Announcement

Collapse
No announcement yet.

Iso-ledning JVC KD-G611

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Iso-ledning JVC KD-G611

Kjøpte meg delebil forrige uke, også fulgte denne spilleren med, riktignok 3 år gammel, men skulle vist være litt potent da den kom. Siden denne er i såppas alder, og i grått så tenkte jeg å gi denne til min far så han slipper å slite med spilleren som står originalt i hans bil.

Isoledningen som stod i delebilen var egenkomponenert med sukkerbiter, og siden jeg ikke er helt stø på elektronikk så tørr jeg ikke å begynne med kapping og "sukkerbiting".

Så da trenger jeg en isokabel til denne spilleren, etter å ha gjennomsøkt ebay og diverse bilstereonettsider så er det lite å finne, baksiden ser slik ut, dessverre bare print screen fra manualen, men håper det er forståelig.

Den er noe så spesielt som en 2delt 15 pin, mens de jeg finner til JVC er singel med 9, 13 og 16 pin.

Tips settes pris på

ser ut som standar iso du kan få kjøpt hos så og si alle som selger bilstereo sitter det ikke iso kontakter i bilen din? får også kjøpt overganger til de fleste biler.
    spiller: pioneer p88
    front: Hertz MLK 165
    sub: polk sr104 x2
    forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

Comment

Originally posted by petteraldo View Post
      ser ut som standar iso du kan få kjøpt hos så og si alle som selger bilstereo sitter det ikke iso kontakter i bilen din? får også kjøpt overganger til de fleste biler.

Hmmm, godt mulig at det selges overalt. Om det sitter isokontakt i bilen som spilleren skal inn i husker jeg ikke. Prøvemonterte en pioneer DEG 4000UB i den for over et år siden, og da trengte jeg ikke noe mer enn isokabelen som var i esken og i som var i bilen, 6 år gammel Alfa Romeo 156.

Men det jeg ser nå, er at pluggene til venstre på dette bildet er like i spilleren, bare at jeg trenger han, ikke hun.

Hmmm..etter litt tenking så vil det betyr at isokontakten som står originalt (passer fabrikkoriginalspiller) skal taes av, bak dette skjuler det seg HAN av kontakten til venstre. Eneste som skiller er pinnene, på spilleren er det 15 pinner, mens denne (forøvrig samme som vist ovenfor) har 13.

Vil det ikke bli problematisk å koble dette til da det mangler 2 pinner?
      Ser også på isobildet på toppen av spilleren 2 av pinnene er til "Tel muting", og ingenting.
      Last edited by Han5y; 03-02-2011, 00:39.

Comment

der ser du vettu hehe standar iso, plug and play pleier og løse seg bare mann tar en titt

ikke noe problem at det mangler 2 er ikke sikkert den spilleren/bilen har det "utstyret" som de ekstra kablene er til.

hvis du ser på det første bilde av iso kantakten så er dette delt opp høytaler/strøm den brune kontakten er høytaler og svarte strøm (regner med du ikke vet dette) for at det skal bli liv i spilleren må du ha svart: minus

gul: fast strøm
        rød: tenningsstrøm(styrestrøm)

men så har du også styrestrøm ut til f.eks forsterkere og elektrisk antenne osv osv og som du sier tele mut. men du som nesten alle andre har vel telefonen med deg og ikke en fast montert i bilen så da har du ike bruk for den (er for at spilleren skal mute seg når telefonen ringer)

regner med du skal ha bare høytalrere på spilleren? siden du skal bruke det orginale iso systemet.

da trenger du i hovedsak kunn svart,gul,rød og høytaler kontakten.

håper dette hjelper det litt i koblingen

lykke til

mvh roger
        spiller: pioneer p88
        front: Hertz MLK 165
        sub: polk sr104 x2
        forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

Comment

Working...
        X