Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan lage glassfiber form

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan lage glassfiber form

    Noen som kan forklare meg hvordan man f.eks lager en form av glassfiber av en vegg i bagasjen på en bil?

    Er det så lett som å legge en glassfiber duk over hele området man skal ha en form av. Fyre på med herder og mer glassfiber å la det stå å tørke? Og til slutt bare løfte ut formen?

  • #2
    Se under komposittforumet. Det finnes ca 300 forklaringer på akkuratt dette. Men ja, i grove trekk. Du teiper opp ommrådet du skal ha fibret, så strør du på med glassfiber og epoxy eller polyester i flere lag, helst 4-5-6 hvis det er subkasser det er snakk om. Sørg for å unngå luftbobler.

    Som sagt, se i komposittforumet.

    Comment


    • #3
      Tjaa, ville ikke helt sett på min tråd er mye som kunne gjort bedre.
      Men stort sett så gjelder det å maskere skikkelig godt før du setter i gang, (med mindre du vil ha kassa støpt fast i bilen)
      Så er det bare å kleisje på med glassfiber og polyester med herder. Jeg sier at du fortsetter med å legge glassfiber til kassa er rimelig stiv. Første kassene jeg lagte brukte jeg rundt 5-6 lag, dette ble i lengden litt lite, sleit no jævlig med resonans i kassene (som ble ordna med ghettofix).
      Tor Martin Ølberg
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

      Comment

      Working...
      X