Announcement

Collapse
No announcement yet.

Singel Spole 4 ohm vs. Dual Spole 2 ohm?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Singel Spole 4 ohm vs. Dual Spole 2 ohm?

Jeg har 2 Dynabel DY9412 elementer hvor begge kommer med 1 spole på 4 ohm.
    Disse gir '600watt rms' @ 4 ohm uten at det er noe spesielt grunnlag kanskje.

Også har jeg tenkt å bytte ut disse dynabels med 2 stk B2 AS12. Disse kommer med 2 spoler hver og kan kobles i 2 ohm.
    Disse gir også ut '600watt rms' (jeg vil tippe det er snakk om 4ohm, men det står ikke nevnt)

Er det sånn at B2 subbene vil kunne yte mer, og gi fra seg mer trykk i 2 ohm, enn hva Dynabels kan siden de er i (bare) 4 ohm?
    Vil dere tippe at B2 subbene blir en forbedring, sånn ut ifra specs på papir? Regner ikke med at dere har hørt disse i alle mulig ohm koblinger :P

De skal kjøres med B2 Mono
    B2 A U D I O

du får ikke mere fart ut av basserene om du serie kobler eller paralell kobler, tåler akkurat like mye. men hvis det stemmer at det er dual 2 ohm spoler, så får du ikke koblet en basser i 2 ohm, men 4 eller 1, så sant du ikke kjører bare en spole noe jeg ikke anbefaler. med 2 stykk bassere kan du kjøre i 2 eller 8 ohm, men var kanskje det du mente?

har mere tro på B2 bassene ja, ike hørt dem selv men ser veldig mange her skryter mye av dem
    spiller: pioneer p88
    front: Hertz MLK 165
    sub: polk sr104 x2
    forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

Comment

av personlige erfaringer så har jeg gitt opp dynabel subber..

Comment

Originally posted by petteraldo View Post
        du får ikke mere fart ut av basserene om du serie kobler eller paralell kobler, tåler akkurat like mye. men hvis det stemmer at det er dual 2 ohm spoler, så får du ikke koblet en basser i 2 ohm, men 4 eller 1, så sant du ikke kjører bare en spole noe jeg ikke anbefaler. med 2 stykk bassere kan du kjøre i 2 eller 8 ohm, men var kanskje det du mente?

har mere tro på B2 bassene ja, ike hørt dem selv men ser veldig mange her skryter mye av dem
        Var dette jeg mente ja.
        Tenkte at det var mer futt å hente fra 2 stk B2 som var 2 spola 2 ohm, enn 2 stk Dynabel som bare har en 1 spole 4 ohm..

Begge basserene har 'identiske' specs på papir, men ser for meg at B2 i 2 ohm 'dobler' effektn...?

Nå ser jeg også at dere er 2 stk som velger bort Dynabel, så kanskje jeg bare skal ta en avgjørelse og bytte tll B2
        B2 A U D I O

Comment

for det første.
          subbene 'gir' ikek 600W RMS, dette er hva de tåler av rms watt og kontinuerlig effekt.

Og over til ett spørsmål hva blir du og drive As12 subbene?
          Har serien som er lavest selv fra B2 nemlig Es12 og denne er jeg enormt fornøyd med
          ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
          Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

Comment

dobbler ikke noe effekt. som akilles sier så er det hva dem tåler ikke hva dem gir.

du får akkurat det samme ut av forsterkeren din av effekt da du vil lande på 2 ohm uansett.

600 er fordelt på begge spolene ikke 600 på hver.

dynabel er fint det når du vil ha noe billig får mye for pengene der, men ikke helt fornøyd med basserene, kjenner flere som har topp modellen, hadde selv den forrige topp modellen, men forsterkerene er helt ok, og bra i forhold til hvor billig de er

Comment

Ok ok, tror jeg skjønner tegninga litt bedre nå!
              B2 A U D I O

Comment

men husk og koble spolene og bassene riktig da, er viktig så du ikke havner på en 0.5 ohm. må seriekoble og paralell koble. si fra hvis du lurer på åssen da vettu, så du ikke tar knekken på forsterkeren

Comment

Fikk en fin link tidligere til Rockford Fosgate Wiring Wizard, men står jeg fast, eller er usikker så skal jeg update denne
                  B2 A U D I O

Comment

Ellers kan du se på forsterkeren som er nest øverst til venstre. Der har du også koblingen.

http://b2-audio.com/images/Better_Ba...fer_wiring.pdf
                    Mvh
                    J. Holm
                    www.b2audio.com
                    http://facebook.com/b2audio

Comment

Yes, Jay's alternativ (merkelig nok) er det beste å velge her Tommy!

Da laster du begge subbene med begge spolene i 2ohm, inn på blokka di, slik du ønsker
                      2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

Comment

Working...
                      X