Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kan jeg få tilbud på komplett anlegg til VW G3?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Oi, la ikke merke til plasseringen i dashen, klovnster. Ja, da er jo 3 veis ypperlig..Sikring er det nok mellom de 2 "røde ledningene" som du sier, hvis ikke har du ikke hadd kontakt mellom de 2 ledingene. Hertz HSK 163 passer ypperlig, da den har 3.5" mellomtone..Forskjell på 2 og 3 veis, er antall komponenter i et sett. 2 veis sett har f.eks diskant og mellomtone/midbass, og 3-veis har separat diskant, separat mellomtone og separat midbass. Persnolig liker jeg 3 veis best, så lenge diskant og mellomtone får plassert de ganske nerme hverandre. Midbassen som er med i det 163 settet er også god, tåler mye effekt og slår veldig bra..
    VW/Audi ende-tusi-ast!

    Comment


    • #17
      Aha, jeg trodde kanskje det hadde noe med at det var "3i1" altså, at én høyttaler hadde egenskapene til 3. Jaja.

      Og mellomtone og diskant får jeg jo plassert meget nær hverandre, gjør jeg ikke? Som Klovnster sa: mellomtone i dashen og diskanten i speilhuset?

      Men i bakdørene, når byggingen har kommet i gang, skal jeg ha mellomtone, eller midbass, der? Kanskje mellomtone, siden de som sitter bak får mye bass fra suben? (Haha, kanskje ikke så mye bass fra den som står der nå, men i fremtiden, altså)

      Comment


      • #18
        Du? Hvorfor bruke penger på passasjerer? Hvor ofte står du med ryggen til på konsert, kino eller film? Legg heller pengene i et skikkelig frontsett, enn å bruke halvparten frem og halvparten av budsjettet bak. Og med et hsk 163 så kommer du IKKE til å slite med lyd bak, det kan jeg love deg. Bygg heller lyden for deg selv, og IKKE for de bak..
        VW/Audi ende-tusi-ast!

        Comment


        • #19
          Her har du ett forslag til ett litt rimeligere oppsett som vil fungere bra.

          Forsterker: Soundstream Lil Wonder LW 4.580 kr 2999,-
          Frontsett: Fusion Powerplant PP-CMST1 kr 2399,-
          Cd spiller: Pioneer DEH-P40MP kr 1799,-

          Hvis du skal bruke den basskassen inntil videre så antar jeg at de Boxter elementene er enkeltspolet 4 ohm og siden du har to stk i den kassen så er de koblet i 2 ohm. Det vil si at når du ser inne i kassen så går det en kabel fra - på den ene høyttaleren til - på den andre høyttaleren og videre til terminalen. Og det samme med + fra den ene høyttaleren til + på den andre høyttaleren og videre til høyttalerterminalen.

          Mange 4 kanals forsterkere er ikke bygget for 2 ohms last brokoblet og det kan gi deg problemer. Løsningen kan være å anskaffe en Soundstream Lil Wonder 1.350D monoblokk som er stabil ned i 1 ohm og som klarer å drive de fleste "normale" elementer. Denne koster kr 2499,- veil men er på kampanjetilbud til kr 1800,-

          Hvis dette virker interessant så tar du kontakt så kan vi sikkert lage en pakkepris på dette.
          Mvh
          Lars Engen

          Comment


          • #20
            Har sendt mail.

            Angående subene, er jeg faktisk ikke sikker på noe. Jeg tror kanskje vi har tatt begge + og begge - fra subene til terminalen.

            Comment

            Working...
            X