Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anlegg, 10-15000 Hjelp til å velge

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Og bare en liten ting.. Bass er MORO, jeg skjønner det. Hadde det synet på anlegg i bilen helt i starten jeg også, men etterhvert så blir man rett å slett lei av å bare høre BARE bass. Musikken som er moro og høre på når man drar på skikkelig, og alt av høyttalere henger med! Ikke bare romlinga! for min del så kan du kjøpe akkurat hva du vil ha selv Men jeg kan garantere deg at du kommer til å angre etterhvert hvis du legger alle penga dine i bass nå, og seinere ikke har råd ( Som du selv sier ) til frontsett... Har 2x12" med alt for liten forsterker, men det durer mer enn nok til at jeg kan overdøve musikken hvis jeg guffer på. Så nå står Hertz HSK 163 og Alpine 9855r på innkjøpslista gitt, i stedet for en kraftig forsterker til bassera

Og en annen ting.. Er det moro å stå utafor bilen og høre hele bilen rister og skrangler ? se av litt penger til Demping også

Comment

Synd jeg ikke så dette her før.Ga nettopp bort et Focal 165K sett.
      Per
      Focal Utopia Beryllium.Spirit Of Sound.
      Audison Music Expression
      http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX6420
      http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX1500

Comment

Originally posted by Dag Johansen View Post
        ???
        Du kommer på dette forumet å snakker om at en forsterker trekker mindre strøm hvis man skrur gainen ned, DET lar jeg ikke være uimotsagt!
        Hvorfor ikke bare skru ned volumknotten på spilleren?
        Gainen på forsterkeren skal stilles inn i forhold hva slags spenning spilleren forsyner forsterkeren med, ferdig med det!
        Og hva i all verden mener du med å lese innleggene dine baklengs?

Mvh
        Dag Johansen
        så en forsterker vil treke like mye strøm om gain kontrolen
        er skrud helt ned som om den står helt opp?
        Aleksander Hammernes
        Trondheim (Hitra)
        JBL THE SOUND OF LIVE MUSIC
        http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=905

Comment

Originally posted by Hammernes View Post
          så en forsterker vil treke like mye strøm om gain kontrolen
          er skrud helt ned som om den står helt opp?
          Nei selvfølgelig vil den ikke det og det har jeg heller aldri sagt.
          Saken er den at gainen skal stilles inn riktig, den skal stilles inn for maksimal dynamikkområde uten forvrengning.
          Klart forsterkeren trekker mer strøm hvis den nærmer seg klipping, men da er altså anlegget stilt inn galt.
          Det samme gjelder om gainen blir stilt inn galt den andre veien, man mister dynamikk fordi selve lydsignalet ligger nærmere støygulvet.
          Oppsummert: gain skal stilles inn en gang og skal ikke røres før man evt. bytter spiller.

Mvh
          Dag Johansen
          "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

så han hadde rett, selv om han likevel var på vil spor?
            Aleksander Hammernes
            Trondheim (Hitra)
            JBL THE SOUND OF LIVE MUSIC
            http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=905

Comment

jeg selger ett komplett sub sett for 8000kr.. det er 2*12 og en monoforsterker.. spillte 141db i min vectra... nok til å sjokkere noen passasjerer det..

pioneer prs-d2000spl veil pris fra pioneer er 10000kr
              2 stk. pioneer ts-w3004spl veil pris fra pioneer er 2200kr stk

disse er koblet i 1 ohm og dem spiller 45hz i kassa i min bil og det drønner bra nok det .. får taket og dører til å bevege seg... å da har du enda igjen 2-7000 på bra frontsett og forsterker til dem

og i din bil vil jeg tippe det spiller mye bedre... siden jeg har sedan og du har avant

her er stats siden min med anlegget
              http://www.termpro.com/asp/competito...on=2008&Page=5
              Last edited by Eargasm; 12-11-2007, 13:02.
              Mvh Thomas Holmedal

Comment

Her har du to forlag til skikkelige "basspakker" som trykker skikkelig og holder høy kvalitet.

Hertz HP1 monoblokk kr 8999,-
                Hert HX300D 12" bass kr 2499,- pr stk.
                Tsunami AMP01BL 50mm2 kabelsett kr 1499,-

Fusion PP-AM20001 monoblokk kr 5299,-
                Fusion NV-SW12 12" bass kr 2999,- pr stk
                Tsunami AMP01BL 50mm2 kabelsett kr 1499,-

snakker du med EngenAudio eller Auto Bilstereo, så får du sikkert et hyggelig tilbud en god pakke i ditt budsjett.
                Mvh
                Pål Andréas Bryng
                Bilstereosenteret.no
                Vi forhandler bl.a.:
                Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
                Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Oppsummert: gain skal stilles inn en gang og skal ikke røres før man evt. bytter spiller.
                  Hvordan vil den ene instillingen se ut? Hvis forsterkeren har en input sensitivity på 8 volt maks, og spilleren har 4 volt, skal da gain stå på halv? Og hvis input sensitivity er 6 volt maks og samme spiller, skal da gain stilles til litt over halvparten ?
                  [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                  Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Det varierer fra forsterker til forsterker, men det står alltid forklart i brukermanualen til forsterkeren.
                    Mvh
                    Pål Andréas Bryng
                    Bilstereosenteret.no
                    Vi forhandler bl.a.:

Følg oss på Facebook

Comment

Eh, mener å huske da jeg leste RF manualen at det stod:

Still gain til det kommer stygg lyd, å så ta den litt tilbake. Vil ikke akkurat kalle det et godt tips

Så det finnes ikke noen tommelfinger regel da, alla det jeg skrev der oppe ?
                      [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd

Comment

I alle manualene til Fusion og Audison står det hvertfall en tabell over inngangspenning og hvordan du skal stille gain i forhold til dette. Men det RF tipset hørtes ikke veldig bra ut nei
                        Mvh
                        Pål Andréas Bryng
                        Bilstereosenteret.no
                        Vi forhandler bl.a.:

Følg oss på Facebook

Comment

Ja, men da får jeg vel bare spørre på forumet her da når tiden kommer

Comment

oppsett 2.. HELT klart..
                            www.eirikaspaas.com

Comment

andre som har formeninger ?
                              Audi A4 1.8t avant selges http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1831376

Comment

Working...
                              X