Starter med:
Er du sikker? For jeg er ganske sikker på at 1000W som er produktet av 110V * 9A er myyye bedre enn 1000W som er produktet av 300V * 3A.
En høyttaler som skal beveges pga. magnetisk aktivitet i spolen, er avhengig av STRØMMEN og ikke av effekten.
Det viktigeste er vel kassen. En stor membran produserer mye finere bass, enn en liten membran som stresses til å produsere bass.
Også sier en annen til det over:
I tillegg sier han:
Ser ikke helt hvorfor han sammenligner en bra designet sub med en dårlig designet. Må jo gå ut i fra at de to subene har noe ala de samme specsa(eller i samme serie)
Det JEG tror er at en strømsterk forsterker er myyyye bedre enn en som bare gir masse watt uten særlig strømmengde. Altså som ikke leverer "ekte watt" for å kalle det noe..
Jeg vil også tørre å påstå at man får bedre bass med et stort membran, enn med en liten membran. Kunne aldri tenkt meg å reprodusert bass med en 8" hvertfall...hadde nok sett stygt ut etter hvert
Originally posted by reimers
En høyttaler som skal beveges pga. magnetisk aktivitet i spolen, er avhengig av STRØMMEN og ikke av effekten.
Originally posted by karljoh
Også sier en annen til det over:
Originally posted by Dudster
Originally posted by Dudster
Det JEG tror er at en strømsterk forsterker er myyyye bedre enn en som bare gir masse watt uten særlig strømmengde. Altså som ikke leverer "ekte watt" for å kalle det noe..
Jeg vil også tørre å påstå at man får bedre bass med et stort membran, enn med en liten membran. Kunne aldri tenkt meg å reprodusert bass med en 8" hvertfall...hadde nok sett stygt ut etter hvert
Comment