv)
Jeg har ikke særlig peiling, så jeg kommer nok til å trenge god hjelp når det eventuelle anlegget skal settes inn. (Kabeltrekking ser forresten kjempelett ut i bilen.)
Så, kom med forslag (med pris, gjerne)
Jeg har egentlig ikkemen nettopp fordi jeg ikke har så innmari mye, og ikke har peiling på hva et anlegg vil komme på.
Så, en oppsummering på hva jeg antar jeg trenger vil bli:
Headunit
Diskant
Mellomtoner til dørene
Forsterker(e)
Kabler
Delefilter? (Aner ikke hva det er for noe)
Comment