Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kicker comp vs RFF P2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kicker comp vs RFF P2

    Hei,

    det er på tide å bytte ut det nåværende anlegget jeg har i bilen min. Det er bare et resteanlegg jeg arvet som består av en 4 kanalsforsterker på 400 max watt, og en klein netthandelen proson sub.

    Jeg kjøpte i sommer en Pioneer GM-D8400M monoforsterker, og den har blitt liggendes siden da, siden jeg følte ikke så stort behov for å sette den på proson subben...

    Specs på forsterkeren:
    Effekt RMS @ 4 Ohm 1 x 300 Watt
    Effekt RMS @ 2 Ohm 1 x 600 Watt
    Effekt (Maks) 1 x 600 Watt (4 Ohm) eller 1 x 1200 Watt (2 Ohm)

    Det står mellom DENNE og DENNE
    Spørsmålet er hvilken av subbene vil gi best lyd fra seg på denne forsterkeren? Jeg vil ha veldig god bass.

    Bilen min er en 1992 vw polo coupè, hvis det har noe betydning.

    Jeg har fått tilbud om å få kjøpe en slik brukt RFF for +/- 3.000,- og en slik Kicker får jeg ny for rundt samme pris.

    Jeg håper på gode og hjelpfulle svar, tusen takk på forhånd!
    Last edited by Sykkelmannen; 23-01-2011, 00:25.
    Rockford Fosgate - Alpine - Pioneer - Cube

  • #2
    Kan du være litt mer spesifik på produktene du vurderer? 'DENNE og DENNE' er ikke mye å gå etter, med mindre man liker gjetteleker.

    Comment


    • #3
      Etter å ha lest den andre tråden din under et feilaktig subforum forstår jeg at disse skal være linker som ikke har kommet med under copy&paste. I slike tilfeller er det bedre å be admin flytte posten enn å lage den på nytt, sånn just on a side note.

      Ref. URLer:
      http://www.boomcar-webshop.no/-mQEJF...ESwlzYZR.idium
      http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736

      Skal jeg gi en kommentar ville jeg nok vippet mot RF Punch-kassen da de aller billigste Kicker CVR-sakene har en tendens til å være litt i overkant boomete og upresise. Men det er bare min erfaring. Nå er det jo imidlertid ganske kraftig prisforskjell på disse, og jeg tviler på forskjellen er verdt de ekstra tusenlappene hos RF. Legg heller de tusingene i en skikkelig spiller/frontsett/amp.

      Comment


      • #4
        Det stemmer, Bjornh. Fikk fikset linkene nå, og takk for kommentar.
        Rockford Fosgate - Alpine - Pioneer - Cube

        Comment


        • #5
          Rockfordene er jo dobbelt så dyre som kickerne, slik at det blir jo ikke helt rettferdig å sammenligne, men boomcar kjører jo tilbud på kicker comp bassene, det koster vel 998,- for 2 stk uten kasse, så det er jo ikke veldig gal pris da.

          Comment


          • #6
            har muligens en stk veldig pent brukt Rockford T1 12" i kasse for salg
            Send pm


            http://tromsobilstereo.no/ds_product...products_id/98 denne med kasse
            ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
            Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

            Comment


            • #7
              Tusen takk for svar! Så dere mener uansett at jeg burde gå for RFF'en, men hvordan tror dere den kommer til å spille på forsterkeren min?
              Rockford Fosgate - Alpine - Pioneer - Cube

              Comment


              • #8
                Originally posted by Sykkelmannen View Post
                Tusen takk for svar! Så dere mener uansett at jeg burde gå for RFF'en, men hvordan tror dere den kommer til å spille på forsterkeren min?
                Det er det ingen som vet.
                Det står ikke en tøddel av teknisk informasjon.
                Med mindre du er glad i å spille vanvittig høyt hadde jeg droppet hele greia og kjøpt en god 12 tommer og bygget en skikkelig kasse til.
                For prisen på den RF kassa kommer du langt, mye lenger lydmessig i alle fall!

                Mvh
                Dag Johansen
                "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                Comment

                Working...
                X