Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spiller blir VARM og høytalere høres sprengt ut!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Spiller blir VARM og høytalere høres sprengt ut!

Hei! jeg har Koblet ferdig alt lydanlegg i bilen min nå, men det som er att når jeg får spilt i ca 5 min så blir spilleren skikkelig varm, og alle høytallerene høres ut som de er sprengt. hva har dette seg? jeg vet ikke om jeg har for mange høytallere på spilleren, eller om det er feil koblet en plass. håper på hjelp!

Mvh, Dag Ove Øverlia

hvordan har du koblet alt på spilleren? mange høytalere er det koblet til?
    Ole Petter Holelien
    Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
    Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
    Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Comment

har koblet til alt i alt 5 høytalere nå. er ikke sikker på hvor mye volt de er på osv. det er 2 stk fence 6" som det stod max 350 watt på, så har jeg en 6x9 pioneer bak, ( ekke sikker på hvor mye den er på) så er det 2 små diskanter som ikke kan være med enn 2-3" som jeg ikke er sikker på. var vell ikke mye hjelp i dette men...

Comment

Har du alt sammen koblet rett på spilleren din?
        Fortell oss litt mer om hva du har av utstyr, forsterkere o.s.v og sånt
        2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

Comment

Har en jvc forsterker på 600-800 watt. jbl basselement på 1100 watt. 1 farad kondensator. nok informasjon om det?xD

Comment

Vi vil også ha informasjon om hvordan du har koblet sammen alt det her
            Det er en nødvendighet for at vi skal kunne hjelpe deg
            2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

Comment

Stusset litt på hvorfor det bare var 1 6x9" koblet på? Uten å vite helt hvordan du har koblet tipper jeg at noe er koblet i 2 ohm, som vel er en last spilleren ikke er så glad i, derav mye varme. Men forklar gjerne mer om hvordan dette er koblet.
              Ole Petter Holelien

Comment

har koblet på kondensatoren med splitter. + legning til forsterker og kondensator. har satt begge jordingene på setebelte feste. har koblet på remout og alt. har bare 1 6x9 for jeg mangler 1 :P mere jeg må svare på?

Comment

Var vel helst koblingene på høytalerene vi var ute etter.
                  Ole Petter Holelien

Comment

har koblet alle 5 bak på spilleren. har koblet sammen 2 høytalere på venstre framme, å det samme på høyre. så har jeg trukket lednigner bak til hattehylle som jeg har koblet på den 6x9 høytaleren... mere?xD

Comment

hvis spilleren blir varm er det sannsynlig at du har koblet feil bak den, når gutta her spør hvordan det er koblet mener de om tweeterene og 6" står på samme utganger? og i såfall om de gjør dette er de da koblet via et delefilter?

har du to elementer på 4ohm hver på samme utgangen ser forsterkeren i spilleren 2 ohm hvilket den ikke takler..
                      er det derimot et komponentsett med delefilter så burde du sjekke om den utgangen som ikke er koblet til noe kortslutter da det også kan gi lignende utslag helt til spillern er kaputt
                      Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

Comment

var 3 min for sen med den, så første del er irrelevant. men håper du ble noe klokere på det
                        Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

Comment

Først og fremst:
                          Ut ifra en spillers originale ledningsnett så har du som regel ledninger for 2 par/4 høyttalere.
                          1: venstre foran
                          2: høyre foran
                          3: venstre bak
                          4: høyre bak

Koble 1 høyttaler på hver av disse, og se hvordan det går.

Comment

du er sier du har 4 høytalere forran? disse er det da et komponent sett med diskant og mellom? koblet sammen på et delefilter?

såfall skulle jo dette ikke være noe problem motstands messig da.

ikke bare du som drar på så det vrenger i alt som er da ? :P

sorry så side 2 nå så ikke mye her som ble til hjelp hehe
                            Last edited by petteraldo; 30-01-2011, 21:06.
                            spiller: pioneer p88
                            front: Hertz MLK 165
                            sub: polk sr104 x2
                            forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

Comment

har ikke koblet på delefilter, så da er vell feilen att jeg har koblet sammen for mange høytalere?:P

Comment

Working...
                              X