Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til valg av batteri !

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hjelp til valg av batteri !

Jeg har et lite prosjekt der jeg skal ordne et annlegg i min Volvo Amazon. Problemet er jo selfølgelig at den blir strømtom med en gang!
    Har nå fått en dynamo på 120ah som jeg skal sette i og tenkte jeg skulle kjøpe et større batteri.
    Jeg har ikke peiling på dette, det er første gangen jeg driver med stereo.. så da skriver jeg rett og slett ei liste med spørsmål:

Hva slags ah burde jeg ha på batteriet ?
    Kjøpe flere batteri og koble sammen eller et stort et(+ det jeg har fra før?)?
    Hva slags batteri er til å anbefale? bly? gele?
    noen tips til en nybegynner ? : )

Legger ved litt specs i tilfelle det kan være nyttigt.. alle elementer og forsterkere skal byttes ut senere så er fint og ha mere strøm enn nødvenigt(?)
    Jeg har 2x12" ADS subwoofere på 1000w pr element koblet på en Fence Audio RSA540 på 1000w
    4x Fence 6 x 9 på 350w pr stk, 2x Fence 5,25 på 125 w pr stk og 2xFence 6,5 på 150 w. høytalerne er koblet på en usCARVOR 1500 W.

Kjøp deg et AGM (Absorberende Glass Matte )batteri fra Odyssey, Stinger, Varta eller Kinetic. Anbefaler Odyssey og Stinger. Har prøvd over 50 forskjellige og disse er best uten tvil. Enersys i Drammen kan du jo kontakte for mere informasjon om ønskelig.
    Mvh
    Ole Heen

Link til kjøp og salg feedback tråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15926

Comment

Her f.eks... http://www.finn.no/finn/object?finnkode=26166431

Strøkne batterier! Ring meg på 94355200 om du er interessert..
      [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
      [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
      [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Originally posted by Joakim View Post
        Her f.eks... http://www.finn.no/finn/object?finnkode=26166431

Strøkne batterier! Ring meg på 94355200 om du er interessert..
        kremt kremt. Lurer på om ikke åndsverkloven gjelder den teksten du har brukt i annonsen din
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Kremt, skal ikke se heelt bort fra det...
          Flink til å skrive du! Er lett redigert om ikke annet...
          [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
          [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
          [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Working...
          X