Announcement

Collapse
No announcement yet.

pluss og minus lå borti hverandre (høyttalerutgang)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• pluss og minus lå borti hverandre (høyttalerutgang)

Pluss og minus på høyttaler ledningen på Pioneer monoforsterkeren min lå borti hverandre uten att jeg så det, da jeg oppdaget det var lederne allerede varme. subwoofer var ikke tilkoblet, og det glemte jeg helt av.

å nå virker den ikke mer.. JIPPI!

Det ser ut som det står å skru seg på og av kontinuerlig, og basselementet står å trekker seg inn og ut veldig sakte med noen sekunder mellomrom..

Er det bare å kaste hele dritten å kjøpe ny? er det snakk om mye penger for å reparere dette?
    Last edited by Simkin; 08-01-2011, 22:47.
    Pioneer DEH-7200SD, Pioneer GM-D8500M, Polk MM6501, Polk DB501, Polk MM1240DVC, MB Quart ONX4.125

Først og fremst håper jeg du har lært noe av dette!
    Jeg er ikke veldig tilhenger av konspirasjonsteorier, men synes det er merkelig at beskyttelseskretsene fungerer så dårlig i bilstereo.
    Det er så enkelt å lage en krets som slår av forsterkeren ved last under feks. 1 ohm.
    I hine hårde dager, den gang bestemor og jeg var gutt, eksperimenterte jeg en del med bånddiskanter - selvlagde sådan.
    Disse ble koblet opp mot en NAD sak som slo seg av når det ble for heftig, rundt 1/4 ohm.
    Etter noen sekunder var den i gang igjen!
    Hvorfor fungerer ikke bilstereoforsterkere sånn?
    ....skeptisk!

Sorry at jeg ikke kan gi deg et bedre svar, send den inn til service og få et prisoverslag på reparasjon, det kan hende det er en smal sak å få den i gang igjen.

Mvh
    Dag Johansen
    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

Jeg pleier å være veldig obs på akkurat dette med pluss og minus, da jeg jobber med bil. men akkurat nå gikk litt fort i svingene, da jeg har drevet å skrudd baki bilen. så skjedde det som ikke skal skje, men slik er det.

Jeg regner med hvilken som helst radio/tv verksted kan ta inn denne? evt noen som vet om noen på Hamar?
      Pioneer DEH-7200SD, Pioneer GM-D8500M, Polk MM6501, Polk DB501, Polk MM1240DVC, MB Quart ONX4.125

Comment

Originally posted by Dag Johansen View Post
        Det er så enkelt å lage en krets som slår av forsterkeren ved last under feks. 1 ohm.
        I hine hårde dager, den gang bestemor og jeg var gutt, eksperimenterte jeg en del med bånddiskanter - selvlagde sådan.
        Disse ble koblet opp mot en NAD sak som slo seg av når det ble for heftig, rundt 1/4 ohm.
        Etter noen sekunder var den i gang igjen!
        Hvorfor fungerer ikke bilstereoforsterkere sånn?
        ....skeptisk!
        Har vært borti flere bilstereoforsterkere som fungerer sånn som du sier, men så står det jo i manualene at man ikke skal koble med batteriet tilkoblet. Så... når man uansett kan skylde på brukerfeil er det jo billigst å kutte hele protection-kretsen.

Comment

Originally posted by Simkin View Post
          Jeg pleier å være veldig obs på akkurat dette med pluss og minus, da jeg jobber med bil. men akkurat nå gikk litt fort i svingene, da jeg har drevet å skrudd baki bilen. så skjedde det som ikke skal skje, men slik er det.

Jeg regner med hvilken som helst radio/tv verksted kan ta inn denne? evt noen som vet om noen på Hamar?
          Sentral-Service som ligger ved Spar Sanderud.. De som hadde service på Alpine-forsterkeren min for mange år siden..
          Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
          Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
          Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
          -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

Comment

Da får jeg høre med de, de kan sikkert ta en titt på den. og evt fikse den.

Comment

Working...
            X